Mit tenne Orbán Viktor, ha kiderülne, hogy a lánya jobbikos?

MTI
- itthon@hetivalasz.hu
Utolsó módosítás:
2010.05.25. - 13:21
Létrehozás:
2010.03.20. - 06:28
2010.03.20. - 06:28
 

Az ellenzéki pártvezető egyebek mellett arról is beszélt, hogy mit kell tennie a szülőnek, ha gyermeke a radikálisokban látja a jövőt.

hirdetés
 

Orbán Viktor pénteken a Blikk szerkesztőségében járva válaszolt az olvasók telefonos és internetes kérdéseire. Az adózással kapcsolatban a pártelnök megerősítette, hogy a családokat támogató adórendszert tartja helyesnek.

Arra a kérdésre, hogy mikor lenne az egyszeri, nagyarányú adócsökkentés - az idén vagy csak jövőre -, a következő menetrendet vázolta fel: a választás után tényfeltárás, azután a szükséges rendkívüli intézkedések meghozatala, majd a legfontosabb átfogó változások előkészítése, és utána költségvetési törvény 2011-re.

"A dolgok jelenlegi állása szerint a mostani kormány a választásokig kisöpri a kasszát, vagyis a hiány száz százalékát felhasználják. Azért lesz szükség bizonyos rendkívüli intézkedésekre, hogy elkerüljük a költségvetés teljes összeomlását" - hangsúlyozta.

Egy olvasó azt kérdezte Orbán Viktortól, mi lesz az első döntése, ha megnyeri a választást, illetve mi várható a további négy évben, ha hatalomra kerül. Erre a Fidesz elnöke úgy reagált: a legfontosabb, hogy tisztán lássanak; eltitkolt tényeket, adatokat, zárolt szerződéseket nyilvánosságra kell hozni. "Ha nem látunk tisztán, a kormányzás olyan, mint a lottó" - értékelte.

Véleménye szerint a választási eredményektől függ az, hogy mennyi időbe fog telni az ország pénzügyi stabilitásának visszaállí­tása: "ha nagy támogatást kapunk, gyorsabban, ha kisebbet, akkor lassabban". A kétharmados parlamenti többséget igénylő mentelmijog-felfüggesztéssel összefüggésben szintén azt hangsúlyozta, hogy minél nagyobb felhatalmazást kapnak, annál inkább tudnak tiszta vizet önteni a pohárba.

Egy 42 éve dolgozó asszony arra volt kíváncsi, mikorra várható az, hogy 40 év szolgálati idő után a nők elmehetnek nyugdíjba. A pártelnök válaszában 2011. január 1-jét jelölte meg, mint fogalmazott, "nők esetében ez így korrekt". Ennyi idő után mindegy, hogy mennyi idős valaki, hadd menjen el nyugdíjba, ha akar - tette hozzá.

 

Orbán Viktor jelezte azt is, családjában nincs "pártszakadás". Ezt arra válaszul mondta, hogy egy szegedi nő - akinek családtagjai más-más pártokkal szimpatizálnak - tanácsot kért tőle, mert - mint vélekedett - "a fiatalság a Jobbikban látja az erőt", ami veszélyes. A Fidesz elnöke erre kifejtette: a Jobbik egy rendezetlen, botrányokkal teli párt, amiből csak rendetlenség, káosz következhet, az ilyen pártokra nem lehet rábízni az országot. "A kormányzás nagyon komoly dolog. Persze sok olyan fiatal van, aki lelkes, és megújulásra, újrakezdésre vágyik. De könnyen úgy járhatnak, hogy a Jobbik ellopja az álmaikat. Ezt meg kell egyenesen mondani nekik a családon belül is" - emelte ki.

Szóba került az izraeli gépek magyarországi repülése is, amellyel összefüggésben a Fidesz kormányfőjelöltje azt mondta: mulatságos, de inkább elképesztő volt az, amikor ebben az ügyben a Honvédelmi Minisztérium arra hivatkozott, hogy nem kapott tájékoztatást a gépek berepüléséről. "Én ezt pont fordítva gondoltam.

Azt hittem, hogy ők az elsők, akik tudnak róla, és abban a pillanatban intézkednek. Vagy lekényszerítik, vagy kiszorítják őket, vagy bármi mást. Megvan annak a rendje. Mindenki összevissza beszél: mást mond a miniszterelnök és mást a hatóságok. Az egész kormányzás méltatlan és szégyenteljes. Ennek kell véget vetni" - hangsúlyozta.

