Alkotmánytalan köztársaság

Stumpf András
- nezopont_online@hetivalasz.hu
Utolsó módosítás:
2013.09.07. - 15:27
Létrehozás:
2010.10.27. - 11:00
2010.10.27. - 11:00
 

Kulisszatitkokat osztok meg ezennel itten. Egy tegnap írott, holnap megjelenő kis glossza keletkezéstörténete jön, sok-sok tanulsággal. Lehet röhögni. Rajtam. Aki akkora pofont kaptam Lázár Jánostól, hogy még most is sajog.

hirdetés
 

Tegnap délután háromkor csörög a telefonom. Ugyan, össze tudnék-e dobni egy glosszát gyorsan a csütörtökön - holnap - megjelenő lapba? Tényleg nagyon gyorsan kell: másfél óra múlva nyomda. Hát persze, hogy össze tudok, hiszen éppen most meszelte el az Alkotmánybíróság a kormány egyik első döntését! Téma tehát van. Körmölök, körmölök. Az eredmény:

Egészpályás feltámadás?

Magyarországon nem volt forradalom. Most áprilisban legalábbis nem. Ha lett volna, lehetne forradalmilag törvénykezni, egészpályásan letámadni, ahogy a maroknyi ellenzék rutinszerűen riogat, avagy éppen egészpályásan feltámadni, ahogy a kormány sikeréért imádkozó holdudvar szereti látni az eddig történteket. És tessék, most kedden kiderült: a kétharmados győzelem valóban minden korábbinál nagyobb pályát nyitott, ám a nemzeti válogatottnak mégiscsak számolnia kell azzal, hogy azért bíró is van a pályán. Alkotmánybíró, konkrétan. Tizenegy - akárcsak egy focicsapat. Kedden teljesen egységesen játszottak: egyhangúlag meszelték el a Fidesz-kormány egyik első intézkedését, azt ugyanis, hogy visszamenőleg, a 2010. január elseje után kapott állami végkielégítések kétmillió fölötti része után 98 százalékos extraadót kell fizetni. Bizony, még a Fidesz által az AB-be jelölt Stumpf István és Bihari Mihály is alkotmányellenesnek találta a visszamenőlegességet, a talárosok meg is semmisítették a passzust. Ennyit arról, hogy a kormány mindent elfoglal, hogy vége a demokráciának, alkotmányosságnak. Nincs vége, sőt. Ha a köztársaság elnöke nem kíván sokat magyarázkodni, bizony árgus szemekkel figyeli majd, milyen törvényeket ír alá - a presztízsveszteséget senki sem szereti, s milyen már, ha az AB utólag folyton elmeszeli, amit az elnök szignált? A rendszer tehát kitermeli a sokat emlegetett fékeket és ellensúlyokat - mindegy, ki honnan érkezett bele.

A cikket elküldöm, tíz percem marad, hogy összekapjam magam és induljak egy tévéfelvételre, már szedelőzködöm, amikor újfent megcsörren a telefon. Áldott jó szerkesztőm az, egy jó hírrel meg egy rosszal. „A jó, hogy remek kis írás. A rossz, hogy néhány perce már nem aktuális." Én csak nézek, aztán amikor Lázár János sajtótájékoztatójáról értesülök, még inkább nézek. Sebtében, öt perc alatt átírom a cikket. Így fog megjelenni holnap:

Egészpályás feltámadás?

