Döbbenetes baleset, értelmetlen halál

Halász Csilla
- itthon@hetivalasz.hu
Utolsó módosítás:
2014.04.20. - 04:25
Létrehozás:
2010.11.20. - 20:30
2010.11.20. - 20:30
 

Szerdáról csütörtökre virradó éjszaka történt a döbbenetes baleset, de még mindig özönlenek a részvétnyilvánítások a táncegyütteshez. Két 19 éves néptáncos lány és egy 17 éves néptáncos fiú halt értelmetlen halált a Lágymányos hídon.

hirdetés
 

"Siratjuk a fiatal halottakat", "Szavakat nem lehet rá találni, de mégis tovább kell élni az életet", "Az elhunytakat Isten nyugosztalja" "Mély gyászotokban osztozunk, és lélekben veletek vagyunk", "A holtaknak örök nyugodalmat, az élőknek gyógyulást"  - olvasható a Jászság Népi Együttes honlapján a vendégkönyvben.

Azon a végzetes éjszakán az együttes hat fiatal tagja ült be a kék színű Ford Fiestába, hogy a Budai Fonóban tartott fellépés és táncház után hazamenjen Jászberénybe (az egyik lány a pesti oldalon kiszállt volna). Érthetetlen, hogyan véthették el a korábban már többször megtett utat: a menetiránnyal szemben hajtottak fel a Lágymányosi hídra, s mire észbe kaptak, már késő volt: szembejött egy nagyméretű postai teherautó.

A hivatalos közlemény szerint a baleset november 18-án, 1 óra 50 perc körül történt XI. kerületben, a Lágymányosi híd budai hídfőjénél. A személygépkocsi a Pázmány Péter sétányon hajtott a Petőfi híd felől a Lágymányosi híd irányába. A Lágymányosi híd lehajtójánál a forgalommal szemben ment fel a hídra és összeütközött egy Pestről Buda irányába közlekedő tehergépkocsival.

Erős lélekkel rendelkezzen, aki meg akarja nézni az interneten a tűzoltóság által közzétett felvételt: jól látszik, mennyire összeroncsolódott az autó, a kamera elidőzik pár pillanatig a csomagtartó tartalmán. Akinek néptáncos gyermeke van, annak összeszorul a torka a széki mellény láttán.

Jászberény napok óta mély gyászban van. Pénteken este a Jászság Népi Együttes Víz utcai székházánál tartott megemlékezésen gyertyát és mécseseket gyújtottak a város lakói az elhunytak emlékére. Napok óta fekete zászló leng két jászberényi középiskola épületén is.

Az elhunyt tizenhét éves fiú a Terplán Zénó Szakközépiskola tanulója volt, a két tizenkilenc esztendős lány pedig tavaly érettségizett a Lehel Vezér Gimnáziumban.

Nagy tragédiák esetén nagy az összefogás. Megrendítette a döbbenetes baleset a néptáncos társadalmat. A Fonó Budai Zeneház - ahol a fiatalok utoljára táncoltak, az épületen szintén fekete zászló - a következő részvétnyilvánítást tette fel honlapjára: "Megrendülten osztozunk a gyászban a csütörtök hajnali balesetben elhunyt táncosok hozzátartozóival, valamint a Jászság Népi Együttes minden tagjával. A sérülteknek mielőbbi teljes gyógyulást kívánunk!".  A Csík Zenekar a Youtube-ra feltett kalotaszegi keserűssel búcsúzik az értelmetlen halált halt fiatalokról.

 

Részvétét nyilvánította az együttes honlapján a Győri Balett, a 4 for Dance és a Bürkös Zenekar is. Sebestyén Márta népdalénekes a következőket írta a táncegyüttes vendégkönyvébe: "Nem tudom kifejezni, mit érzek - anyaként is, akinek éppen ilyen korú gyerekei vannak, s szüntelenül aggódom miattuk! Fiatal életek törtek ketté egy perc alatt ezen a tragikus hajnalon. Életük a tánc volt, sokunk közös szenvedélye, élete értelme - most sírva kell beletörődnünk, hogy ezentúl nélkülük dobbannak a szívek és a táncos csizmák! Kibírhatatlan gondolat, érzés... Forró kézfogás mindnyájatoknak, a családoknak is tolmácsoljátok döbbent együttérzésünket! Velünk maradnak-e korán elfagyott rózsabimbók, Isten adjon nekik csendes nyugodalmat, a rokonoknak, barátoknak sok erőt a folytatáshoz! Vigyázzatok egymásra.....
Sebestyén Márti és családja".

