"Szabad kezet kaptam Orbán Viktortól"

Akkor sem volt forradalom

Stumpf András
- itthon@hetivalasz.hu
Utolsó módosítás:
2010.05.27. - 04:16
Létrehozás:
2010.03.15. - 13:17
2010.03.15. - 13:17
 

Ha van ennek a tavasznak üzenete, az éppen az, hogy 1848 tavaszán sem forradalom és fegyverropogás volt, hanem építkezés. Idén, hosszú idő után, újra van remény erre - véli az idén 85 éves Nemeskürty István.

hirdetés
 
- Húsz éve tévéelnök volt az első szabad március 15-én, amikor az SZDSZ hepciáskodni kezdett a közvetítés miatt. Meglepődött akkor?

- Kettős érzéseim voltak. Azon a márciuson először is látható volt, hogy az oroszok kivonják csapataikat az országból, s vége lesz a 45 éve tartó büntetésnek, amelyet a háborús vereségért mértek ránk. Ebből a szempontból örömpillanat volt az a húsz évvel ezelőtti ünnep. Másrészt érezhető volt mindaz, ami most, ennyi idő után is felháborít: hogy még fogalmunk sem volt, mit kezdjünk magunkkal, de rögtön pártok szerveződtek, elindult az első kampány...

- Ez pozitív, nem? Évtizedekig erre várt az ország: szabad választásokra, demokráciára.

- Egyáltalán nem természetes, hogy pártok harca döntse el egy ország sorsát még az előtt, hogy az alapokat tisztáztuk volna. Európában a legdemokratikusabbnak tartott országok mindmáig alkotmányos monarchiák, ahol király uralkodik.

- Névleg. Pártok ott is vannak.

- Természetesen. Mégis: van egy nagy hatású személy, aki akár a hatalmával, akár a tekintélyével hatni, lépni tud, ha baj van. Erre egy köztársaság elnöke sosem képes. Nem vagyok tehát biztos abban, hogy helyes volt 1990-ben az ország jövőjének megtervezése nélkül egyes pártok küzdelmére, paktumaira bízni mindent. Sokkal jobb kezdet lett volna, ha akkor összeül az alkotmányozó nemzetgyűlés, hiszen az 1949-ben érvénybe léptetett Alkotmány eredetileg az orosz nyelvű szovjet alaptörvény szinte szó szerinti magyar fordítása volt. Ezzel vágtunk neki az új időknek.

- A kerekasztal végül is alkotmányozott, s 1990-re szinte semmi sem maradt az 1949-es szövegből.

- Ez nem változtat azon, hogy akkor módunk, ezért kötelességünk is lett volna tisztázni az alapkérdéseket. Annak idején, már győzelme után Antall Józseffel beszéltem is erről.

- Mit mondott?

- Azt, hogy hagyjuk most már ezt az elvi vitát, a keretek adottak, tegyük inkább a dolgunkat. Persze nem hibáztatom, mindig nagyra becsültem. Könnyű ma azt mondani, hogy miért nem tette ezt vagy azt, miközben valójában nem is szabadultunk ám fel olyan nagyon: sokan voltak, akik csupán levetették a szovjet egyenruhát, de ugyanúgy, ugyanott maradtak. Húsz éve márciusban mindenesetre még az öröm volt a meghatározó. Örömünkben pedig toporogva néztünk körül, hogy mi lesz. És nem lett semmi. Akkoriban lett volna idő tisztázni a helyzetünket, kitűzni a közös célokat. Nem éltünk vele. A pártok már akkor is azzal voltak elfoglalva, hogy egymást köpködjék. Ez a mostani ünnep másmilyen lehetne, ha nem így alakul a dolog húsz éve. Maga 1848 márciusa a legjobb példa erre.

- Merthogy 1990-ben is forradalom kellett volna?

- 1848 márciusában sem volt forradalom. Éppen ez volt benne a nagy fogás. A császár és király által összehívott 1825-ös országgyűléssel kezdődött mindaz, amit márciusban ünneplünk. Arra persze nem gondolt őfelsége, hogy ez az országgyűlés 23 évig tart majd. A legkülönbözőbb gondolkodású emberek jöttek ott össze, még csak barátok sem voltak: Széchenyi, Kossuth, Eötvös, Deák... Egy dolog fűzte őket össze: a legjobbat akarták az országnak.

