Az ország hadserege külső támadás esetén ma nem lenne képes megvédeni a határainkat - mondja Hende Csaba. A honvédelmi miniszter elmondja, szerinte a hazájáért halt-e meg egy magyar katona Afganisztánban, és hogy mit keresünk az ázsiai országban.
- Igaz, hogy az előző Orbán-kormány alatt valójában ön volt az igazságügyi miniszter, nem Dávid Ibolya?
- Mondjuk úgy: a szűkebben vett politikai államtitkári feladatoknál szélesebb tevékenységi köröm volt. Tény, hogy a kormányülések jó részén én vettem részt. Stumpf István, Járai Zsigmond, Pintér Sándor és jómagam, a miniszterelnökkel együtt - nyúlhajtó vidéki államtitkárocskának megtisztelő közeg volt.
- A munka meghálálta magát. Bár csak 2004-ben hagyta ott az MDF-et, a választási bukta után Orbán Viktor polgári köri megbízottja lett.
- Egyrészt: az MDF hagyott el engem. Jól láttam a folyamatokat, s hogy nincs esélyem a megváltoztatásukra. A polgári körök szervezése pedig kamikáze döntés volt. Pontosan látszott, hogy milyen becsületet érintő támadásoknak leszek kitéve éveken keresztül, s hogy semmiféle pártpolitikai karriert nem segít a szervezés. A körök gyors virágba borulása ugyanis az egész politikai elitet rémülettel töltötte el. A legkevesebb az volt, amit a szocialistáktól kaptam a nyakamba.
- Úgy értsük, fideszesekkel kellett harcolnia?
- Voltam én olyan bálon, ahol az egész terem tele volt polgári körösökkel, s a helyi, hivatásos fideszesek közölték: csak nem képzeled, hogy ezeket itt majd mind bevesszük? Nem volt könnyű időszak, de amikor Orbán Viktor tavaly azt mondta, a polgári körök nélkül a Fidesz ma jelentéktelen középpárt lenne, úgy éreztem: érdemes volt. Elég, ha az egykori soroksári polgári köröst, Kubatov Gábort említem, aki ma a Fidesz pártigazgatója, hogy Pesti Imréről és a többiekről már ne is beszéljek. A kör négyszögesítése, amelybe bele is lehetett rokkanni, az volt, hogy a levest mindig kicsit forrásban tartva becsatornázzuk a gőzt, célt adva több tízezer embernek. Anélkül mégpedig, hogy újabb jobboldali párt alakulna a körökből - ebből több mint elég volt a palettán. Sikerült. Ennek farvizén felépítettük a Polgárok Házát - rettenetes ellenszélben. 2004-ben Zuschlag János követelte a törvényesség bajnokaként, hogy ezt a Hendét most már tartóztassák le, mielőtt a szélsőséges martalóc hadak még ingatlantulajdonosok lesznek Budapest szívében. Mókás, a fejlemények tükrében.
- Az. Viszont, hogy egy hete is beszédet mondott a Polgárok Házában, már miniszterként, szintén. Nem összeférhetetlen a két szerep?
- Az alapítvány elnökségéről lemondtam - az valóban összeférhetetlen lett volna a miniszterséggel. Ettől még, ahogy tavaly, úgy idén és jövőre is ott leszek a Polgárok Háza születésnapján. A jog nem tilthatja meg, hogy ezt a közösséget, melynek szervezésére sok évemet tettem fel, elhagyjam. Különben is, ma már a szocialisták által is másolni kívánt politikai innovációnak számítanak a polgári körök. Ezt is megértük.
- Meg a jutalom napját is. Tényleg nem számított a magas pozícióra?
- Tényleg nem. Áprilisban volt egy beszélgetésünk a miniszterelnökkel, s miután éveket szolgáltam a honvédelmi minisztériumban, majd a következő polgári kormány idején az igazságügyi tárca államtitkáraként is tapasztalatot szereztem, nem éreztem úgy, hogy alkalmatlan volnék.
- Azt nem is vitatjuk, hogy alkalmas. De megéri? Eddig őszintén beszélhetett.
- Most is.

- Emlékszik, mit mondott az augusztus 20-i tisztavatáson arról, kit szolgál a magyar tiszt?
