Megbukott a politikus - Talicskáról lopták el a szelvényeit

Eldőlt, kik tülekednek majd Demszky üres székéért

MTI
- itthon@hetivalasz.hu
Utolsó módosítás:
2011.01.23. - 03:39
Létrehozás:
2010.09.05. - 20:36
2010.09.05. - 20:36
 

Vasárnap délután eldőlt, hogy csak a parlamenti pártok indítanak főpolgármester-jelöltet az október 3-ai önkormányzati választáson.

hirdetés
 

A Fővárosi Választási Bizottság (FVB) vasárnap késő délutáni ülésén nyilvántartásba vette a Jobbik és az LMP jelöltjeit is, akiknek sikerült összegyűjteniük a szükséges számú érvényes ajánlószelvényt.

Ez azt jelenti, hogy a szavazólapon a szocialista Horváth Csaba és a Fidesz-KDNP színeiben induló Tarlós István mellett várhatóan szerepel majd a jobbikos Staudt Gábor és az LMP-s Jávor Benedek neve is. Utóbbiakat az FVB vasárnap nyilvántartásba vette, mert összegyűjtötték az induláshoz szükséges 28.150 érvényes ajánlószelvényt.

Staudt Gábor leadott szelvényei között 32.769 érvényeset találtak, míg Jávor Benedek esetében 30.390-et. Előbbi 33 ezer, utóbbi 31 ezer ajánlószelvényt adott le pénteken a Fővárosi Választási Irodán, ahol a feladattal megbízott köztisztviselők a hétvégén ellenőrizték az ajánlások érvényességét.

A mintegy 3 ezer ajánlószelvényt összegyűjtő Kétfarkú Kutya Párt jelöltje azonban nem indulhat a városvezetői posztért, mert a leadott és érvényes ajánlások messze nem voltak elegendőek. A "kétfarkú kutya" így még a korábbi, fél százalékos bejutási küszöbben is "megbotlott" volna, mert főpolgármester-jelöltjük, Victora Zsolt mindössze 2.499 érvényes ajánlást kapott. (A viccpárt korábban azt nyilatkozta, hogy további 100 ezer ajánlószelvényüket "ellopták a talicskájukról", - persze emiatt nem tettek feljelentést.)

Főpolgármester-jelölt az lehet, akit a főváros választópolgárainak két százaléka ajánlott. A korábbi választásokon még elegendő volt, ha valaki a fővárosi választók fél százalékának ajánlását megszerezte, ezt a "küszöböt" emelte az új országgyűlés négyszer magasabbra. Mivel Budapesten 1.407.470 választásra jogosult szerepel a névjegyzékben, a főpolgármester-jelölt állításához 28.150 érvényes ajánlás volt szükséges.

Az ajánlószelvények gyűjtése és a jelöltek bejelentési lehetősége pénteken délután négy órakor lejárt. Akik eddig nem adtak le megfelelő számú érvényes ajánlószelvényt, azok nem indulhatnak a négy hét múlva vasárnapra kiírt önkormányzati választáson. A választási bizottságoknak most vasárnap kell határozatot hozniuk arról, nyilvántartásba veszik-e a jelölteket (akiknek az ajánlószelvényeit pénteken adták le a választási irodákhoz). A bizottságok határozatai ellen két napon belül jogorvoslatot lehet benyújtani, majd újabb két nap áll rendelkezésre a bíróság előtti felülvizsgálati kérelem benyújtására.

Budapest új főpolgármestere az lesz, aki a legtöbb érvényes szavazatot kapja az október 3-ai önkormányzati választáson. E posztot az előző öt ciklusban a szabad demokrata Demszky Gábor töltötte be, aki húsz év után csak néhány hónapja lépett ki pártjából.

 
Megosztom:
0
cikk értékelése
/itthon/eldolt-kik-tulekednek-majd-demszky-ures-szekeert-31670/
jelenlegi érték
szavazatok száma:
95

Kapcsolódó hozzászólások

További hozzászólások

Összesen 59 db -

Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
  1. #59
    liverpool
    2010.09.07. - 08:28

    Előzmény:
    #56 outsider1
    Egyetértek.
     
  2. #58
    peter8811
    2010.09.07. - 07:00
    Az eladósítás is az MSZP taktikája volt 10 milliós adósságnak 2.5 ÁFÁ-ja van. Az adósságnak is ugyan úgy eltűnt az ÁFÁ-ja mint minden egyéb.
     