- Ha nem volt forradalom, mégis mit ünneplünk?

- Miközben januártól március közepéig Európa legtöbb országában valódi forradalom tört ki, a mi reformkori gárdánk jegyet váltott a Pozsony és Bécs között közlekedő hajóra, jelentkeztek az udvarnál, és azt mondták: tetszik látni, mi nem lövöldözünk, mindössze egy birodalmon belüli belügyi kormányzatot szeretnénk. Az uralkodó boldogan mondott igent, sőt még az is fölvetődött, hogy Magyarországra kellene áthelyezni a birodalom központját, hiszen a magyar az egyetlen nép, amely a fenekén maradt. Batthyány még akkor is félreállt volna, amikor az uralkodó Lamberg Ferencet nevezte ki helytartónak, már Jellasics ittlétekor. El akarták kerülni a fegyveres harcot, mert a tanulság az volt, hogy ilyenből még egyetlenegyet sem nyertünk meg. A reformkorban kialakult, különböző véleményen lévő, ám a hazát egységesen szerető társaság szervezte tehát Magyarországot egészséges XIX. századi, polgári állammá. Széchenyi István például az uralkodó minisztere volt 1848 előtt, s kiépített egy olyan vasúti hálózatot, amelyet csak a legutóbbi években kezdtek el szétlopni alólunk. Az elit teljesítményét és felelősségét nem lehet megkerülni - ahogy az elmúlt húsz évvel kapcsolatban sem. Megbocsáthatatlan, hogy 1990-ben nem kezdtük el építeni magunkat.

- A Kádár-rendszer iránti nosztalgia tehát érthető is. Ludovikás léte ellenére idővel önt is elismerték, felívelt a pályája, Aczél Györggyel is megértette magát. Jobb lett volna a puha Kádár-rendszer, mint az elmúlt húsz év?

- Nem szeretem ezt az összevetést, hiszen nem létezett olyan, hogy Kádár-rendszer. Szovjet típusú, Moszkvában kigondolt életünk volt egy helytartó irányítása alatt. Igaz, ez a helytartó elviselhetőbb kereteket teremtett, mint elődje, Rákosi Mátyás, ennek oka viszont az, hogy 1956 - ellentétben 1848-cal - valódi forradalom volt. A feleségem máig emlegeti. Amikor október 23-án hazaértem, azt mondtam neki: most menj le a sarki boltba, és vásárolj össze mindent. Katona voltam gyerekkorom óta, rögtön láttam, hogy mi történik.

- Katona volt, mégsem fogott fegyvert akkor. Miért?

- Egyszer egy magas rangú kommunista vezető is ezt kérdezte tőlem. Hogy ti, volt horthysta tisztek, ludovikások, hogyhogy alig vettetek részt az októberi eseményekben? Pedig egyszerű. Nekünk, háborút megjárt katonáknak elég volt ránézni a térképre, hogy lássuk, mekkora a Szovjetunió és mekkora Magyarország. Illyés Gyula, Németh László, a honi értelmiség java azon a véleményen volt, amelyen a reformkori politikusok. Magyarázzuk meg a császárnak, hogy ha tényleg Magyarország királya is, akkor viselkedjen úgy. A helytartónak is meg kellett magyarázni. 1990 után elkezdődött, hogy Némethet, Illyést lassacskán átszínezték társutas kommunistákká. Mindkettőjüket ismertem, Németh Lászlót nagyon jól: tudom, hogy ez mennyire nem volt így. Csupán az volt a cél, hogy tegyék, amit az országért tehetünk. Felháborító, hogy amikor a megszállók már itt sincsenek, csupán erre volt képes ez a mostani garnitúra.

 

- Mire gondol?

- Nem sorolnám fel az összes bosszúságot, amelyet az elmúlt évek okoztak, egyvalamit azonban kiemelnék. Mégis mit ér az a társaság, amely szerint a miniszterelnöki tisztség egy vásári körhintával egyenértékű? Aki szeretne beszállni egy menetre a ringlispílbe, két krajcárért megteheti, csak tessék, csak tessék! Ez történt tavaly. Röpködtek a nevek, olyanokéi, akiknek fogalmuk sem volt, mit kellene tenni az országgal, ám karnyújtásnyira kerültek attól, hogy beírhassák az életrajzukba: 2009 és 2010 között Magyarország miniszterelnöke. Ez volt a mélypont. Már csak azért is, mert a társadalmat már föl sem háborította mindez.