- Hogyne. Azt mondtam, kizárólag a magyar hazát, a magyar nemzeti érdeket, nem valamely birodalomét, ideológiáét vagy üzleti csoportét.
- Aztán múlt hétfőn meghalt egy magyar katona Afganisztánban. Mit keresünk mi ott, ha nem éppen hogy birodalmi érdekeknek vetjük alá a honvédeket?
- Nem birodalmat, hanem értékközösséget szolgálunk. ENSZ-mandátum alapján vagyunk ott - 28 NATO-tagállam és még 18 másik ország katonái igyekszenek sikerre vinni a művelet. Magyarország biztonságát pedig a NATO garantálja. A magyar nép népszavazáson, 85 százalékos többséggel fejezte ki a véleményét arról, hogy tagja kíván lenni, s óhajtja ezt a garanciát. Cserébe hajlandó ugyanezt nyújtani. Ha valamelyik országot megtámadják, automatikusan minden NATO-taggal húznak ujjat. Márpedig az Egyesült Államokat a terroristák megtámadták 2001. szeptember 11-én. Jogilag, erkölcsileg is rendben van tehát az afganisztáni misszió, meg sem tehettük volna, hogy kimaradunk.
- Mondjuk, ha a szintén NATO-tag szlovákok támadnának, akkor viszont nem védene a NATO.
- Ezek fantazmagóriák. Ilyen föl sem vetődhet Európa szívében, úgyhogy erre még válaszolni sem érdemes.
- Arra viszont fontos lenne: az afgán háború kilenc éve tart, lehetetlen megnyerni. Nem kellene hazajönni végre?
- Nem teljesen, és nem is az a cél, hogy megnyerjük a háborút.
- Akkor mégis mi?
- Az, hogy a helyi kormány képes legyen garantálni a stabilitást, s az ország ne legyen a terrorizmus földje. Olyanok menedéke, akik hol a New York-i ikertornyokat rombolják le, hol pedig páncéltörő gránáttal magyar katonákba lőnek bele. Magyar katonákba, akik iskolát építenek, kutat fúrnak... Ezt tette ugyanis hősi halottunk, Pappné Ábrahám Judit. Soha senkinek sem ártott - nem harcoló alakulatban szolgált. Hát ezt keressük ott.
- Rendben: Afganisztán jogilag rendben volna. Azt azért elismeri, hogy Irakba menni hiba volt?
- Az iraki háború megindítását megalapozó hírszerzési jelentésekről finoman szólva megoszlanak a vélemények. A művelet sikeréről sem kívánok véleményt nyilvánítani.
- Politikus, de érthető - ebből még nem lesz diplomáciai bonyodalom. Viszont akkor itthon minek hadsereget fönntartani? Csak azért, hogy ha másokat megtámadnak, mehessünk?
- Szó sincs róla. Minden katonatiszt az Alkotmányra tesz esküt. Ebben és a honvédelmi törvényben az áll, hogy a honvédség első számú feladata a haza fegyveres védelme.

- Alkalmas ma erre a honvédség? Meg tudná védeni az országot?
- Nem. Épp ez a gond. Az elmúlt évek bűnös mulasztásai, rossz döntései vezettek ide. Teljes fegyvernemek hiányoznak. Sem anyagi, sem személyi tartalékkal nem rendelkezik a hadsereg. Miközben a haditervekben tartalékosokkal is számolnak, ők nincsenek sehol. A szerződéses katonákat hat éve úgy engedik el, hogy meg sem kérdezik tőlük, maradnának-e tartalékosként. A képzésüket állja az állam, aztán elengedik a kezüket. Ezen változtatni fogunk. Elsősorban a kiképzett katonákra számítunk, de azon vagyunk, hogy a korábban kiképzést nem kapott, ám a haza védelmére felkészülni óhajtó magyar férfiak is jelentkezhessenek.
- Ez kifogná a szelet a gárdázók vitorlájából is.
- A bohóckodás és a valódi hagyomány között nagy a szakadék. Aki látta a mi "gárdánkat" a Hősök terén tartott tisztavatáson, szerintem könnyedén különbséget tud tenni. Mindenesetre olyan mulasztások történtek az elmúlt nyolc évben a honvédségnél, hogy nehéz erről indulat nélkül beszélni.
- Ezért fejezte le a vezérkart? Állítólag rettegnek öntől.