Orbán Viktor kijelentette azt is: be kell fejezni a 4-es metrót a következő ciklusban, hiszen már elképesztő mennyiségű pénzt költöttek el rá. Ráadásul - folytatta - még legalább egy, de inkább két másik metróvonalra is szükség lenne, a kérdés, miből. A válasz szerinte az, hogy csak a gazdaság teljesítményéből, vagyis növekedésből, amely viszont most mínusz hét százalék, ezért "gőzerővel kell dolgozni" a növekedés megindításáért, bármi áron.

A minimálbérből élőkről szólva a politikus arra hívta fel a figyelmet, hogy a legfontosabb a munkahelyek megvédése. Hozzátette, igaz, a fizetések alacsonyak, de ha sikerül megvédeni a munkahelyet, elkezdhetik a béremelés politikáját. Ehhez pedig gazdasági teljesítmény kell - ismételte meg. "Mikor fog leülni tárgyalni Robert Ficóval?" - hangzott egy másik kérdés, amelyre a Fidesz elnöke úgy reagált: először a felvidéki magyarokkal fog leülni, s csak utána következhetnek a szlovák kormánypolitikusok.

 
Megosztom:
0
cikk értékelése
/itthon/fidesz-kontra-jobbik-orban-csaladjaban-nincs-partaszakadas-28036/
jelenlegi érték
szavazatok száma:
70

Kapcsolódó cimkék

Kapcsolódó hozzászólások

További hozzászólások

Összesen 185 db -

Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
  1. #185
    zsil
    2010.03.22. - 23:20

    Előzmény:
    #181 1polgár
    Még az sem biztos, hogy mindig "küldeni" egyet a visszahívott helyébe!
    A végén még ideális lenne a Parlament létszáma!
    Azért én veled ellentétben kipróbálnám ezt a nagyon is demokratikus "intézményt".
    Legalább megbecsülnék magukat a képviselő Hölgyek, Urak !

    Persze, ha Feri bejut, a Te kedvedért őt nem lehet majd visszahívni! Dolgozhatsz neki mindhalálig!
     
  2. #184
    1polgár
    2010.03.21. - 22:12

    Előzmény:
    #183 elxir
    mostmár értem....
    eccerűen működik és kész...
    hát ez teljesen ésszerű.....

    hogy eddig ezt miért nem láttam !!
    2010 júniusában vállalhatnád a MÁV vezetését,és akkor eccerűen tökéletesen működni fog......
     
  3. #183
    elxir
    2010.03.21. - 21:34

    Előzmény:
    #182 1polgár
    Eccerű!

    Eccerűen nem értem miből gondolod, hogy mindenki annyira eccerű mint Te?
    Az emberi alkalmazkodó képesség szinte végtelen, tehát nincs végszükség, mint ahogyan vizionálod.
    Egyik pillanatról a másikra tökéletesen működik. Nem úgy mint Te!
     
  4. #182
    1polgár
    2010.03.21. - 20:51

    Előzmény:
    #180 elxir
    OK,tehát majd jobban dolgoznak,és ha mégsem azt mikor és ki dönti el a szavazókerületében??
    Véleményem szerint jó az elgondolás de nem megvalósítható !!!
    Mikor fogunk arról dönteni jó nekünk vagy sem az adott képviselő,és mennyibe fog kerülni a szavazás ,meddig tart,ki fogja ellenőrizni ??!!!milyen sürűn,ha ez működhetne,akár havonta cserélhetünk kormányokat,,,mikor fognak dolgozni,hol lesz a folyamatosság ha félévente cserélgetünk képviselőket, soroljam tovább ???
     
  5. #181
    1polgár
    2010.03.21. - 20:43

    Előzmény:
    #168 Leandros
    ""De én leszek az első, aki azonnal megvonja a bizalmat, ha nem azt teszik, amiről beszélnek.""

    A hogyan érdekelne

    A visszahívás 1 nagy baromság,sajnos,ha minden hónapban visszahívnak csak 1 képviselőt,hogy fog működni a parlament,és hogy küldünk másikat /Választás kiírása,végrehajtása,beiktatás stb/
     
  6. #180
    elxir
    2010.03.21. - 20:41

    Előzmény:
    #179 1polgár
    Figyelj Te eccerű!

    Mihelyt beáll a rendszer, onnantól talán elkezdenek érdekünkben dolgozni és nincs ideülök onnan szavazok!
    Személyileg felelősek minden egyes döntésért és a döntés súlya "sajnos" hamar érzik, ellentétben a mai rendszerrel, ahol négy évig el lehet lébicolni, csupán pár köpönyeg kell hozzá.
    Ezt az eccerű összefüggést talán a Te hiányos (eccerű) elméd is képes felfogni.
     