- Azért az MSZP népszerűsége messze nem a régi.

- Ez csak annyit jelent, hogy elkezdhetünk remélni. Esetleg egységes nemzetté alakulni. Lelkesedés, elszántság, szakértelem - erre a háromra van szükség mindenképpen. Ahogy látom, legkevesebb egyébként a harmadikból van raktáron.

- Mégis hogy lesz egy depressziós népből lelkes, egységes nemzet?

- Nem lehetetlen a vállalkozás. 2000-ben a millenniumi ünnepségek kormánybiztosaként megértem ezt. Szabad kezet kaptam Orbán Viktortól, s mivel nemzeti ünnepeinken addig mindig központilag határozták meg, mit kell tenni, úgy döntöttem, szakítok ezzel a gyakorlattal. Levelet írtam a 3200 magyar önkormányzatnak, hogy ha részt kívánnak venni a keresztény magyar államiság ezredik évfordulójának ünnepségsorozatán, jelentkezzenek. Azt hívnak meg, akit akarnak, azt szerveznek, amit csak kívánnak. Olyan szobrot állíttatnak, amilyen tetszik - ám a költségekhez nekik is hozzá kell járulniuk. Működött a dolog. A millenniumi zászlót boldogan vették át, megmozdult az ország - büszke is vagyok arra az időszakra.

- Mozdulás, zászlók ide vagy oda, 2002-ben mégiscsak győztek a szocialisták.

- Mert az ünnepség lezárultával elengedtük a nép kezét. Folytatni kellett volna valahogy, ugyanis az egész világ fokozatosan züllik, benne pedig Magyarország is. Igen ártalmas erők - nem tudom, milyen világhatalmi tényezők hatására - a nemzet egysége, az erkölcs, a vallás ellen dolgoznak. Márpedig mindenki tudja, hogy az iskolás gyerek szívesen viselkedik úgy, ahogy a többiek. Ha egy osztályban a nagyhangúak rosszak, rossz lesz az osztály is.

- Most is vállalna kormánybiztosságot?

- Nyolcvanöt éves, háborút járt, beteg ember vagyok. Nem lehetnek már ambícióim. Másokra hárul a munka, anélkül viszont nem fog menni. Csak egy példa: katonai múltam miatt az egyetem elvégzése után keserű helyzetben találtam magam. Középiskolai tanári végzettségem ellenére az Illatos úti általános iskolába helyeztek, alsó tagozatba. Arra számítottak, hogy felháborodásomban visszautasítom. Nem tettem. Egy kérésem volt. Tudtam, hogy azon a környéken rengeteg az írástudatlan ember. Azt mondtam: tegyük lehetővé, hogy délutánonként ezek az emberek tanulhassanak. Életem legszebb élményei közé tartozik, amikor délután öt óra felé feltűntek az osztályban idős, meggyötört emberek. Amikor egy néni életében először föl tudta írni a nevét a táblára, sírva fakadt örömében. Ezek gyönyörű dolgok. Végtelenül fárasztó volt, de megérte. Bármennyi rosszat tapasztaltunk rossz emberektől, ezzel most már nem törődve kellene építeni a hazánkat. Ha van ennek a tavasznak üzenete, az éppen ez: 1848 tavaszán sem forradalom és fegyverropogás volt, hanem építkezés. Idén, hosszú idő után, újra van remény erre. Jó lenne persze, ha lehetne válogatni a nagy formátumú államférfiak között, ahogy a reformkorban lehetett.

- Gyurcsány Ferenc újra aktivizálódik...

- Gyurcsányról egy szót se! Csirkefogó, semmi több. Ma egyértelmű, hogy Orbán Viktor a legalkalmasabb az ország vezetésére azok közül, akiket pillanatnyilag feltalálhatunk.

 
Megosztom:
0
cikk értékelése
/itthon/akkor-sem-volt-forradalom-27835/
jelenlegi érték
szavazatok száma:
106

Kapcsolódó hozzászólások

További hozzászólások

Összesen 66 db -

Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
  1. #66
    orvos
    2010.03.17. - 16:34
    Szoval : ITT AZ IDŐ!
     
