Megszületett a döntés! - Mit lép a főrabbi?
- Utolsó módosítás:
- 2010.05.10. - 03:45
- Létrehozás:
- 2010.03.10. - 12:28
Sólyom László köztársasági elnök aláírta a holokauszttagadást büntető törvényt szerdán, adta hírül az MTI.
Sólyom László köztársasági elnök aláírta a holokauszttagadást büntető törvényt - adta hírül az MTI.
Az Országgyűlés által februárban elfogadott, a holokauszttagadást büntethetővé tévő törvénymódosítás hatályba lépése előtt a köztársasági elnök döntése volt az utolsó lehetséges akadály.
Domán István, az Országos Rabbiképző és Zsidó Egyetem professzora korábban kijelentette, hogy ha Sólyom László nem írja alá a holokauszttagadást büntető törvényt, megkérdőjeleződik, méltó-e államfői tisztégére.
A főrabbi a Hetek című hetilapnak korábban úgy nyilatkozott Sólyom Lászlóról: „csinált már több olyan dolgot, ami nem a demokráciát segítette elő, de remélem, most nem rugaszkodik el a demokráciától annyira, hogy ne írja alá. Ha mégsem teszi, akkor egyértelmű: Sólyom László nem méltó arra, hogy köztársasági elnök legyen".
A köztársasági elnök három éve nem írta alá a gyűlöletbeszédről szóló törvényt, ehelyett elküldte azt az Alkotmánybíróságnak további felülvizsgálatra, mivel szerinte a törvény elrettenthet a demokratikus társadalomban szükséges, nem sértő véleménynyilvánítástól is, és akadályozza a szabad, érvelő közvélemény működését.
Döntése megindokolásával akkor magára vonta a zsidó hitközség haragját: a Mazsihisz a vétó után például nyílt levélben mondott nemet a köztársasági elnök ebédmeghívására.
Sólyom mostani beleegyezése után a törvénymódosítás előtt szabad az út: a holokausztot tagadó vagy az ehhez hasonló elemeket tartalmazó beszédek elmondását akár három év szabadságvesztéssel is büntethetik.
- cikk értékelése /itthon/megszuletett-a-dontes-mit-lep-a-forabbi-27785/
- jelenlegi érték
- szavazatok száma:
- 41
Kapcsolódó cimkék
Kapcsolódó hozzászólások
Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!-
- #96
- imperative
- 2010.03.12. - 13:40
Előzmény:
#87 pimpo
" ... Néha több napig is tartott..."
Jelenleg 517 000 túlélő van közöttünk. Hála Istennek!
Hányan lehettek 1945 májusában??? Tudnál esetleg segiteni?? -
- #95
- imperative
- 2010.03.11. - 15:20
Ha mar egy eredeti Auschwitz dokumentumfilrol sem lehet bekesen beszelgetni akkor a holokauszt ügye valoban problemában van! Mi baj lehet abbol ha valaki meghallgatja magát az auschwitzi muzeumigazgatot, Franciszek Pipert? A riportot egy angol, magát zsidonak tarto uriember csinalta, Mr. David Cole.
Szived joga ezt is kivenni, de ezzel semmi nem fog megváltozni.
Kulonben is. A "torveny" erre nem is vonatkozik, mert senki nem "tagad" semmit. Ilyet csak eszelos hazugok állitanak. -
- #94
- imperative
- 2010.03.11. - 02:52
Előzmény:
#93 respondent
Ja, Karsai reagált Perge válaszára.
Mellébeszél, de legalább beszél. -
- #93
- respondent
- 2010.03.11. - 00:33
Előzmény:
#92 imperative
Mindenesetre sietniük kell, hiszen elsejétől már büntetik a vitát a zsidók holokausztjáról. -
- #92
- imperative
- 2010.03.10. - 22:30
Előzmény:
#91 respondent
Rosszal kezdett ki.
A Perge szét fogja szedni a palit. -
- #91
- respondent
- 2010.03.10. - 22:02
Előzmény:
#90 imperative
Lehet, hiszen mi magyarok tudjuk, hogy ők szörnyen kegyelettisztelő emberek.
De azért az mégiscsak nagy égő lenne egy főállású egyetemi szakértőnek. -
- #90
- imperative
- 2010.03.10. - 21:53
Előzmény:
#89 respondent
Szerintem lesz egy pont, hogy "kegyeleti okokra" hivatkozva beszünteti az egészet.
Mert eddig még mindig ez történt. -
- #89
- respondent
- 2010.03.10. - 21:41
Előzmény:
#88 imperative
„Talán most a kedves Karsai László segit. Szeretném ha igaza lenne.”