- Egy vezető tábornok, aki ezekért az "apró szakmai bibikért" is felel, s része volt annak a rendszernek, melynek következtében tucatnyi tábornok, ezredes van előzetes letartóztatásban korrupció gyanújával, odalép hozzám a kinevezésem után, s azt mondja: "Miniszter úr, ha tudná, mit műveltek ezek a közpénzekkel!" Azt hittem, a föld megnyílik alattam. Jobbféle szamuráj már harakirit követett volna el, ha a hetedik tábornokát tartóztatják le. Másnap kirúgtam. Mit kellett volna tennem? Elhinni, hogy ezentúl másképp lesz? Akinek félnie kell, hadd féljen.
- Régi idők vezetőit hozta vissza a vezérkarba, jobbos katonák pedig a hírek szerint féltik a bőrüket. Igaz ez?
- A három vezérezredes a demokratikus fordulat után töltött be magas tisztséget, szó sincs arról, hogy Czinege Lajost hoztam volna vissza. A hadseregen belül pedig nincs értelme annak, ki jobbos, ki balos. Ha egyeseknél van, az gond, s az illetőtől meg kell válni - függetlenül attól, milyen irányultságú. Az igazi katona a politikával és a politikusokkal szemben erősen tartózkodó. A hazáját szereti. Nehéz ezt megértenie egy civilnek, de minden hadsereg azonos, időtől, tértől függetlenül. A Thermophülai-szorosnál harcolt 300 spártai katona gondolkodásmódja, motivációja ugyanaz, mint ami miatt Afganisztánban múlt hétfőn, a gránát becsapódása után mindenki helytállt, s eszük ágában sincs hazajönni. Holott a sofőrnek például a lapockájába fúródott egy repesz.
- Ön is tartalékos tiszt. Meghalna a hazáért?
- Elmentem Afganisztánba. Végigjártam az összes helyszínt, ahol magyarok szolgálnak, ugyanolyan terepjáróval utaztam, mint amilyenben a hősi halottunk is. Páncéltörő gránát ellen pedig nincs védelem. De eszünk ágában sincs meghalni, a lényeg, hogy teljesítsük a küldetést. Minden katona így érez - csak éppen tudja, hogy az élete sem drága a cél eléréséért.
- "A hazáért mindhalálig" - esküdtek az új tisztek 20-án. Szablyával, ráadásul. Az ön ötlete volt?
- Amikor a parlament 1993-ban elfogadta az első honvédelmi törvényt, a mellékletben szerepelt a katonai eskü. Nagy viták voltak. A Fidesz akkori tárgyalója - fél évig egyeztettük a törvény szövegét - például erősen kifogásolta azt a kitételt, amely szerint "hazámat életem árán is megvédem". Hivatkozott emberi jogokra, mindenfélére. Én akkor mint az egyeztetés vezetője azt mondtam, hogy gyerekek, a háború az háború, a hazánk meg a hazánk. Az úgy nem megy, hogy ha gond van, összecsomagolunk, aztán hazamegyünk. Akkor azon gondolkodtam, hogy erre a három szóra kellene lerövidíteni az eskü szövegét: "A hazáért mindhalálig", felelevenítve a régi ludovikás hagyományt. Mégsem én vagyok a mostani avatás hátterében.
- Hanem?
- Kabinetfőnököm, Szarka Gábor, aki a Nemzetvédelmi Egyetemen, ezredesként nem szűnt meg ügyködni ezen. Keresztülvitte Szekeres Imrén, hogy megalapítsák a Ludovika Hallgatói Zászlóaljat, a régi ludovikás címerrel. Szekeres engedélyezte és rendelte el azt a díszegyenruhát a sötétkék atillával, csákóval, amelyet most augusztus 20-án viselt a hallgatók egy csoportja. Nagyon meg kell hát süvegelni elődömet, de leginkább Szarka Gábort, aki nagyjából olyan ellenszélben, mint amilyenben én a Polgárok Házát építettem, kiverekedte mindezt. A hagyomány ugyanis rendkívül fontos a hadsereg életében. Csak az a fa nő magasra, amely mélyre engedi a gyökereit.
- S mi alapján válogatunk a hagyományok között? A Szent Korona másolata a rendőrtisztek eskütételén például jelen volt, a honvédtisztavatásnál nem.