  2. #65
    latobottyan
    2010.03.17. - 15:13

    Előzmény:
    #61 chambala
    Nem tudja, mert Orbán pórázon tartja majd őket, mert ő viszont tudja, hogyan lehet pórázon tartani őket.
     
  3. #64
    egypolgar
    2010.03.17. - 14:04

    Előzmény:
    #63 egypolgar
    Érzékelek olyan irányzatot, hogy valaki elitéli azt az állampárti gyakorlatot, hogy minden szakmai, művészeti nevelési stb kérdést POLITIKAI ALAPON döntöttek el balOLdALI SZEMPONTOK ALAPJÁN , de VÉLHETŐEN ÚGY VÉLIK hogy ha a jobboldal politikai alapon dönti el az ilyen kérdéseket az megengedhető sőt egyenesen üdvös...
    .Nos én nem ezen a véleményen vagyok.. a szakmai kérdéseket szakmai alapon kell eldönteni....
     
  4. #63
    egypolgar
    2010.03.17. - 14:00

    Előzmény:
    #62 egypolgar
    T. MAdaras...Kiegészités az előbbi integrált oktatás témához..
    A szaktárgyi oktatás ha pl. nem ad RENDSZERES kitekintést más tudományágakra akkor legfeljebb szakbarbárok kinevelésére ad módot..ha meg ad akkor már meg is tettük az első bátortalan lépést az integrált oktatás irányába....Az angolszász mondjuk az USA oktatást persze nem egy az egyben kell átvenni mert ott ugyan komplex témákat adnak ki feldologzásra a diákoknak de ahogy én tudom az ottani tanórák inkább baráti összejövetelek és az ottaninál kötöttteb irányvonal (TANTERV) szükséges -
    .........
    a LEGNAGYOBB BAJ AZONBAN nálunk hogy nem SZAKMAI hanem POLITIKAI ALAPON DŐL el immár az olyan dolgok sorsa mint az OKTATÁS azaz a gyermekeink jövöje...itt ezt kellene megvitatni a buktatást is azért hoztem fel hogy érzékeltessem azt milyen visszás helyzet alakult ki.
     
  5. #62
    egypolgar
    2010.03.17. - 13:50

    Előzmény:
    #56 madaras
    Tisztelt madaras'
    1. - Nem állitottam, hogy itt kizárólag fröcsögés megy, ámde hogy több a "kelet-i"-nél az tény (személyes benyomásom szerint jobbról több és durvább) - ime az ellenpélda a mi kommunikációnk..
    2. - A buktatást azért hoztam fel, mert fontos kérdés és az eset emellett mély nyomokat hagyott bennem..
    3. Az integrált oktatásnak is hive vagyok, de ez messzire vezet ennek megvitatása itt nem lehetséges.
    S. Aronson talált ki egy kiscsoportos módszert amelynek a lényege, hogy a szándékosan a lehető legeltérőbb összetételű csoportokra osztják a tanulókat, amelyek a kapott feladat megoldását megosztják egymás között és MINDENKI fejlődik (kimutathatóan), éspedig nemcsak értelmi hanem ÉRZELMI intelligencia vonatkozásában..amely most sajnos nincs az iskolai nevelés "homlokterében". Természetesen szaktárgyi keretek között is tarthatók a feladatok de a komplexebb problémák elővétele még hatásosabb. Aronson módszere iránt jó ideig érdektelen volt egyként az USA társadalma és a kormányok, a sajnálatosan megnövekedett iskolai ámokfutások azonban ráirányitották a figyelmet mert mintegy melléktermékként a toleranciát és egymásrafigyelést mérhetően erősiti.
    A módszer kimutathatóan eredményes és aki figyelmesen átgondolja és megérti a lényegét az nem csodálkozik az eredményességén.
     
  6. #61
    chambala
    2010.03.17. - 11:23
    Mi van, a Jobbik el akarja játszani a Kisgazdák, a Dávid-MDF vagy az SZDSZ nagy szerepét a kutyát csóváló farkat?
     
  7. #60
    latobottyan
    2010.03.17. - 10:46

    Előzmény:
    #59 imperative
    Korai lenne még Vonának a miniszterelnökség, mint szűz fiúnak a gyors magömlés. Jöjjön csak Orbán, de úgy nyerjenek, hogy szükségük legyen a Jobbik támogatására, ha 2 / 3-os törvényeket akarnak módosítani. Igenis a Jobbikra, és semmiképpen sem a Lopunk Miis Pofátlanul pártra.
     