Érkeznek a részvétnyilvánítások szerte az országról és a nagyvilágból, Kanadából a Kossuth és a Csárdás táncegyüttesektől, Erdélyből, Székelyföldről, Temesvárról, a kalotaszegi Mérából. Sok magyar városban érezték szükségét magánszemélyek és együttesek, hogy kifejezzék részvétüket: Balatonszentgyörgyről, Barcsról, Budakalászról, Budapestről, Buzsákról, Debrecenből, Derecskéről, Diósdról, Dunaharasztiból, Jászapátiból,  Jászárokszállásról, Jászjákóhalmáról, Kaposvárról, Kecskemétről, Kisújszállásról, Kocsiról, Martonvásárról, Monorról, Nagykállóból, Nyíregyházáról, Ózdról, Őcsényből, Pápáról, Pusztamonostorról, Pusztaszabolcsról, Rácalmásról, Ráckevéről, Rákóczifalváról, Sátoraljaújhelyről, Sióagárdról, Szegvárról, Székesfehérvárról, Szolnokról, Tardosról, Turáról, Üllésről.

Ilyenkor derül ki, milyen sokan vannak a táncosok, és milyen erős közöttük az összetartás. Döbbenten búcsúznak az elhunyt jászsági társaktól az Aranykocsi, a Bartók, a Bihari, a Bem, a Bokréta, a Boróka, a Boszorkányos, a Csepel, a Cserszömörcze, a Dobbantó, a Forgatós, a Főnix, a Hajdú, a Hegyalja-Sátorhegy, a Karikás, a Jászmagyarok, a Kecskemét, a Kertész, a Kéve, a Kikelet, a Kis-Balaton, a Körösmenti, a Lenvirág, a Matyó, a Naprózsafa, a Nyírség, a Parázs, a Rákóczi, a Somogy, a Strázsák, a Százszorszép, a Szatmár, a Színvavölgyi, a Tápiómente, a Tisza, a Tótágas, a Vadvirág, a Válaszút, a Vidróczki, a Vörösmárvány, a Zemplén együttes.

A Fonóban december 15-én az Utolsó Óra táncház keretében emlékeznek meg a tragikusan fiatalon elhunyt táncosokról. A  Jászsági Népi Együttes adja majd elő a Boldog Lelkek Tánca című műsort. Az est teljes bevételét az áldozatok hozzátartozóinak ajánlják fel.

A következő hetek programjait ugyanakkor az együttes lemondja, a tragédia feldolgozásához a táncosoknak időre van szükségük.

 
Megosztom:
0
cikk értékelése
/itthon/dobbenetes-baleset-ertelmetlen-halal-33478/
jelenlegi érték
szavazatok száma:
892

Kapcsolódó cimkék

Kapcsolódó hozzászólások

További hozzászólások

Összesen 60 db -

Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
  1. #60
    pengősmalac
    2010.11.25. - 15:50

    Előzmény:
    #28 Georgina
    "Egyszer én sem kaptam meg a jobbkezes elsőbbséget. Az volt a kifogás, hogy nem gyorsult az öreg kis micrám helyből 100-ra."

    Baba,hallottál már a deffenziv vezetési stilusról?Nem csak azt kell figyelni,hogy Te mindent betarts hanem hogy a közlekedés több résztvevőjét is figyeld és ha találkozol egy ökörrel akkor tudj korrigálni!
    Másfelöl meg én kétségbe vonnám,hogy szándékosság állt volna a postakocsi vezetője mögött,hogy nah,majd én most megmutatom!Én itt lakom Bp-en a XI-kerben és elég sűrűn közlekedek a Lágymányosi hidon,és az autósok többsége 70-80 km/h-val halad a hidon,főleg hajnalban,mikor se tarfi nincs,se forgalom!Eltudom képzelni,hogy meglepődhetett a postakocsi sofőrje,mikor szembe jöttek vele a forgalomban...,hisz nem sűrűn fordul ilyen elő,sőt még nem is hallottam ilyenről hogy a Lágymányosi hidon ilyen történt volna....
    A vétkes sofőr se volt körültekintő mert behajtott egy olyan útra,ahol kint volt a behajtani tilos tábla!!!A fáradtság sem lehet kifogás,mert akkor nem indulok el,főleg HAT emberrel!!
    Az ártatlan áldozatokat sajnálom,őszinte részvétem!
     