  3. #57
    Obulus
    2010.09.06. - 22:35

    Előzmény:
    #49 liverpool
    Hát, ha annyira hazafiak, mint Demszky ellenálló, akkor Kossuthtal, Szechenyivel, Petőfivel mérhetőek.
     
  4. #56
    outsider1
    2010.09.06. - 20:02

    Előzmény:
    #55 liverpool
    Azért azt túlzás kiolvasni, hogy vagy a középkor, vagy az eladósodottság. A felzárkózáshoz kell a forrás, és ha jól használják fel, utána lehet csökkenteni az adósságot. Nekünk most az a feladvány, hogy csökkenteni az eladósodottságot és megtalálni azt a 3-4 gazdasági területet, amelyekre alapozva előrejutunk.

    És egyetértek: más kultúra, más adottságok. Visszatérve az általad említett országokra. Montenegróban az utolsó kis faluban is gépi nyugtát adtak, mégha csak egy-egy presszókávét rendeltünk is. Nos, innentől kezdve én utálom, ha valaki balkánozik. Hol vagyunk mi ettől?

    Mi imádjuk a külföldi akármire fogni sanyarú sorsunkat, de néha tényleg tükörbe kéne néznünk. Egyébként nem gondolom, hogy Mo, a legjobb hely, de messze nem a legrosszabb. A katasztrófa retorika persze elharapózott, de ez csak politika. Máshol sincs kánaán.
    (mára befejezem, már túl sok lesz)
    Üdv
     
  5. #55
    liverpool
    2010.09.06. - 19:38

    Előzmény:
    #53 outsider1
    Minden ország helyzete más.( Más kultúra, más adottságok, stb.) Azért érdemes összehasonlítgatni. A te összehasonlításod alapján Mo. a legjobb hely. Bárcsak az volna, de sajnos nem az.
    Ahogy írod, aki fejlődésnek indult, az eladósodott.Hát ez az.Vagy a középkor, vagy eladósodottság? Én ezt a neoliberalizmus számlájára írom.Ez a rendszer erre lett kitalálva.Már az adósság növekedésére.( És annak kiméletlen behajtására, és újabbak generálására.)
    Szerintem az az alapvető baj, hogy nagyobb profit nyerhető pénzügyi manőverekből, mint a termelésből. Fenntartom, hogy anno 81-ben bűnt követtek el az ország ellen.Szerintem lehetett volna jobb feltételekkel is hitelt felvenni. Ha meg nem, akkor hagyni kellett volna a fenébe.Szerintem nem Mo. érdekeit tartották szem előtt.
     
  6. #54
    peter8811
    2010.09.06. - 19:04
    "Az MSZP gazdaságilag lehet, hogy jogutódja az MSZMP-nek, de ideológiailag semmiképp."

    Ha ez igaz lenne a következő párbeszéd zajlott volna le Doszpod Péter és Ambrus Attila között :
    - elvtárs érted jöttünk .-
    - értem? oszt mi a francnak!-
    - elvtárs 7 bank ,200 milla kárérték meg ilyenek.-
    - Doszpod elvtárs az lehet, hogy gazdaságilag örököse vagyok Ambrus Attilának, de ideológiailag már nem. -
    - tényleg? a francba akkor hiába jöttünk elnézést a zavarásért na viszlát.-
    - viszlát majd iszok egy Wishkit az MSZP egészségére.-
     
  7. #53
    outsider1
    2010.09.06. - 18:57

    Előzmény:
    #52 liverpool
    "Szerintem idegen államok érdekeit figyelembe venni a magyaréval szemben hazaárulás"

    De ez megint csak egy feltételezés. Én így utólag sem "romantikázom" egy államcsőd iránt. Ha viszont ezen a nyomvonalon indulunk el, soha az életben nem jutunk előre. A 82-es sztorit aszerint kéne elemezni, hogy a hetvenes években Mo. miért használta fel bűn rosszul a felvett hiteleket. Ezt kéne elemezni. De nemcsak a hetvenes években, hanem a harmincas években, a Kiegyezés után, meg most, a kétezres években is. Ne takarózzunk azzal, hogy az idegen érdekek. Nincs időnk kamuzásra.