  8. #59
    imperative
    2010.03.17. - 09:46
    Gyurcsányról egy szót se! Csirkefogó, semmi több.




    Ma egyértelmű, hogy Vona Gábor a legalkalmasabb az ország vezetésére azok közül, akiket pillanatnyilag feltalálhatunk.
     
  9. #58
    imperative
    2010.03.17. - 09:43

    Előzmény:
    #55 orvos
    Igy legyen !!!


    Győzzön a jobbik!!
     
  10. #57
    trilla
    2010.03.16. - 21:52

    Előzmény:
    #55 orvos
    "Egyébként bölcsességre nagyon szükség lenne"..."Ezért szavazunk most a Jobbikra!!"


    Mondja orvos.
     
  11. #56
    madaras
    2010.03.16. - 21:13

    Előzmény:
    #48 egypolgar

    Tisztelt „egypolgár” !

    Megszólítottál, hát válaszolnék.
    Azért tettem fel a kérdést vitapartneremnek, mert zavar, hogy bármi legyen a téma az egyik oldal rögtön OV-t és bandáját emlegeti. (Sajnos igaz ez a másik csapatra is – ők gyurcsányoznak, talán az szól mellettük , ha elfogadható módon teszik (tennék), hogy az elmúlt 8 évben nem OV volt a hatalom birtokosa)
    Amúgy – ha elolvasod hozzászólásainkat – egyikünk sem fröcsögött, kultúráltan vitáztunk – ezért tartom természetesnek kérdésemet.
    Azt várnám, hogy lenne - legalább egy-kettő - olyan vitatkozó, aki a másiknak nemcsak a hibáit, hanem erényeit is képes észrevenni. Én például – bár nem szeretem - a politikában tehetséges embernek tartom Gyurcsányt és tudom, hogy nem lehet őt leírni végleg. Az más dolog, hogy a tehetséges mellé szükség lenne még másra is annak, aki a – nemzet közmegelégedésére - magyar nép első számú vezetője kíván lenni, de ezt most hagyjuk. Ha nem ragaszkodott volna annyira a hatalomhoz – és előbb átadja, mondjuk 2006 őszén – akkor most biztos befutó lehetne, így viszont sokáig a sor végén lesz.
    A pedagógus „szakmával” kapcsolatos megjegyzéseket azért bátorkodtam feltenni, mert mint kiderült, vitapartnerem is pedagógus.
    Amúgy én nem a buktatást, hanem „ nem szakrendszerű” oktatást hoztam fel példának. Ennek a lényege, hogy megszüntetné a tantárgyi rendszert ( a magyar nyelv-és irodalmat, történelmet, környezetismeretet, stb…) és helyette TUDÁS ÉS KÉPESSÉGTERÜLETeket alakítana ki, ezek keretében kéne az új ismereteket átadni-elsajátítani. A szomorú az, hogy az új oktatási forma már elindult – a törvényt elfogadták, de a pedagógusok képzése még nem – a felsőfokú intézményekből kikerülő friss diplomásokat még tantárgyak oktatására képezték ki. Hát ez a baj, meg az, hogy az integrált oktatásra sincs szakember – egy 24 fős osztályba bekerül 4-5 részképesség zavaros, 3-4 hiperaktív tanuló – és ahogy Ti mondjátok: „oszt jónapot”, tanítsd, neveld őket a tehetségesekkel, meg a többivel együtt, napi 5 órában, meg a napköziben – eredményesen. Ehhez nem sima tanítókat, hanem gyógy-és pszihopedagógiai, logopédiai végzettséggel is rendelkező tanítókat lehetne eredményesen alkalmazni. De ezek száma elenyésző. És ezek a gyerekek még csak nem is a kisebbséghez tartoznak, hanem a rohanó életmódot élő többség félrenevelt palántái.
    Az osztályzás-nem osztályzás ehhez képest lényegtelen része a rendszernek.
    Üdvözlettel


     
  12. #55
    orvos
    2010.03.16. - 19:23
    Professzor!