  2. #59
    KO_bela
    2010.11.23. - 10:05

    Előzmény:
    #51 karelgoot
    "A Lágymányosin történt baleset viszont nem a helyismeret hiánya vagy tájékoztató, esetleg közlekedési táblák, felfestések hiánya miatt történt.
    Az ok nem más, mint felelőtlenség."

    Ne haragudjon kedves karelgoot, de két butaságot is sikerült ide elrejteni.
    1. amíg az előzőekben az országot okolja, itt már az egyént.
    2. "ok nem más, mint felelőtlenség" - ezt viszont csak akkor tudná, ha a vizsgálat eredménye nyilvánosságra került volna, vagy Kend is a kocsiban tartózkodott volna, vagyis olyat állít, amit nem tud
     
  3. #58
    KO_bela
    2010.11.23. - 10:00

    Előzmény:
    #50 karelgoot
    sajnos nem ezt írtad.
    idézem:
    "egy olyan országban, ahol a halálos közúti balestet okozó nem mentőt-rendőrt hív elsőként,"
    az országot teszed felelőssé az egyén helyett, ami hangulatkeltés az ország ellen, és szándékosan teszed egy, vagy egy-két eset ismeretében holott magad is tudod, hogy az esetek döntő többségében NEM ez a helyzet
     
  4. #57
    KO_bela
    2010.11.23. - 09:58

    Előzmény:
    #52 Learten
    nem mosdatok senkit, de a statisztika ilyen.
    ráadásul kizártnak tartom, hogy a vétkes szembe szeretett volna menni a forgalommal
     
  5. #56
    karelgoot
    2010.11.23. - 08:45

    Előzmény:
    #55 Babatündér
    Mióta félrevezető a kötelező haladási irányt jelző tábla?
    Mióta félrevezető a "behajtani tilos" tábla?

    A táblák és jelzések a totalcar.hu manipulatív felvétele ellenére is jól láthatóak és értelmezhetőek.
    Manapság, divat lett arra hivatkozni, hogy "nem láttam". Legyen szó tábláról, felfestésről, gyalogosról, biciklistáról vagy akár kamionról.
     
  6. #55
    Babatündér
    2010.11.22. - 16:41

    Előzmény:
    #47 karelgoot
    Nem tudom, hogy milyen statisztikából dolgozol, hogy van-e arra külön statisztika, hogy a konkrétan a Lágymányosi hídnál történt-e már baleset a nem egyértelmű útjelzések miatt. Lehet, hogy létezik ilyen statisztika, nem vitatom. De ha még nem történt baleset, az csak a szerencsének köszönhető.
    Sajnos nem csak ennek a rendkivül súlyos balesetnek a helyszínén, a tévében bemutatott félrevezető és nem egyértelmű jelzései okozhatnak egy gyakorlatlan, helyismeret nélküli sofőrnek az éjszakai sötétségben gondokat, hanem a főváros és az ország nagyon sok pontján van ilyen és ennél sokkal rosszabb helyzet.
    Olyan kereszteződést is ismerek, ami jelzőlámpás ugyan, de egyidejű zölddel összeereszti az egymást keresztező forgalmat úgy, hogy a jelzőlámpa fölé biggyesztettek egy elsőbbségadás táblát.
    Igen, lehet azt mondani, hogy ez a fiatal sofőr figyelmetlen volt. De az még figyelmetlenebb volt, aki nem gondolt arra, hogy minden forgalmi helyzetre vonatkozó jelzés jól láthatóan kint legyen.
     