    Nézzük sorra az általad említett országokat. Montenegro: nem ismerem a fizetéseket, de voltam már Montenegroban. 600 000 ember nagy része a Kotori öböl környékén él, jól megélnek az idegenforgalomból. Jó, adjon valaki nekünk egy tengerpartot. Ezt még valóban sikerült elérnie Fekete Jánoséknak, és úgy tűnik az IMF sem intézkedik az ügyben.
    Szlovénia lakossága Budapest és az agglomeráció körülinek felel meg. A közép-magyarországi régió pont olyan színvonalon van kb, mint Szlovénia. Ez nem csoda, egy viszonlyag fejlett régió önállósodott. Ezek a példák azért nem jók, mert ez egy-egy jó adottságú régió. Ilyen van Magyarországon is. De akkor felejtsük el az Észak-Alföldet, vagy Dél-Dunántúlt? A felzárkózáshoz pénz kell. Nem a legjobb módszer finanszírozási forrásokhoz való jutásnak, hogy ajtót csapkodunk.

    Románia: itt már vitatkoznék, egyáltalán nem tekintem mintának. Valóban Románia az elmúlt egy évtizedben kb megkétszerezte a GDP-t (tudom, nem tökéletes mérőszám, de valamit mutat), és mindeközben az adóssága a négyszeresére nőtt. Teljesen torz szerkezetű a román gazdaság, sokkal rosszabb, mint a magyar. Építőipar, bankszektor erős, de ipar nemigazán van. (még annyi sem, mint nálunk) Ami esetleg egy átutazó számára fejlődésnek tűnhet az a külföldi vendégmunkások hazautalásaiból épülő házak. (Megjegyzem, közel 2 millió román dolgozik külföldön, ami az ország lakosságának majdnem 10%-a) (Megjegyzem, ha Mo. munkavállalói is ilyen mobilok lennének, már nem is kéne az az 1 millió munkahely) Románia nagyon nehéz válságot él át, sokkal nehezebbet, mint a magyar.

    Lengyelország: igen, a kilencvenes évek elején elengedték a lengyel adósság jó részét, de 97 óta Lengyelországban is megduplázódott az adósságállomány. Most már majdnem 60% körül járnak. A felzárkózáshoz kell külföldi tőke. Lengyelország most pl további privatizációt tervez.

    A pénzügyi függetlenség fontos, de nem azt jelenti, hogy ész nélkül meghirdetjük a szabadságharcot.

     
  8. #52
    liverpool
    2010.09.06. - 17:26

    Előzmény:
    #51 outsider1
    Szerintem idegen államok érdekeit figyelembe venni a magyaréval szemben hazaárulás.
    Az, hogy egyes államok sorsa hogy alakult, és ezeket a tényeket összehasonlítani, valóban lehet mérlegelni.A GDP-re nem hivatkoznék, mert nem jelent semmit. Már többször írtam, hogy Montenegro vagy Albánia GDP-je sokkal kisebb mint Mo-é, mégis a fizetések hasonlóak. ( IMF??? azért ehhez van köze....), Szlovéniát nem említetted, ami pedig pozitív példa lehet.Hasonló GDP ( kicsit magasabb), életszínvonalban soha nem érjük utól őket. Lengyelországnak elengedték államadóssága felét a kilenvcenes évek elején. Románia gyors ütemben fejlődik, még ha most éppen vannak is náluk problémák.Magyarország egy helyben toporog.Szerinted a függetlenség nem jó dolog.Hmmm....
    Szerintem nem tekinti senki példának a kínai vagy orosz munkavállalók helyzetét.De az a helyzet, hogy az EU tagjai vagyunk, szerintem a magyar munkavállalók szeretnének átlagos EU-s életszinvonalat.Ez azért nem olyan földtől elrugaszkodott vágy, szerintem.
     
  9. #51
    outsider1
    2010.09.06. - 17:06

    Előzmény:
    #49 liverpool
    Azt írod, biztosan hazaárulás volt. De akkor légyszi pontosan sorold fel az akkori IMF hitel kondícióit, megjelölve, hogy melyek voltak a "hazaáruló" pontjai.