  7. #179
    1polgár
    2010.03.21. - 20:07

    Előzmény:
    #168 Leandros
    ""De én leszek az első, aki azonnal megvonja a bizalmat, ha nem azt teszik, amiről beszélnek.""

    A hogyan érdekelne

    A visszahívás 1 nagy baromság,sajnos,ha minden hónapban visszahívnak csak 1 képviselőt,hogy fog működni a parlament,és hogy küldünk másikat /Választás kiírása,végrehajtása,beiktatás stb/
     
  8. #178
    jucusapici
    2010.03.21. - 18:44
    A FIDESZ is volt fiatalokkal teli új párt...kaptak már bizalmat..kiálltunk mellettük elégszer. Viktor pedig mit csinált akkor,mikor az Ő szavazóit, barátait lőtték/ verték a rendőrök 2006 őszén? Mit? Semmit...
    Ennyit a Fideszről és arról, hogy mennyire fontos nekik a magyar emberek sorsa.
     
  9. #177
    xLalika28.
    2010.03.21. - 17:56
    Hát még ha az derülne ki, hogy a lánya leszbikus, vagy a fia meleg? Miért??
    Mindenki azt hiszi, hogy vele nem történhet ez meg, csak a más gyerekével, más családdal??
    MIÉRT KÉPZELI MINDEN SZÜLŐ EZT???? Hogy az Ő családjában ilyen nem lehet!!?
     
  10. #176
    elxir
    2010.03.21. - 16:58

    Előzmény:
    #171 Leandros
    Az utolsó mondat, arra vonatkozott aminek csapdájában vergődik az egész parlamentarizmus. A kiegyensúlyozás elve. Kell két nagyjából egyforma erő, és egy harmadik amivel a tényleges irányítás végrehajtható. Jelen esetben, a várható eredmények 1=2 arányú kiegyensúlyozású lesz. Innen a csiki-csuki politizálás a hatalomgyakorlás lehetősége. Ne álmodozzon senki a 2/3.ról. Az 51% is kérdéses lehet. Hatalmas apparátusok mozognak ennek megakadályozására. Most az altatás megy a "győzelemről" minek hatásaként sokan nem mennek el szavazni a biztos győzelem tudatában és itt van a csapda, mert a másik oldalt hiszterizálják, minkét eszmeiség nevében,(jobbik, maszop), míg a fidesz szavazókat altatják.
    Ennek a hatalomgyakorlásnak lenne halálos ítélet a visszahívhatóság. Onnantól nem lehet ezt a taktikát kellő sebességgel alkalmazni.
     
  11. #175
    jakabaa
    2010.03.21. - 13:46
    Örülne, hogy nagylánya ösztönösen a nyerő oldalra állt, hamár a keresztelője Iványinál olyan szerencsétlenkedésbe fajult.
     
  12. #174
    Csacsap
    2010.03.21. - 11:44

    Előzmény:
    #173 Csacsap
    Helyesebben!
    Amennyiben összejön az 50 % + 1 fő, ne legyen az országgyűlésnek mérlegelési lehetősége! Aláírás hitelesítés után azonnal fel kell függeszteni a szóban forgó képviselőt!
     
  13. #173
    Csacsap
    2010.03.21. - 11:42

    Előzmény:
    #170 elxir
    Valóban valamennyi eddigi parlamenti párt csak retorikában hangoztatta a visszahívhatóság rendszerének bevezetését. Véleményem szerint lehet a következő kormány rászánja magát és törvénybe iktatja. De! Lehetőleg ne szabjanak olyan feltételt mint pl 200 ezer aláírás szükségét!
    Legyen elegendő a választókörzetének 50% + 1 fő kezdeményezése.
     
  14. #172
    Leandros
    2010.03.21. - 11:09

    Előzmény:
    #169 1polgár
    "A visszahívás 1 nagy baromság..." Egyáltalán nem baromság.
     
  15. #171
    Leandros
    2010.03.21. - 11:08

    Előzmény:
    #170 elxir
    Tökéletesen egyetértek veled, e törvény szükségeszerű. Az utolsó mondatod nem teljesen világos számomra. Azzal nem tudom, hogy egyet értek e:).
     
  16. #170
    elxir
    2010.03.21. - 10:36

    Előzmény:
    #168 Leandros
    Kedves Leandros!

    "De én leszek az első, aki azonnal megvonja a bizalmat, ha nem azt teszik, amiről beszélnek."