  7. #54
    őzgidácska
    2010.11.22. - 14:08

    Előzmény:
    #53 kacsa51
    Az előttem szóló azon gondolatából szeretnék kiindulni, mely szerint "egy tapasztalatlan vidéki sofőr éjszaka gyér forgalomban" vezetett. A táncosokról azt olvastam valahol, hogy a fiatalok különböző táncokat oktattak a Fonóban. Na most, akik tánctanárként alkalmazták őket, ismerniük kellett a szociális körülményeik közül legalább azt a tényt, hogy vidékiek és nagyon fiatalok. No és persze azt, hogy a táncfoglalkozás éjfél után ér véget. Ennek alapján szerintem mindenképpen fel kellett volna ajánlaniuk valamilyen szálláslehetőséget a részükre. Egyébként is mi a csodának kell éjszakát átívelően táncolni. Ráadásul úgy, hogy nem is az éjszakai BKV-járattal mennek haza a táncosok.

    Remélem békében léteznek a táncos mennyországban a fiatalok, és nem roppannak össze teljesen a hozzátartozók.

    A kívülállók számára pedig sajnos megállapítható, hogy a disco-k, zenés szórakozóhelyek után a táncházak is feliratkozhatnak a veszélyes üzemek listájára.

     
  8. #53
    kacsa51
    2010.11.22. - 12:13
    Sajnos csak most kapcsolódok be a levelezésbe, és egy nagyon fontos tapasztalatomat szeretném megosztani a kommentezőkkel- esetleg döntéshozókkal.
    Többször láttam külföldön, amit most leírok, főként csak messziről...
    Igazán gyakorlott sofőr vagyok de egy alkalommal magam is haszon-"élvező"je voltam, hogy egy autópálya felhajtónál szembeállt velem egy óriási behajtani tilos tábla , mivel én is - helyismeret hiánya miatt behajtottam a rossz irányból. Persze kapcsoltam, fordulás vissza, és semmi baj nem történt.
    A Lágymányosi híd felhajtója egy budapestinek teljesen világos forgalmi helyzet, de egy tapasztalatlan vidéki sofőr - éjszaka gyér forgalomban - tényleg könnyen elnézheti ezt a helyzetet. a a sarkon túlment, semmi nemakadályozza meg, hogy továbbmenjen a rossz irányba. Ez a baleset nappal nem történik meg, mert olyan sok az autó, hogy biztos nem jut el a hídig, aki ilyen hibát vét.
    Feltétlen javaslom, hogy ilyen helyeken vezessék be - ahogy ez pl Austriában is van a saroktól 20-50mre az újabb behajtani tilos tábla alkalmazását.
    A sok felesleges vita helyett ez egy igazi megoldás lehet a hasonló esetek elkerülésére. Alkalmazni kéne autópályáknál, hídlehajtóknál, hogy ne csak a sarkon látszódjon a tilalom, hanem beljebb,, ahol már igazán tilosban vagy!
     
  9. #52
    Learten
    2010.11.22. - 10:58

    Előzmény:
    #48 KO_bela
    "Ha valahova szabálytalanul be lehet hajtani, oda szándékkal, vagy anélkül behajtanak. ..."

    Nem értem az érvelésed. Vannak szabályok. Egyszerűek legtöbb esetben. Pl. ha egy út elején valami piros dereng vízszintes fehér csíkkal a közepén, nem sztrájkolsz, "hogy én márpedig behajtok". Most ez történt. Szomorú eset, de miért a vétkest mosdatod?
     
  10. #51
    karelgoot
    2010.11.22. - 09:43

    Előzmény:
    #48 KO_bela
    "És nem igaz, hogy ilyen nem történik meg, mert igen, megtörtént már, csak éppen ennél a hídnál nem."

    Sehol nem írtam, hogy ilyesmi nem történik meg. Velem is előfordult már, hogy helyismeret és útmutatás hiányában, nem jó irányból mentem be az utcába. ( Az útmutatás hiánya abból eredt, hogy a behajtani tilos táblát előző éjjel szorgos kezek meglovasították. Valszeg, igen rossz volt akkoriban a bodza virágzás.)
    A Lágymányosin történt baleset viszont nem a helyismeret hiánya vagy tájékoztató, esetleg közlekedési táblák, felfestések hiánya miatt történt.
    Az ok nem más, mint felelőtlenség.
     