- Nem tudom, van-e a Szent Koronatannak nagyobb tisztelője nálam. A Koronának viszont sosem volt szerepe, hogy hurcibálják, esküdjenek rá - még akkor sem, ha jó szándékú emberek a 90-es években nem létező hagyományokat is felelevenítettek. Ráadásul a Szent Korona ott volt a Hősök terén is: az arkangyal tart kezében egy másolatot. Miért kellett volna kivinni még egyet? Óvatosnak kell lenni a szimbólumokkal, a jelképes politizálással - nagyon könnyű átcsúszni giccsbe. Az pedig csak megcsúfolja mindazt, ami igazán fontos.
- cikk értékelése /itthon/mit-keresunk-afganisztanban-31594/
- jelenlegi érték
- szavazatok száma:
- 410
Kapcsolódó cimkék
Kapcsolódó hozzászólások
Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!-
- #102
- Lenyeglato
- 2010.09.19. - 11:30
Még az elitet se tudja, népharagtól megvédeni, ezért kell a Brüsszelből való tankok hívásának lehetőségét fenntartani, Moszkva helyett, észre kéne venni! -
- #101
- farizeus
- 2010.09.10. - 11:40
Magyar honvéd semmit nem kereshet Afganisztánba a napnál is világosabb, a haza védelmére esküdtek fel. A megélhetési kényszerzsoldosainknak annak a pár ezer főnek (tisztelet a kivételnek) nagyon kevesen vannak, teljesen mindegy csak megkapja a kiemelt külszolgálati zsoldját, megy a nyomorult ahova küldik.A miért-re sokan keresik a választ, nem az afgán pusztaság, a kopár hegyek a szegénység, az afgán emberek jóléte a motiváció, ők köszönk szépen , de nem kérnek belőlünk sem. A világ aranykészlete kimerülőben , és ez a térség rendelkezik a jelenleg kitermelhető aranymennyiség legjelentősebb részével, ezért kell ennek a szerencsétlen népnek szenvedni évtizedeken keresztül , és ehhez az aljas gyarmatosításhoz gyártják az ideológiát rendületlenül. -
- #100
- farizeus
- 2010.09.10. - 10:43
Magyar honvéd semmit nem kereshet Afganisztánba a napnál is világosabb, a haza védelmére esküdtek fel. A megélhetési kényszerzsoldosainknak annak a pár ezer főnek (tisztelet a kivételnek) nagyon kevesen vannak, teljesen mindegy csak megkapja a kiemelt külszolgálati zsoldját, megy a nyomorult ahova küldik.A miért-re sokan keresik a választ, nem az afgán pusztaság, a kopár hegyek a szegénység, az afgán emberek jóléte a motiváció, ők köszönk szépen , de nem kérnek belőlünk sem. A világ aranykészlete kimerülőben , és ez a térség rendelkezik a jelenleg kitermelhető aranymennyiség legjelentősebb részével, ezért kell ennek a szerencsétlen népnek szenvedni évtizedeken keresztül , és ehhez az aljas gyarmatosításhoz gyártják az ideológiát rendületlenül. -
- #99
- imperative
- 2010.09.09. - 21:18
Előzmény:
#0 georg1945
Azért ezt a négyszobás ház 100 000 dollár itt és 1.2 millió ott UFO mesét se vedd azért komolyan ... -
- #98
- huszár
- 2010.09.09. - 21:03
"Ez az igazi terrorcselekmény, kedves Csaba – állami szintű terrorizmus, made in USA. Ebben vált cinkossá a magyar állam, és erre nincs semmilyen erkölcsi mentség. Bár a magyar lakosság többsége a globális média által hibernált állapotban, szellemi tetszhalottként szop"
http://vasihazafi.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=584:olvasonk-levele-hende-csaba-honvedelmi-miniszternek&catid=15:level-rovat&Itemid=18
-
- #97
- imperative
- 2010.09.09. - 20:00
Előzmény:
#0 georg1945
Pontosan.
Amit nem tudnak vagy nem akarnak bizonyitani, az azonnal "összeesküvéselmélet" lesz.
Igy hazudoznak Pearl Harbourt, a Kennedy gyilkosságot és 9/11-t illetően.
Mindhárom a mindenkori amerikai kormány gazembersége. Ez sem véletlen.