    Ez nem nagy ügy ha feltételekkel, de visszahívhatóak a képviselők. Szinte biztos, hogy ez a törvény nem lesz meg egyik párt részéről sem. Vagy olyan teljesíthetetlen feltételek mellet, aminek így már semmi értelme, pedig a demokrácia alapja! Legalábbis volt valaha.

    Nem ártana mindkét jobboldali pártnak kijelenteni ennek a törvénynek a szükségességét, mert remélhetőleg a kettőnek meg lesz a döntőtöbbség. Ellenkező esetben megint a farok csóválja a kutyust. Tág teret engedve a befolyásolásnak.

    Érzésem szerint a kutya szerepe már biztos, most már csak az a kérdés melyik végrehajtó csoport lesz a csóváló.
     
  17. #169
    1polgár
    2010.03.21. - 10:12

    Előzmény:
    #168 Leandros
    ""De én leszek az első, aki azonnal megvonja a bizalmat, ha nem azt teszik, amiről beszélnek.""

    A hogyan érdekelne

    A visszahívás 1 nagy baromság,sajnos,ha minden hónapban visszahívnak csak 1 képviselőt,hogy fog működni a parlament,és hogy küldünk másikat /Választás kiírása,végrehajtása,beiktatás stb/
     
  18. #168
    Leandros
    2010.03.21. - 08:21

    Előzmény:
    #165 Learten
    "Törvényesen mit tehetett volna többet, mint amit tett"

    Mindent. Mikor egy hazug banda törvénytelenül, az emberek átverésével lopja el a hatalmat, akkor minden eszköz felhasználható a demokratikus helyzet visszaállítása érdekében. Akár a forradalom is, mert általában azt is törvénytelennek hívják, mikor aktualitása van.
    Múltkor kaptam egy érdekes e mailt. Néhány idézet belőle, aztán majd ki-ki dönt:

    "1998-ban ígéreteik ellenére sem vizsgálták felül a privatizációt, nem tisztították meg a hatalmi elitet a volt MSZMP-s, KISZ-vezető, munkásőr, ÁVO-s, ÁVH-s tag, III/III-as elemektől.

    Soha nem szakmai szempontok alapján választják a vezetőiket, hanem még mindig a „kollégiumi mag” uralkodik. Megtűrnek maguk között 2007 óta olyan embert is, aki az MSZP alelnöke volt (Csintalan Sándor).

    Orbán Viktor és Szájer József Románia EU-csatlakozása előtt kijelentették, hogy pártjuk csak székely autonómia esetén szavazza meg Románia belépését, ennek ellenére feltétel nélkül beszavazták az EU-ba.

    1990. június 4-én Fidesz-frakció testületileg kivonult a teremből amikor Szabad György a trianoni béke 70. évfordulójára egyperces néma megemlékezést javasolt (Később reklámfogásból többször felvetették az emléknap gondolatát, de sosem lett belőle semmi).

    2002-ben, módjában állt volna a szavazatok újraszámláltatása, de nem tette meg, pedig akkor még a fideszes Pintér Sándor volt a belügyminiszter.

    Azt állítják, hogy nyerhettek volna mind a 2002-es, mind a 2006-os választáson, ha nincs megosztva a jobboldal. Ez hazugság! Ha az összes MIÉP-es a Fideszre szavazott volna akkor is hiányzott volna még 112.993, illetve 23.501 darab szavazat.

    Orbán Viktor otthagyta 2006. október 23-án a híveit, amikor gyurcsányi rendőrség rájuk támadt, és eliszkolt a páncélozott autójában, ahelyett hogy az élükre állt volna!

    Rogán Antal elbontatta az ereklyés ország zászlót jelképező piramist.

    Soha, sehol nem tiltakoztak Simon Perez izraeli államfő „Magyarországot felvásároljuk” kijelentése miatt.

    Támogatnak olyan köztörvényes bűnözőt aki börtönben is ült, és később hűtlen kezelésért és sikkasztásért nem állították bíróság elé, hanem kegyelemben részesült, az aktáit pedig 30 évre titkosították! (Lungo Drom elnöke Farkas Flórián)

    Nem mentek el egyetlen romák által brutálisan meggyilkolt magyar ember temetésére sem, viszont a romák temetésére igen, úgy, hogy még nem is volt világos, hogy cigány vagy magyar tette-e.

    Gazdasági érdekből (három hét alatt) az MSZP-vel egyetértésben megszavazták a kötelező áramátvételi rendszer meghosszabbítását, évi kb. 150 milliárd forintot juttatva ezzel a fideszes és MSZP-s érintett erőműtulajdonosaknak, minden magyar családot KWh-ként plusz 3,73 Ft-tal terhelve meg ezzel, az amúgy is borsos villanyszámlában.