    Ne haragudj, ez így csak egy feltételezés. És Románia, aki viszont bevállalta az államcsődöt, sőt Ceausescu idejében szinte teljesen visszafizette hiteleit, most még nagyobb szarban van. Nem ilyen egyszerű, ahogy a Jobbik elgondolja, hogy függetlenedünk, és az jó dolog. Lengyelországnál sem mutatható ki, hogy behozhatatlan előnyben lenne (most még) Magyarországgal szemben. Semmivel sem járt jobban Lengyelország az államcsőddel.

    Okosan kell helyezkedni, de nem dacoskodni.
     
  10. #50
    outsider1
    2010.09.06. - 17:01

    Előzmény:
    #44 liverpool
    "Medgyessy Fekete és Surányi társaságában az IMF karmai közé lökte az országot 81-ben"

    Jobb lett volna Lengyelország sorsára jutni? Államcsőd? Egyébként Lengyelország semmivel sincs előrébb, mint Magyarország. GDP-ben kb tavaly ért minket utol. A régiók közötti különbség Lengyelországban még nagyobb, mint Magyarországon.

    Az elzárkózás, az öncélú izmozás semmire se jó. Persze, az eladósodottságot csökkenteni kell, de ésszerűeb meghatározott idő alatt. Ehhez nem túl jó stratégia, ha "szabadságharcot" hirdetünk a semmire.

    Lehet utálni a világot, a demokráciát, csak minden baja ellenére jelenleg nincs ennél jobb rendszer. Sokan most Oroszországot, Kínát tekintik "példának". Hát nem tudom. Nem hiszem, hogy egy akármilyen sanyarú sorsú magyar munkavállaló cserélne egy átlagos életszínvonalú kínaival, vagy orosszal.
     
  11. #49
    liverpool
    2010.09.06. - 16:51

    Előzmény:
    #46 Obulus
    Lehet, hogy Mo. rászorult a kölcsönre, de azt biztosan nem az ország érdekei szerinti kondíciókkal vettük fel, mert gyakorlatilag visszafizethetetlen volt az. Ez pedig hazaárulás volt ! Ebben vállalt igen aktív szerepet Medgyessy és Surányi.No meg Fekete a főbűnös.Annyira voltak ők hazafiak, mint demszky ellenálló.Nézőpont kérdése....
     
  12. #48
    liverpool
    2010.09.06. - 16:47

    Előzmény:
    #45 Obulus
    Ebben egyetértünk, bár nem tudom, hogy szdsz létezik-e még hivatalosan.Mondjuk ez a legundorítóbb -párt verseny mezőnyre vonatkozik.A legantidemokratikusabb -párt versenyben már több az induló, és talán tényleg nem az mszp a favorit.De hát ugye, sosem a papírformák versenyeznek....
     
  13. #47
    olvaso6
    2010.09.06. - 16:44

    Előzmény:
    #43 Obulus
    Ugyan már miért is ne lehetne hasonlítani? Volt munkásőrség, volt egypártrendszer. Volt politikai elítélt. Ja, hogy már nem tépkedték a körmöket? (Ámbár ki tudja?) Miért is tépkedték volna, akkorra már mindent megszereztek, pénz és hatalom a kezükben volt! Már új módszerekkel, a fenntartható hatalom eszközeivel operáltak. Maga nagyon jól tudja, hogy a diktatúra (amit úgy, de úgy gyűlöl) eszköztára változik, a változó idővel és helyzettel. Ugye az elvtársak az elcseszett szocializmusból átváltottak a kapitalizmus dicsőítésére csak azért, mert így nem az állásukhoz (pozíciójukhoz) tartozhatott a gazdasági előnyük, hanem személyre szóló vagyont lehetett beszerezni a tűz körül ülőknek. Higgye el, ugyanolyan alantas volt az "elvonulásuk", mint ahogy a hatalmat megszerezték. Igaz, az eszköztáruk az más volt.

    A tájékozottsága és logikája magának rossz!
     
  14. #46
    Obulus
    2010.09.06. - 16:42

    Előzmény:
    #44 liverpool
    Magyarország érdeke volt, hogy a tőke nélküli, gyenge gazdaságú országot pénzzel kisegítse az IMF, megmentve ezzel a csődtől. Bár utólag, lehet, hogy jobb lett volna akkor a teljes összeomlás, lehet már előbbre tartanánk.
     
  15. #45
    Obulus
    2010.09.06. - 16:39

    Előzmény:
    #44 liverpool
    A magyarországi pártok közül bár csak az MSZP lenne a legundorítóbb, leg antidemokratikusabb párt. Bár csak úgy lenne.
     