Például ha megkérdezed egy ilyen féleszütől, hogy a Keneddy dokumentumok miért vannak 1OO évre zárolva, akkor vagy azt böfögi, hogy nem tudja, vagy azt, hogy biztos van rá indok.
De jobb esetben az a válasz, hogy ez egy "gusztustalan" kérdés, nem válaszol.
Ennyi.
Olvasatlan, műveletlen, minden logika nélküli emberekl. -
- #96
- Redfield
- 2010.09.09. - 14:53
Előzmény:
#95 imperative
A NATO sajnos nem csak európai szövetség, különben nem lennénk benne pl. az afgán háborúban mi is nyakig. A NATO-nak, azaz az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének többek között az USA is tagja.
126-os bejegyzéseddel teljesen egyetértek (kivéve a helyesírási hibákat)! :-) -
- #95
- imperative
- 2010.09.09. - 14:19
Előzmény:
#93 zsil
Mi köze a NATO-nak egy ázsiai porfészekhez??
A NATO egy EUROPAI védelmi szervezet. -
- #94
- imperative
- 2010.09.09. - 14:11
Nagyon érdekes a reagálások hangneme.
Akiknek vannak kételyeik, azok normálisan beszélnek és akik egy merő beteges "összeesküvés-elméletet" emlitenek, rendkivul cinikusak, majdnem gorombák. Mert unják a temat.
Valamit nem értek.
Minden éremnek két oldala van. Pro and kontra.
Van egy ugyész és van egy védelem. Egyiket sem lehet egy kézlegyintéssel elintézni egy megelölőző, - nem tudom jobban mondani, itélettel.
Ezert van egy ugynevezett atfogo ugynevezett discovery periodus. Ahol mindent meg lehet kérdezni. Tetszik, nem tetszik.
Itt kell bizonyitani, meg a targyalas elott.
Miért beszélek erről?
Elottunk van egy hivatalos, propaganda valtozat. Majdnem mindenki ismeri kivulrol-belulrol. Az, hogy propagandisztikus, az remélem tagadhatatlan. A propagandaszoveget mindig fenntartassal kell kezelni, mert altalaban megteveszto. Ez is kozismert. Az akkori Bush kormány erdeke volt a tamadas es nem az arab vilage. Négy orával a berepulesek után mar háborurol zengezett. Pontosan tudjuk kik csinaltak!! Az "összeeskuves mese" szoszoloi erről soha nem beszelnek.
A USA-ben meg felhokarcolo soha nem omlott össze tuz miatt. Akkor sem ha napokig egett.
Namármost.
A hivatalos verzio a vád, az ugyész változata. Miért kell azonnal elfogadni? Miert kell mindent azonnal feltétel nélkul elhinni? Kulönösen ugy, hogy egyszeruen megtagadják bizonyitani a feltetélezéseiket.
Minden kérdés, felvetés, ellenvélemeny azonnal megkapja az "összeskuvés elmélet" stigmajat. Mert nem akarnak, és nem tudnak vitatkozni.
Szerintem aki normalisnak tartja magat, az igyekszik targyilagos lenni. Legalabbis csondben meghallgatja mindkét felet, majd kommental, és foleg kérdez!!
Az "összeskuves mese" szoszoloi nem kérdeznek, hallani sem akarjak az érveket, csak cinikuskodnak, UFO-kal jönnek, nyolcéveshez hasonlitjak azokat akiknek megalapozott kételyeik, fenntartasaik vannak. Minden felvetést elintéznek azzal, hogy erről vitatkozni is "gusztustalan".
3OOO artatlan ember szornyu halala nem gusztustalan, hanem buncselekmény. Ez viszont az én véleményem.
A 3OOO embert valaki halálra itelte és a gyilkosok még szabadlábon vannak. Ez a problema.
Nem lenne egyszerubb csak válaszolni a megválaszolatlan tobbezez kérdésre?
Szerintuk nem. Ezt mondta a Bush rezsim és punktum. Mindenki menjen haza. Case closed.
Hát a case nem closed. De nem ám.
Még a kedves Zsil kollegának is vannak fenntartásai. "Egyetlen boss sem ment be dolgozni".
Nemcsak a "bossok" hanem többezer ember. Náthásak voltak.