***
Mint az igazságszolgáltatás öklétől rettegő polgár egyetértek veled, de szörnyen félek, hogy a holokauszt szakértő professzor úr fel fog sülni. -
- #88
- imperative
- 2010.03.10. - 21:12
Előzmény:
#85 zsil
Kedves zsil,
A szörnyűséget ismerjük és nem is tagadjuk.
De vannak apró matematikail, fizikai, statisztikai, hitelességi és egyéb problémák.
Ha valakik tevedhettek (beismerten) nem kevesebbet, mint 2.9 milliót, akkor komoly hitelességi gondok merülhetnek fel. Nem gondolod??
Ne feledd. Több nép is áll az itelőszék elött, de nincs joguk védekezni.
A vád pedig megtagadja a bizonyitást.
Talán most a kedves Karsai László segit. Szeretném ha igaza lenne. -
- #87
- pimpo
- 2010.03.10. - 20:19
Huszonéves koromban néha dermedten bámultam, kolléganöm, szobatarsam
tetovált számsorát. (akkor még azt sem tudtam, hogy az IBM cég üzemszervezesi
zsenialitását kell benne dicsérni)
Óvatosan, alig mertem kérdezni, hogyan is volt, meg gázkamra, akasztás...
A jellegzetes legyintés, hogy nem kellett oda gázkamra.
Néha váratlanul jött az appell, amitöl igazán rettegtek.
Hóba-sárba vigyázba állni a fötéren, vékony häftlig-szerelésben.
A rettegett (zsidó) kápók ott cirkuláltak közöttük s aki moccant, azt összeverték.
Néha több napig is tartott.
Az öregek és gyerekek lázas betegek lettek, s gyógyszer ...?
ezt már könnyezve, hogy volt, hogy egy barakk egyharmad része...
Namost ilyen appellek idején a német örség napokig nem volt látható
-
- #86
- pimpo
- 2010.03.10. - 19:59
Huber Lipót fantasztikus könyve, két kötetben, a
Zsidóság és kereszténység,
Krisztustól középkor végéig.
Azóta eltelt közel 80 év, s hozott néhány új
felfedezést a múltról.
De még ez a könyv is többször idéz zsidó kult-írásokat,
vagy szent könyveiket, ahol bizony
egy ilyen fordulat jön:
"s akkor hatszázezren fölkerekedtek..."
ez többször is.
Majd egy helyen konkrétan, hogy
a nagy emberveszteségek idején, mindig ezzel a kultikus
számmal maradt meg, hatszázezer, hatmillió, hatvanmillió
(kétszer is!!!)
Már más forrásból, de pl az I. Világháboru
végén is óvatosan felmerült a hatmillió zsidó áldozat,
de aztán gyorsan kifújt a kampány, mert veszélyesebb
volt az örmény vérengzés, azt kellett hárítani,
s az egész európai mediákat mozgósitani, hogy
belefojtsák a szót, aki meg meri említeni
hogy a török kormány döntéshozó része zsidó volt...
Különösen jellegzetes eset volt a spanyol "polgarháboru"
Még a Munkasmozgalmi Muzeum archivumában bukkantak fel
korabeli spanyol újságok, amik a zsidó vezetésü
nemzetközi különítmények által lezavart vérengzést
(1.2 millió halott)
az 1492-es királyi rendelet megbosszulásának nevezték.
Ekkor a király bevezette a kereszténységet, mint kötelezö
államvallást, s a zsidó hatóságok megtiltották a
sajátjaiknak az engedelmességet, és elrendelték
a kötelezö kivándorlást.
A saját számaik szórodnak 150ezer és 450 ezer között,
Naszóval itt is hatszázezer áldozatot siratnak.
Tavaly a spanyolok nem voltak vevök egy ilyen
népellenes törvényre.
-
- #85
- zsil
- 2010.03.10. - 19:48
Előzmény:
#79 respondent
Én úgy gondolom, az emberek mindent mindenkinek megbocsátanak, ha nem velük történik a szörnyűség.
Véleményem szerint arról (is) törvénykezni kellene, hogy a népirtás végrehajtóit üldözni kell, tettük sohasem évül el.
Ha ez így lett volna és komolyan üldözték volna az elkövetőket, akkor nem kellene a tagadásról törvénykezni! -
- #84
- imperative
- 2010.03.10. - 19:47
Elkezdődött végre egy érdembeni vita WWII táborokról, gazkamrákról (hol voltak es hol nem), hamuról (mennyit találtak és mennyit nem) krematóriumokról, azok kapacitásáról, az elfogyasztott energiaról, a statisztikákról, a légifelvételekről, a tanukról, a nürnbergi per hitelességéről, és az elhunytakról a kurucon ebben a témaban.