    Nemeskürty bölcsességét hagyjuk már.
    A Don kanyarrol irt könyve/ Requiem.../ mely a maga müfajában komoly munka volt-az utolsó önállo szellemi terméke.
    Onnantol kezdve rángatják messziről..
    Egyébként bölcsességre nagyon szükség lenne, de legalább ennyira a bátorságra, az EU nyügök meghaladására. Mert ugye" a tett halála az okoskodás".Jo esetben, mert amugy ami az elmult 19 évben volt az nem volt más csak maszatolás,. Maszatolo parlamentáris bábszinház a nagy tolvajlások, az ország kiárusitásának elfedésére. Ebből volt elegünk! Itt az idő!
    Ezért szavazunk most a Jobbikra!!
     
  13. #54
    Zokni
    2010.03.16. - 14:18
    Kedves Szerző!
    (Papa) Ha fiatalabb lenne, azt mondanám „őrült beszéd, de van benne rendszer”. Így viszont nagyapámra emlékeztet, aki ebben a korában, már csak azzal törődött, hogy minél blikkfangosabb marhaságokkal hívja fel magára a figyelmet a kocsmában.
    (Szüzek) Az alkotmányozó nemzetgyűlés helyett bármit mondhatna: pucér tizenhat évesek kellet volna, hogy megalapozzák a magyarság jövőjét. Eredendő ártatlanság - egyenruha nélkül. ENNÉL szebb és őszintébb elvi és gyakorlati megalapozottságot nem is kívánhatna az ember…
    Mert persze mindenki élni akart: az elmúlt rendszer minden pozícióban lévő tagja (Pozsgaitól, Hornig), és mindenki, aki helyet keresett magának az asztal körül (Antalltól, Orbánig). HOGYAN adhatták volna át a még meg sem lévő hatalmukat? MI legitimizálta volna azt a társaságot, melyet egy „nemzetgyűlésre” toborozhattak volna? KI határozta volna meg a személyeket, akiket erre választottak volna? És milyen alapon?
    (Forradalom?) Attól függ, mit hívunk annak. A ’48-ast éppen azért kellene, mert egy eredendő, szerves változásnak volt a történelmi folyamatban az első momentuma, mely végül, bár korlátozott mértékben, de CSAK megvalósította a nemzeti önrendelkezés egy formáját, és forgatta fel az uralkodó gazdasági viszonyokat. Úgy, ahogy. Persze. A magyar királyi ház megalapítását – mondjuk a Kovács, vagy a Takács dinasztiával – mely bekebelezte volna Ausztriát, azért hiába vártuk volna. Lehet, hogy emiatt kell ’56-ot is forradalomnak nevezni, az 50 év múlva bekövetkezett alapvető változás miatt… Bár akkor meg mit kezdenénk a ténnyel, hogy a „szovjet” bedőlésének köszönhető minden változás?… Na, mindegy.
    (Kinek fáj) Megérthető a Kádár-rdbeli helyzetével (’56-os passzivitásával) kapcsolatos szófukarsága. Persze, mert a maiak azt képzelik, hogy mindenki tönkre teszi az életét, egy elvont fogalom kiterjesztéséért, és azokért, akik ebből valóban hasznot csiholnak maguknak… Volt olyan is, de ilyen is. Már megint az a vert csalán!
    (Jobb a jobb?) Vajon melyik történelemkönyvben olvasta, hogy a „lelkesedés, elszántság és szakértelem” elsősorban jobboldali mozgalmaktól várható el. Azért az idealizmus inkább baloldali kiváltság. Ráadásul ők kevésbé élnek vissza a fenti pozitív fogalmakkal.
    (Narancs farok) És melyik csirkeólban tartózkodott a „tanár úr”, amikor éppen liblingje, O., vadászott a tyúkokra? Ennél kissé kifinomultabb kampány-támogatást várnánk el tőle. Ha el is fáradt, mégis csak egy értelmiségi… (Ez riporteri malőr is…)
     
  14. #53
    latobottyan
    2010.03.16. - 13:31

    Előzmény:
    #52 egypolgar
    Nagyon nehéz összehasonlítani a mai helyzetet az akkorival, mert 1848-ban, mások voltak a lehetőségek és az igények. Még az is lehet, hogy ha feltalálnának egy " időkonvertálót", kiderülne, 1848-ban az emberek elégedettebbek voltak, és jobban éltek az adott kor színvonalát figyelembe véve, mint ma. Könnyen lehetséges.
     