Van egy gond ezzel az egesz összeskuvés elmelettel kedveseim. Ha csak egy (1) ponton be van bizonyitva az, hogy a kormány hazudott es felrevezette a vilagot, akkor az egész hivatalos teoria omlik össze mint a kártyavár.
Inside job!
Ezerszázalékosan hiszek benne, mert ez törtent.
-
- #93
- zsil
- 2010.09.09. - 14:07
Előzmény:
#0 georg1945
A magyar honvédség a NATO-ba lépésünk okán van Afganisztánban! -
- #92
- zsil
- 2010.09.09. - 11:53
Egy szónak is száz a vége
A WTC elleni támadás után amerikaiak és Szaddam-népének ezrei haltak meg értelmetlenül.
Én azt tudom, hogy a másik két repülőgépről lemaradtak "fontos " emberek. Azt is tudom, hogy a WTC-ben egyetlen boss-nak sem esett baja. -
- #91
- Learten
- 2010.09.09. - 10:55
Előzmény:
#0 bicnicc
""Mi a realitása, hogy épp ott ilyen kamerákkal rohangált pár ember."
Nem tudom. Azt tudom viszont, hogy New York City populációja 8.4 millió ember. És akkor nem 2010 írtunk, -ezt csak a mobilok szempontjából."
Nem is Európa elmaradottabb részeire gondolva jegyeztem meg... Nézz körbe az akkori kínálatból.
"Az épületeket úgy tervezték, hogy esetleges összeomláskor magukba roskadjanak. Mind a hármat."
Ennyire ne degradáld le magad. Azt ugye te sem hiszed el, hogy egy toronyházat ha az ötvenedik emeleten eltalál egy repülő, akkor önmagába zuhan vissza... Ráadásul egy földrengésbiztosnak készült épület esetén. Valahol van olyan felvétel, ami egy családi házat mutat miután rázuhant egy közepes méretű repülő. Még azt sem tudta lerombolni teljesen. Milyen furcsa, a földrengés biztos tornyok símán megsemmisültek...
"Esetleg a hivatalos álláspontot is érdemes elolvasni. "
A hivatalos álláspontot kb. annyira hiszem el, hogy pár bűnöző miatt joga van az amcsiknak idegen, távoli (és milyen meglepő, ásványokban gazdag) országokat lerohanni a béke nevében.
Néha végiggondolhatnál mit írsz le. -
- #89
- Maki75
- 2010.09.09. - 10:28
Jah, a csatolt linkben elhangzottak szerint az USA Washingtoni légterét nem őriztég aznap vadászgépek, holott a világ legjobban biztosított légtere. Minden egység gyakorlatozott valahol, igen messze. -
- #88
- Maki75
- 2010.09.09. - 10:26
Ha jól emlékszem az ENSZ ellenezte mind Irak, mind pedig Afganisztán megtámadását. Az USA egyoldalúan üzent hadat, arra hivatkozva Afganisztán esetében, hogy a terrorizmus más jellegű konfliktus, mint a hagyományos háborúk. Az ENSZ BT-ben az oroszokkal megegyeztek, hogy leverhetik a csecseneket, cserébe szabad utat engednek USA-nak Afganisztánban...
Mindkét háborúban a civilek szívják a legnagyobbat. -
- #87
- Maki75
- 2010.09.09. - 10:22
Ajánlom a figyelmetekbe http://www.youtube.com/watch?v=Odp1FO0Vmuw
Az érdekes benne, hogy a WTC tulajdonosa elismerte, hogy aznap (9/11) robbantással bontották le a WTC egyik kiszolgáló épületét az ikertornyok összedőlése után. Eleinte azt mondták, hogy a tűz miatt dőlt össze, majd beismerték, hogy döntötek a lebontásáról.
A másik érdekesség, hogy amikor a 2 torony ledőlt robbanások voltak az emeleteken, amelyek a felvételeken látszanak stb. -
- #86
- Learten
- 2010.09.09. - 09:43
Előzmény:
#85 Nadete
"Persze, az angol kormány támogatásával.
A NATO-tag Angliát....
Jó nevetést (a tükör előtt)!"
Látom te is kötekedsz amikor az érvek elfogynak. Nem tűnt fel esetleg, hogy direkt abszurd példát hoztam?
Ahogy mondtad: Jó nevetést a tükör előtt. -
- #85
- Nadete
- 2010.09.09. - 09:37
Előzmény:
#84 Learten
Persze, az angol kormány támogatásával.