  11. #50
    karelgoot
    2010.11.22. - 09:35

    Előzmény:
    #48 KO_bela
    "amit itt leírtál, az hazugság."

    2010. március 9.

    "A 2-es főút 16-os kilométerénél a körforgalomból szabályosan kikanyarodó Suzukiba rohant egy Audi. A Suzukiban ülő két dunakeszi lakos, egy férfi és egy nő a helyszínen meghalt. Az Audi sofőrje könnyebben sérült."

    Tanúk szerint a balesetet okozó audis az ügyvédjét hívta elsőként segítség helyett.

    Egy apró kiegészítés: "Kovács László (rendőrkapitány) megdöbbenésének adott hangot amiatt, hogy noha a baleset időpontjában a körforgalmat érintve sokan tartottak munkába, egy egészségügyi dolgozón kívül senki sem állt meg, pedig a segítségnyújtás elmulasztása bűncselekménynek számít."

    Az audist szerdán örizetbe vették, csütörtökön ki is engedték.
    Ha igaz a hír, ma is éli világát. Szabadon.
     
  12. #49
    AVVACS
    2010.11.22. - 07:57
    Tudomásom szerint előírás, hogy gép és egyébb járművet csak arra alkalmas állapotban szabad vezetni. Aki valószinüleg egész nap nem pihent (néptáncolt stb.) az nem biztos, hogy alkalmas éjjel a vezetésre! Ezt még tetézte azzal is, hogy HATAN voltak az autóban. Hánynak jutott biztonsági őv és azt hányan csatolták is be? Sajnálom ezeket a fiatalokat, de rengeteget tettek azért, hogy a baj bekövetkezzen!
     
  13. #48
    KO_bela
    2010.11.22. - 06:20

    Előzmény:
    #47 karelgoot
    Drága aranyos karelgoot!
    1.
    Ha valahova szabálytalanul be lehet hajtani, oda szándékkal, vagy anélkül behajtanak. Ez, bárki is hibás, statisztikai tény. És nem igaz, hogy ilyen nem történik meg, mert igen, megtörtént már, csak éppen ennél a hídnál nem.
    2. "egy olyan országban, ahol a halálos közúti balestet okozó nem mentőt-rendőrt hív elsőként,"
    amit itt leírtál, az hazugság.
    hazugságoddal az országot, az itt élőket mocskolod tudatosan, felhasználva egy balesetet és a bekövetkező halált.
    nem tudom mi bajod ezzel a országgal, de ha nem tetszik, távozhatsz. ha meg ilyen hozzáállással nem távozol, remélem nem sok élvezetet találsz majd az elkövetkező években
     
  14. #47
    karelgoot
    2010.11.21. - 22:27

    Előzmény:
    #44 stirlicc
    Jó.
    Akkor úgy fogalmazok, hogy Te és más csökkent felfogású kommentelők is megértsék:
    A Lágymányosi híd létezésének elmúlt 15 éve alatt, nem fordult olyan baleset elő, ami a Budáról Pestre történő forgalommal szemben haladás miatt esett volna meg.

    Nem kell mosdatni a figyelmetlen sofőrt és nem kell mocskolni a vétlen, szabályosan közlekedőt sem.
    A környék közlekedési rendszere jól értelmezhető. Arról senki sem tehet, hogy vannak olyanok akik az írott szabályokat sem képesek elfogadni, betartani.
    Szerintem, mosdatják az igazi felelőst, és ehez a mosdatáshoz itt sokan aszisztálnak.
    Sajnálom az elhunytakat, mélyen együttérzek a hozzátartozókkal, de nem tudom felmenteni az igazi vétkest, a szgk. vezetőjét.

    Hülyeség hivatkozni, Németországra, Ausztriára egy olyan országban, ahol a halálos közúti balestet okozó nem mentőt-rendőrt hív elsőként, hanem az ügyvédjét.
     
  15. #46
    orcaoc
    2010.11.21. - 18:01

    Előzmény:
    #45 CZÖVIKE
    necces: mert egyrészről figyelmeztet, másrészről megaláz.
     
  16. #45
    CZÖVIKE
    2010.11.21. - 17:36

    Előzmény:
    #41 komolylany
    Szerintem nem kegyeletsértő ! Néma figyelmeztető :Vigyázzatok emberek, Ti is járhattok így !!
     