Magyarországon nem volt forradalom. Most áprilisban legalábbis nem. Ha lett volna, lehetne forradalmilag törvénykezni, egészpályásan letámadni, ahogy a maroknyi ellenzék rutinszerűen rémisztget, avagy éppen egészpályásan feltámadni, ahogy a kormány sikeréért fohászkodó holdudvar szereti látni az eddig történteket. Így viszont nem lehet. Nem lehetne. És tessék, mégis. Kedden kiderült: a kétharmados győzelem valóban minden korábbinál nagyobb pályát nyitott, ám a nemzeti válogatottnak mégiscsak számolnia kell azzal, hogy azért bíró is van a pályán. Alkotmánybíró, konkrétan. Tizenegy - akár egy focicsapat. A talárosok kedden egyhangúlag meszelték el a Fidesz-kormány egyik első intézkedését. Azt ugyanis, hogy visszamenőleg, a 2010. január 1-je után kapott állami végkielégítések kétmillió fölötti része után 98 százalékos extraadót kell fizetni. Bizony, még a Fidesz által a testületbe jelölt Stumpf István és Bihari Mihály is alkotmányellenesnek találta a visszamenőlegességet. Erre válaszként a Fidesz parlamenti frakcióvezetője közli, hogy változatlan formában fogadják el a törvényt, az alkotmánybírák hatásköreit meg szűkítik. Forradalmi tempó - forradalom nélkül. Pedig ha már nem volt elég nyolc év, hogy koherens, nyomdakész új alkotmányt írjanak kétharmad esetére, akkor ezt a kis időt, amíg jövő tavaszra elkészül az új, már ki lehetne várni. Ha abban netán egyáltalán nem lesz Alkotmánybíróság, az sem tragédia - éppenséggel kivehetik belőle, a felhatalmazás megvan. Addig azonban a jelenlegi alaptörvény az ország szentírása. Amit nem menet közben módosítgatunk, ha épp nem tetszik egy alkotmánybírósági döntés.

P. S. Így ugyanis az a helyzet állt elő, hogy alkotmánytalan köztársaság vagyunk. A régi ócska kis papiros, értéktelen a Fidesz szerint, akkor cincálják, amikor csak akarják. Az tehát nem alapozza meg ennek az államnak a működését. Új még nincs. Csak egy-két fideszes vezető fejében. Ez viszont nem fér bele. Azoknak a sokat emlegetett embereknek bizony joguk van tudni, milyen rendszerben élnek, milyen szabályok vonatkoznak rájuk, a parlamentre, az alkotmánybíróságra. Épp az a párt nem húzhat ilyeneket, mint a tegnapi, amely azzal kampányolt, hogy „a szocialisták a törvények fölé helyezik magukat". Meg azzal, hogy az orruk alá dörgölte, amikor semmibe vették az AB döntéseit. Nagyon helyesen tette ezt akkor a Fidesz. Ez a pálfordulás viszont a szavahihetőségüket kérdőjelezi meg. Az pedig, hogy mindez a nép nevében történik, sajnos a legnevetségesebb kommunista érv. Amit a Fidesz tesz, bármi legyen is az, egyenlő a népakarattal (ezért a népszavazás eddig olyannyira magasztalt intézménye is fölöslegessé vált)? Mindegy, hogy a konkrét ügyben a nép tényleg szereti ezt a különadót. Ha ugyanis a fenti logikát elfogadjuk, akkor el kell fogadnunk, hogy a Fidesz képtelen hibázni. Hiszen a hatalom a népé, a nép akaratát nem az intézmények, hanem a kétharmados többség képviseli, tehát még ha hibázik, sem hibázik. Nem riogatni akarok, de komolyan: ha van egy csalhatatlan, nem a törvények, vagy az alkotmány alapján működő (hiszen az rossz, nem képes megfelelni „az embereknek", ahogy Lázár mondta) pártunk, amely tehát magát a nagybetűs, alkotmány fölött álló Igazságot és Igazságosságot is a farzsebében tudhatja, mégis miért írjunk ki választásokat négy év múlva?

Persze lesznek választások. De mi van, ha azokat nem a Fidesz nyeri? Visszajön mondjuk Gyurcsány. És nem lesz semmilyen kontroll fölötte, visszamenőlegesen is azt tesz majd, amit akar. Fincsi lenne, ugye?