A NATO-tag Angliát....
Jó nevetést (a tükör előtt)! -
- #84
- Learten
- 2010.09.09. - 09:31
Előzmény:
#81 Nadete
Úgy egyébként... Ha minden úgy történt is ahogy mondják. Akkor ha mondjuk angliai bűnözők szervezetten elkövetnek rossz dolgokat az USÁ-ban, akkor Angliát is lerohanják majd? Mert ez most kb. ilyen még a hivatalos magyarázatok fényében is. Nevetséges ez a logika. -
- #83
- Learten
- 2010.09.09. - 09:27
Előzmény:
#81 Nadete
"a gonosz, lázálmos "önmerénylet" összeesküvés-"elméleteket" "
Sajnálom azokat akik meghaltak akkor, de ez már rég nem elmélet. Sajnos az amcsik által tálalt "tények" rég megbuktak.
"Szerintem egy nyolcéves is megérti, hogy a szövetség közös tehervállalást jelent. "
És egy nyolcéves azt is megérti, hogy nem egy szövetséges államot támadtak meg, hanem egy NATO tag, tehát egy szövetséges támadott egy távoli országot. Ebbe minket is belerángatott mint agresszorok. Ráadásul a fő agresszor éppen kivonulni készül, de szerinte mindenki másnak maradnia kell. Nagyon negatív ez így. Mi is majd kb. így kapunk segítséget, ha bármi történik. Tessék végiggondolni...
Legfrissebb a HetiVálasz.hu-n
-
Órási változás a Balatonnál 48 órán belül: Tízezrek készülnek
- Időpont
- Ma: 10:14
-
Durva döntés: Több ezer magyar közalkalmazott kerülhet utcára
- Időpont
- Ma: 08:40
-
Két év mérlege
- Időpont
- Tegnap: 18:37
-
Matolcsy György: "Visszafordultunk a görög útról"
- Időpont
- Tegnap: 18:25
-
Borókai kikéri magának: "Kapitális öngólt lőtt a Fidesz"
- Időpont
- Tegnap: 15:55
-
A Fico-kormány változtatna a nyugdíjrendszeren
- Időpont
- 05.22: 12:46
-
Jobbik: „Éveken keresztül valótlanul tüntette fel iskolai végzettségét a fideszes politikus”
- Időpont
- 05.22: 11:52
-
A férfi vízilabdásoknál járt Áder János
- Időpont
- Tegnap: 04:52
-
A Jobbik és az MSZP együttműködésén csodálkozik a Süddeutsche Zeitung
- Időpont
- Tegnap: 08:34
-
Két év mérlege
- Időpont
- Tegnap: 18:37
-
(Társas)házszabály
- Időpont
- Tegnap: 12:25
-
A Fidesz elnöksége előtt a Nemzeti Emlékezet Bizottságáról szóló koncepció
- Időpont
- Tegnap: 06:28
-
Az NGM ma közli az államháztartás áprilisi részletes mérlegét
- Időpont
- 05.22: 07:10
-
Ötven ház károsodott Környén a keddi esőzés következtében
- Időpont
- Tegnap: 17:31
-
Pokolgépes merénylet Damaszkuszban, legalább öt ember meghalt
- Időpont
- 05.22: 10:16
-
Aggódom
- Időpont
- Tegnap: 15:55
-
Két év mérlege
- Időpont
- Tegnap: 18:37
-
Börtönbe kerül a Horthy park alapítója?
- Időpont
- Tegnap: 14:25
-
(Társas)házszabály
- Időpont
- Tegnap: 12:25
-
Matolcsy György: "Visszafordultunk a görög útról"
- Időpont
- Tegnap: 18:25
-
Belehalt sérüléseibe egy megkéselt jemeni zsidó férfi
- Időpont
- Tegnap: 21:07
-
Ötven ház károsodott Környén a keddi esőzés következtében
- Időpont
- Tegnap: 17:31
-
Bestseller lett a Fifty Shades of Grey
- Időpont
- Tegnap: 22:13
-
Több megyében és a fővárosban is kötelező tüdőszűrést rendeltek el a tiszti főorvosok
- Időpont
- Ma: 07:04
-
Benedek Tibor bejelentette visszavonulását
- Időpont
- Ma: 06:37