Az egyik fél egy hivatalosan is elfogadott holokauszt történész, Karsai László, a másik pedig egy revizionista, nem holokauszt tagadó, de a hivtalos verziót erősen megkérdőjelező uriember, Perge Otto.
Karsai nyitotta meg a történelmi vitát érvekkel es adatokkal. Perge pedig elfogadta a kesztyüt.
Karsai többször is cinikus volt, de ezt már megszoktuk.
Véleményem szerint akkor legyen majd cinikus ha legalább 10%-ban igaza van. Addig nem.
Erdemes beleolvasni.
Szerintem egy ilyen jellegű vita nagyon egészséges. Karsainak minden módja és lehetősége megvan bebizonyitani állitásait. Megmagyarázni például, hogy miért nem csökkent le a 6 milliós szám 3.1 millióra, amikor a 44 éves tábla leugrott 4 millióról 1.1 millióra. Meg ilyenek.
Szóval nem semmi !!! -
- #83
- pimpo
- 2010.03.10. - 19:38
Huszonéves koromban néha dermedten bámultam, kolléganöm, szobatarsam
tetovált számsorát. (akkor még azt sem tudtam, hogy az IBM cég üzemszervezesi
zsenialitását kell benne dicsérni)
Óvatosan, alig mertem kérdezni, hogyan is volt, meg gázkamra, akasztás...
A jellegzetes legyintés, hogy nem kellett oda gázkamra.
Néha váratlanul jött az appell, amitöl igazán rettegtek.
Hóba-sárba vigyázba állni a fötéren, vékony häftlig-szerelésben.
A rettegett (zsidó) kápók ott cirkuláltak közöttük s aki moccant, azt összeverték.
Néha több napig is tartott.
Az öregek és gyerekek lázas betegek lettek, s gyógyszer ...?
ezt már könnyezve, hogy volt, hogy egy barakk egyharmad része...
Namost ilyen appellek idején a német örség napokig nem volt látható
-
- #82
- jujube
- 2010.03.10. - 19:33
Előzmény:
#77 respondent
Komolyan gondolja valaki hogy ha történetesen 6 milla cigányt, vagy magyart irtottak volna ki, akkor lennének ilyen törvények?? Bullshit mama, azt lenne! -
- #81
- rocky
- 2010.03.10. - 19:23
Aki csak teheti nézze meg Szalkay Zoltán "Gyaloglás Gulágföldön" című 6 részes dokumentum filmjét! -
- #79
- respondent
- 2010.03.10. - 18:59
Előzmény:
#75 zsil
"Oktalan ember képtelen megérteni, hogy mindennemű népirtás tagadása bűn."
***
A népirtások tagadásának semminemű társadalmi veszélyessége nincs és szerintem nem is volt soha. Azok, akik népirtásra szakosodtak, mindig meg fogják találni a módját a vérontásnak, és utólag pedig meg fogják tudni magyarázni tetteiket (Irak, Afganisztán, Gáza, Afrika).
Engem abszolút hidegen hagy, hogy egy zsidónak, cigánynak, hottentottának mi a véleménye a délvidéki magyar mészárlásról – mert soha nem fog nekik fájni. Minden népirtás csak az illető nép tagjának fáj, mert a fájdalom az egy szubjektív dolog.
Kíváncsi vagyok, hogy pl. Kertész Imre ha újra születhetne egy délvidéki magyarként, vagy egy magyar zsidóként szeretné meglátni a napvilágot – ez csak költői kérdés.
Egyébként, aki valamit tagad, de utólag akár véletlenül is találkozik a szomrú tényekkel, sokkal jobban a hatása alá kerül a tragédiának, mintha a törvény kényszere alatt ismerne el dolgokat. -
- #77
- respondent
- 2010.03.10. - 18:13
Az antifaszisták és a cigányszervezetek máris üdvözölték a TÖRVÉNYT. Jogi szakértők szerint nem ártana felforgatni a magyar jogrendet, hogy az új TÖRVÉNY ne okozzon zavart a már meglévő – teljesen lényegtelen – jogszabályokban (MR-t hallgatva).
Sztem akkor leszünk benne a lekvárban, ha a Fidesz hoz egy ikertörvényt a kommunistákról (Kun Béle, Rákosi, Gerő és hasonlók vérengzéseiről ).
Akkor majd szórakozhatunk, hogy kinek a törvénye fontosabb.