  15. #52
    egypolgar
    2010.03.16. - 12:33

    Előzmény:
    #51 latobottyan
    Ahogy elnezem és utánagondolok mai napig sem teljesült sokminden a 12 pontból..ld. Babarczy Eszter 12 pontját a HVG-ben....ahogy itt olvasom az egyes cikkeket hát a sajtószabadság nem az igazi simán kiszolgálják az ujságirók azt akitől remélik a több zsozsót vagy egyebet.én nem ezt nevezem sajtószbadságnak.....
     
  16. #51
    latobottyan
    2010.03.16. - 10:42

    Előzmény:
    #42 orvos
    Nemeskürtynek igaza van 1848-at illetően, tényleg nem volt forradalom, legfeljebb bársonyos forradalomnak nevezhetnénk. Azt a hülyeséget pedig évtizedek ótA sulykolják a történelemtanárok, hogy ha a Jellasicsot legyőző magyar sereg továbbvonul Bécs felé és egyesül az ottani felkelőkkel, akkor minden másképpen történt volna. Ez nem így van, az orosz cárnak szüksége volt egy hozzá többé-kevésbé lojális erős ütközőállamra Franciaország és Oroszország között ( 1848-ban még 40 év sem telt el azóta, hogy a franciák elfoglalták Moszkvát), ezért érdeke volt a Habsburg birodalom megmentése. Ha kellett volna, 200.000 helyett 400.000 katonát küld Ferenc József megsegítésére. Ettől függetlenül nagyon szép ünnepre emlékeztünk tegnap, mert ha forradalom nélkül is, de rengeteg új dolgot vívtak ki elődeink, melyek többsége az ország érdekeit szolgálta. Nagy kár, hogy ezeket nem tudtuk utána megtartani még harccal sem. Legalábbis 1867-ig nem.
     
  17. #50
    egypolgar
    2010.03.16. - 10:06
    Nemeskürty-nek bizonyára van mit jóvátennie ha ilyen kiszólásokra ragadtatja magát....
    1. Egyébként akinek Orbán Viktor szabad kezet ad az megérheti a pénzét
    2. Aki pedig Nemeskürtynek szabad kezet ad hát az is megéri.....
     
  18. #49
    egypolgar
    2010.03.16. - 09:57

    Előzmény:
    #48 egypolgar
    Ügyesnek tartom magam hogy akkor a szaunában nem nagyon "ugráltam" és nem vert meg ez a pedagógus társaság..csak lekomcsizott...érdekes vitáztam sokat a szaunában a nyolcvanas években is ..soha nem komcsiztak le és nem akatak megverni..de a kilencvenes évek vége óta ez már előfordulhat....nos kezdek felhagyni a szaunázás szokásával, amit rendkivül hiányolok és Orbán bűnei közé sorolom ezt is...
     
  19. #48
    egypolgar
    2010.03.16. - 09:52

    Előzmény:
    #43 madaras
    Az itteni fröcsögések közepette elég érdekes tudakolni valakinek elitélő véleményének okait Orbán vonatkozásában...és persze naivitásnak tűnik itt szakmai fejtegetéseket várni mondjuk az oktatásról...
    Mondok egy példát: amikor évekkel ezelőtt (Tőlem telhetően) logikus érvekkel indokoltam az alsótagozatos buktatás megszüntetésének indokait dühkitörésekkel tarkitottan torkoltak le "pedagógusok"... érveik azonban kimerültek abban hogy ez KOMCSI DUMA (mármint az én indokaim pl. hogy sok gyereknek nemhogy külön szobája nincs de egy nyugodt tanulósarka. a másikat pedig öt éves korára a különszobában a nagyi már megtanitja számolni olvasni és talán irni is...na ki fog megbukni..
     
  20. #47
    jozsef333
    2010.03.16. - 09:01
    Nincs mentség a tegnapi gyalázatos beírásomra .

    Nem hibát vétettem , bűnt követtem el. Szeretnék bocsánatot kérni.

    Talán ezzel kissé megnyugtatom lelkiismeretemet , de ezt soha nem bocsátom meg magamnak.
     
Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
További hozzászólások

Összesen 66 db -

hirdetés

HETILAP

hirdetés