  16. #44
    liverpool
    2010.09.06. - 15:24

    Előzmény:
    #41 Obulus
    Nem Horn nyitotta meg a határt, ez csak legenda.Németh volt aki aktívan megdolgozott érte, Horn csak learatta a babért. De végül is tökmindegy. Medgyessy Fekete és Surányi társaságában az IMF karmai közé lökte az országot 81-ben.Az IMF-nek ( vagyis az IMF érdekeit kiszolgálóknak) legalább annyira köszönhető a " rendszerváltás" , mint Gorbacsovnak. Azért is lett ilyen az " új " rendszer.....piacgazdaság..hahaha...( Szeretem a versenyt! Nagyon !)
    Havas Szófiáról lehet, hogy nem hallottál, köszöni szépen, jól van, él mint marci hevesen.Habár szerinte 56-ban ellenforradalom volt, a lényeg, hogy ideológiailag szakított az MSZMP-vel.
    Összegezve: Az Mszp a ma született bárányok pártja.
     
  17. #43
    Obulus
    2010.09.06. - 15:20

    Előzmény:
    #36 olvaso6
    Nem védekezés, és nem gyenge. Én azt találom gyengének, hogy a hetvenes, nyolcvanas évek MSZMP-jét (ami annak idején részemről a teljes elutasítás és megvetés tárgya volt) az egykori német náci párthoz hasonlítja. Nagyon téves a logikája és teljes tájékozatlanságra utal.
     
  18. #42
    Compito
    2010.09.06. - 15:17

    Előzmény:
    #40 mikhail
    Én viszont úgy gondolom, hogy benned nincs értelem mikhail, méghozzá már születésed óta.
    Majd pont te mondod meg nekem, hogy ki Orbán példaképe... :-)) ugye milyen abszurd ?
    Majd pont te mondod meg nekem, hogy milyen az mszp, kikből áll össze, milyen a múltja, honnan eredeztethető... :-)))

    Bizony mikhail, amit képviselsz, az életképtelen. Egyszerűbben fogalmazva: h*lye vagy. Van egy-két virtuális sziget, ahol a hozzád hasonló hontalanok még életben tartják az ilyen ideológiákat (kapcsolat.hu; 168ora.hu; nol.hu, maszp.hu; mazsihisz.hu), de alapjában véve már csak eltakarításra vártok.

    Szedd össze magad, mikhail :-) (bár tudom, hogy már késő...)
     
  19. #41
    Obulus
    2010.09.06. - 15:12

    Előzmény:
    #35 liverpool
    Úgy értem, hogy a rendszerváltást, a Kelet-európai országok szabadságát elsősorban egy orosz férfiúnak köszönhetjük, akit Mihail Gorbacsovnak hívnak, másodsorban a magyar Horn Gyulának, aki az emlékezetes határnyitással lehetővé tette a kelet-német menekültek nyugatra távozását. Ezzel olyan lavinát indított el, aminek eredményeképpen az összes egykori szocialistának nevezett ország, rövid időn belül elnyerte szabadságát. Európában mindenhol megbukott a szocialistának nevezett rendszer és átadta helyét a többpárti parlamenti demokráciának, piacgazdaságnak.
    Egy németországi városban utcát is neveztek el róla.
    Medgyessy úgy tudom, csak 1987-től volt párttag, az MSZP-nek nem is volt tagja.
    Havas Szófiáról pedig az utolsó 5 év kivételével nem is hallottam.
    Összegezve: az MSZP-ben Hornon kívül senki nincs, nem volt, akit a diktatúra évtizedeiben vezető tisztségben felelősség terhelne.
     
  20. #40
    mikhail
    2010.09.06. - 14:53

    Előzmény:
    #39 Compito
    Nem mondtam, hogy a polgári oldal - beleértve magamat - példaképe Putyin, hanem Orbáné.
    A második bekezdésed értelmetlen...
    A harmadik elejében van némi értelem, igen, korrupt a világ, élen az USA-val, a vége megintcsak homály - "ami a libiken kívül még baloldali, az életképtelen" ?????

    Szedd össze magad, Compito :-)

     
Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
További hozzászólások

Összesen 59 db -

Legfrissebb a HetiVálasz.hu-n

hirdetés

HETILAP

hirdetés