Legfrissebb a HetiVálasz.hu-n
-
Egyszeri alkalomnak tűnt - Valóra vált a TV2 sztárjának álma
- Időpont
- Ma: 20:10
-
Gyorshír: kiderült, ki kerül az Államadósság-kezelő élére
- Időpont
- Ma: 19:39
-
Megdöbbentő fordulat: Tévedtek a gyilkossal kapcsolatban
- Időpont
- Ma: 18:49
-
Rendkívüli eresztés - Ilyen évtizedek óta csak egyszer fordult elő
- Időpont
- Ma: 18:09
-
Kaszinóbotrány: ezért kell bezárni a gyanúsítottakat
- Időpont
- Ma: 17:06
-
Kevés a védett hungarikum
- Időpont
- Tegnap: 07:37
-
Palik lemondott, Gyulaynak "nemzeti ügy" a Forma-1
- Időpont
- Tegnap: 12:08
-
A Mónika-show műsorvezetője felháborodott interjúnkon
- Időpont
- Ma: 12:32
-
Fordulat a Zámbó-ügyben: Elhallgattatnák az állítólagos szemtanút
- Időpont
- Tegnap: 04:30
-
A Facebook buktatta le a gyilkost
- Időpont
- Ma: 05:23
-
"Lehetnénk királyság is"
- Időpont
- Tegnap: 10:05
-
Török Zsolt és Kormos Kata válthatja Nyakót
- Időpont
- Tegnap: 17:33
-
Összeszedi-e Jávor Benedek a 29 ezer kopogtatót?
- Időpont
- Ma: 07:07
-
Korszakhatáron
- Időpont
- Ma: 10:35
-
Megdöbbentő fordulat: Tévedtek a gyilkossal kapcsolatban
- Időpont
- Ma: 18:49
-
PRTovábblépés a kultúrában
- Időpont
- 07.29: 14:00
-
Összeszedi-e Jávor Benedek a 29 ezer kopogtatót?
- Időpont
- Ma: 07:07
-
A Mónika-show műsorvezetője felháborodott interjúnkon
- Időpont
- Ma: 12:32
-
A látszat csal?
- Időpont
- Ma: 09:23
-
A Facebook buktatta le a gyilkost
- Időpont
- Ma: 05:23
-
Kaszinóbotrány: ezért kell bezárni a gyanúsítottakat
- Időpont
- Ma: 17:06
-
Az új magyar külpolitikát méltányolja egy brüsszeli lap
- Időpont
- Ma: 13:51
-
Megdöbbentő fordulat: Tévedtek a gyilkossal kapcsolatban
- Időpont
- Ma: 18:49
-
Korszakhatáron
- Időpont
- Ma: 10:35
-
Videobíró helyett: Magyar fejlesztésű játékvezetői rendszer
- Időpont
- Ma: 15:39
-
Kora reggel tovább erősödött a forint
- Időpont
- Ma: 08:21
-
PRTovábblépés a kultúrában
- Időpont
- 07.29: 14:00
-
A Mónika-show műsorvezetője felháborodott interjúnkon
- Időpont
- Ma: 12:32
-
Összeszedi-e Jávor Benedek a 29 ezer kopogtatót?
- Időpont
- Ma: 07:07
-
Korszakhatáron
- Időpont
- Ma: 10:35
-
A látszat csal?
- Időpont
- Ma: 09:23
-
Videobíró helyett: Magyar fejlesztésű játékvezetői rendszer
- Időpont
- Ma: 15:39
-
A Facebook buktatta le a gyilkost
- Időpont
- Ma: 05:23
-
Az új magyar külpolitikát méltányolja egy brüsszeli lap
- Időpont
- Ma: 13:51
-
Kaszinóbotrány: ezért kell bezárni a gyanúsítottakat
- Időpont
- Ma: 17:06
-
Megdöbbentő fordulat: Tévedtek a gyilkossal kapcsolatban
- Időpont
- Ma: 18:49
-
Lakás bérbeadás: káosz, vagy könnyebbség?
- Időpont
- Ma: 13:16
-
PRTovábblépés a kultúrában
- Időpont
- 07.29: 14:00
HETILAP
- 2010. 09. 02. |
- 35. heti lapszám
Címkefelhő
Megosztott cikkek
E-mailen megosztott cikkek
Facebookon megosztott cikkek
Twitteren megosztott cikkek
- Palik lemondott, Gyulaynak "nemzeti ügy" a Forma-1
- Megdöbbentő fordulat: Tévedtek a gyilkossal kapcsolatban