    A dokumentumok titkosításának szigorításával kapcsolatos kétharmados törvényt 332 igennel fogadták el az MSZP-vel legnagyobb egyetértésben. Ezekszerint akkor sem hozható egy anyag nyilvánosságra, ha később kiderül róla hogy jogtalanul titkosították, pl. bűncselekmények takargatására szolgált, aki pedig felfedi, az börtönbe kerülhet."

    Stb. A többi túllépi a kommentelési kereteket, nem untatok velük senkit. Akik itt vannak, azoknak a zöme a kissebbik rosszra szavaz. Én a jóra szavazok. De én leszek az első, aki azonnal megvonja a bizalmat, ha nem azt teszik, amiről beszélnek. Az embert a cselekedetei határozzák meg és nem a gondolatai, ill. a szavai...
     
  19. #167
    Csacsap
    2010.03.21. - 07:43

    Előzmény:
    #166 olvaso6
    "Sokan" szavaira oda kell figyelni, de nem lehet kívánság hangversenyszerűen teljesíteni akaratukat, kormányozni!
    Bármennyire is próbálta Orbán befolyásolni a közvéleményt (kordonbontás, puskaporszag vízionállás, csörgő órás tiltakozás, 72 órás ultimátum stb) döntő többségben elutasították az erőszakot. Az a csürhe társaság pedig akik betörve a tv székházba fosztogatásba kezdtek egyszerűen törvénybe ütköző, ezért büntettet követtek el.
    Sok kritikai észrevétel van az elmúlt 8 évről. Egyik legnagyobb baja volt, hogy nem megfelelő előkészítéssel és határozottsággal kezdtek a reformoknak. Az előkészítés alatt nem a szakmai előkészítést mint amennyire a tájékoztatás hiányosságait értem. Gyenge volt a kommunikáció a két ciklus alatt. Ebben vitathatatlanul a fidesz PR jobb, éveken keresztül felszínen tartás miatt (nem lesz gázáremelés, pannon puma stb) sikerült tőkét kovácsolniuk belőle. Sajnos az ellenzék beígért konstruktivitása, alkotó ellenzékisége folyamatos nemekben mutatkozott meg.
    Nem véletlen, hogy a fidesz már most közös cselekvésre szólít fel, hogy a világgazdasági válság miatt nehéz helyzetbe került nemzetünk elkerülje a nagyobb bajt, hogy a fidesz programját egységesen valósítsák meg, közös felelőség vállalással! Ezzel mintegy bizonyítja, nem működik ellenzék nélkül a parlament! Na ez az alantas fidesz magatartás!
     
  20. #166
    olvaso6
    2010.03.21. - 06:43

    Előzmény:
    #157 Csacsap
    "a beigért alkotó ellenzékiség ne abban merüljön ki, hogy a kormányt minden, szó szoros értelembe véve minden eszközzel meg akarja buktatni a regnáló kormányt!"

    Sokan azt kérik számon a FIDESZ-en, hogy nem tett többet az országot csődbe "kormányozó" ballibek eltávolítására.

    Alkotó ellenzékiségen mit ért? Bólogató Jánosként támogassa az elqrásokat? Olvasgassa csak az öszödi beszédet, és azt firtassa, alkotó kormányzást folytatott-e a ballib bagázs? Az egész tevékenységük annyiban merült ki, hogy propaganda eszközökkel és hazugságokkal megtartsák a hatalmukat. No ez az, ami megbocsáthatatlan! Hallgassa csak meg, miről is beszél a böszme? Egy célja volt, hogy a sz@rból visszahozza a választásokat. Ha ez magának kormányzás, akkor nem érdemes vitáznunk.

    Mit kellett volna tennie az ellenzéknek, mikor látta, hogy az ország esik a szakadékba? Tapsikolni hozzá? Ni, milyen gyorsan tudnak ezek rombolni? Ilyen szépet még nem láttak?

    Egyébként olvasgassa el a parlamenti jegyzőkönyveket és mélázzon el azon, hogy az ellenzéknek még azt a javaslatát is elutasította a kormány, amely egy helyesírási hiba kijavítására vonatkozott. No nem baj, legalább nem mondhatják (ámbár most azt kísérlik meg a csukott szemű balosoknak beadni), hogy azért van csődben az ország, mert a FIDESZ nem ellenzékeskedett jól! Nem szégyenlik magukat? Ha jól látom, NEM! KÁR!
     
Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
További hozzászólások

Összesen 185 db -

Legfrissebb a HetiVálasz.hu-n

hirdetés

HETILAP

hirdetés