  17. #44
    stirlicc
    2010.11.21. - 16:00

    Előzmény:
    #35 karelgoot
    Nem tudom, hol van dokumentálva az, ami szerinted nem is történt meg... :-)
    Én magam láttam ott - nappal, estefelé - visszafordulót, magam kerékpárral mentem a hídon, hétvégén.

    De. Az a felfestés, amit ott látni, esőnem nem sokat ér, legfeljebb akkor lenne látható, ha szemből jövők bevilágítanák...

    Végül, de nem utolsó sorban: számtalan rosszul felfestett, kialakított forgalmi helyzet van Budapesten. Csak a szerencsének, meg a közlekedők helyismeretének köszönhető, hogy némelyikben nem történik hasonló baleset.

    Németországban, Ausztriában elképzelhetetlen hogy egy útépítésnél, vagy egy feltúrásnál úgy tereljenek át a felfestett záróvonalon, hogy ne jelezzék a megváltozott helyzetet (átfestéssel, stb.). Nálunk számtalanszor látom, hogy a közlekedőkre bízzák, hogy hogy oldják meg az ilyen záróvonal átlépéseket. Pedig nekem a KRESZ tanárom első szabályként azt mondta, hogy a záróvonalat úgy tekintsük mint egy betonfalat. Azon átlépni tilos!

    Ha nálunk csak ezt az egy szabályt következetesen betartanánk, Budapesten munkanapokon megállna az élet :-)

    De nem tartjuk be, mert kinek van ideje a hatóságok tökölésére várni ilyen helyzetekben.
     
  18. #43
    zotya32
    2010.11.21. - 12:05

    Előzmény:
    #25 hortobagyi
    http://videotar.mtv.hu/Videok/2010/11/18/13/Brutalis_baleset_a_Lagymanyosi_hidon.aspx

    ajánlom figyelmedbe a fenti video-t. a postásnak esélyem sem volt elkerülni az ütközést. A ford a kanyarból jött ki, és ha figyelmes vagy, látsz ott egy másik teherautót is a belső íven. Gyanítom, hogy azt meglátva a fiesta sofőrje "ijedtében" menekülőre fogta, ahol szemben találta magát a postás autóval...
    szerintem a postás autó vezetőjére ne próbáld meg rákenni a felelősséget. Lesz neki elég lelki baja ezek után...
     
  19. #42
    drPGabor
    2010.11.21. - 11:50
    A hídról le és felhajtás önmagában is egy veszélyhelyzet, fokozott figyelemmel kell végrehajtani. Mindíg számítani lehet hasonló szituációra( külfüldiek, fiatalok egyéb befolyásoltság alatt) Ugyanakkor az éjszakai gyér forgalom elaltatja a figyelmet. Azért én nem tételeznék fel szándékosságot a teherkocsi sofőrjénél, meg kivagyiságot sem. Egyszerűen úgy meglepődött, hogy a két jármű aktuális sebességét is figyelembevéve korrigálni sem volt ideje. Ha tudott volna, biztos megteszi, mert így... Nem irígylem, hogy ezzel a tudattal kell majd másnap harmadnap is dolgozni mennie. Függetlenül attól, hogy a bíróság majd kinél milyen felelősséget állapít meg. Részvétem az elhunytak hozzátartozóinak. Kívánom, hogy legyen elég erejük a veszteség elviselésére. Ilyenkor az egyetlen, ami talán, részben segít, hogy úgy fogni fel: ez volt a sors akarata.
     
  20. #41
    komolylany
    2010.11.21. - 11:18
    aki még nem élt át ütközést, de ült már biztonsági öv szimulátorban, az tudja, hogy 8-10 km-es sebesség is mekkorát üt. egy apró figyelmetlenség is bajt okozhat, itt sajnos összeadódott több is.

    az, hogy születtek a helyszínen olyan fotók, ahol ott fekszenek leterítve a fiatalok az út szélén, nem jelenti azt, hogy ezeket kellene beszerkeszteni. kegyeletsértőnek tartom.
     
Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
További hozzászólások

Összesen 60 db -

hirdetés

HETILAP

hirdetés