A konkrét ügyről meg: a fene se érti, hogy néhány millió forintért miért éri meg szétrombolni a jogbiztonság érzését. Mit is nyernek az „emberek" azzal, ha a januártól kapott végkielégítések kétmillió fölötti részét be kell fizetni az államkasszába? Semmit. Azok, akik érdemtelenül kaptak végkielégítést, bíróság elé citálhatók, lásd Eleonóra asszony esetét. Aki meg a törvényben meghatározott módon kapta, annak járt, még ha jó erkölcsbe ütközött is a Fidesz szerint. Ja, ha már jó erkölcs: az például olyan, hogy ha van egy szerződésem, akkor betartom azt, amit abban vállaltam. Még akkor is, ha kellemetlen. Netán bántja az igazságérzetemet. Legfeljebb nem kötök újra ilyen szerződéseket. Visszamenőlegesen viszont nem módosítgatok. Ja, mielőtt nekem esnének a kommentelők, hogy ha most ilyen finnyás vagyok, miért nem voltam az mondjuk a magánnyugdíj-pénztárak ügyében: ott szó sincs visszamenőlegességről, nem „nyúlja le" a kormány senkinek az eddigi befizetéseit: az elkövetkező 14 hónapról született döntés. A kormány tehát eddig szokatlannak számító eszközökkel él, ráadásul egy rossz, értelmetlen rendszert korrekciójára ad módot, személyes szabadságomat jobban elismerve, mint az eddigi. A bank- és a teszkóadó meg egy sor adóintézkedés (gyerekek után járó kedvezmény, pl.) is olyan volt az elmúlt hetekben, hogy tényleg elismerést érdemelt, a párt azt tette, amire felhatalmazást kapott, úgy, ahogy a körülmények engedték.

Kár lenne elrontani ilyen, tegnapihoz hasonló akciókkal.
 
Megosztom:
0
cikk értékelése
/jegyzet/alkotmanytalan-koztarsasag-32834/
jelenlegi érték
szavazatok száma:
208

Kapcsolódó hozzászólások

További hozzászólások

Összesen 230 db -

Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
  1. #230
    borso
    2010.11.02. - 08:20

    Előzmény:
    #229 szacsmo
    Köszönöm!
    Nincs harag, ugye?
    Uraságod remélem jól van!
     
  2. #229
    szacsmo
    2010.10.30. - 07:53

    Előzmény:
    #228 borso
    Tudom.Mindazonáltal köszönöm ezt a jóindulatú közlést Kegyednek.
    szacsmo
     
  3. #228
    borso
    2010.10.29. - 20:30
    Nem akarok kötözködni: kegyed: hölgyeknek járó megszólítás.
    Férfiaknak: uraságod.
     
  4. #227
    szacsmo
    2010.10.29. - 16:18

    Előzmény:
    #224 mikhail
    "..Mondja, Ön normális ??"

    Szó sem lehet arról, hogy "normális" vagyok.A Kegyed értékrendje szerint semmiképpen sem vagyok "normális"--ISTENNEK HÁLA.
    szacsmo
     
  5. #226
    mikhail
    2010.10.29. - 16:06

    Előzmény:
    #225 aksisz
    Ilyen most is van. Feltűnő értékaránytalanság címen megtámadgatod az általad aláírt bármilyen szerződést, feltéve, hogy tudod bizonyítani a feltűnő értékaránytalanságot, ami nem egyszerű.
    Pl. ha egy fapados Szuzukit megveszel véletlenül 10 millió Ft-ért, aminek az ára 2 mFt és 3 mFt között szór, akkor vissza tudod perelni a pénzed.
     
  6. #225
    aksisz
    2010.10.29. - 16:03
    Nagy kár ha az ilyen szerződéses dolgokat azzal el lehet intézni, hogy " az állampolgárnak jogában van hülyének lenni."
    Ilyen szempontból akkor az átkosban jobb volt, akkor ugyanis kimondták, hogy az a szerződés érvénytelen amely szerint az egyik felet aránytalanul nagy hátrány éri.
    Ez a demokráciában már nem érvényes ? Kár, nagy kár !!
     
  7. #224
    mikhail
    2010.10.29. - 14:54

    Előzmény:
    #223 szacsmo
    Az azért elég ijesztő, ha az Ön, Kedves Syphax, véleménye domináns a regnáló rezsimben.

    Komolyan azt teccik itt mondani, Kedves Syphax, hogy a civilizált jobb legalábbis hallgatólagos támogatásával, ill. hisztériakeltésével a szélsőjobb, mint jupiter, mert neki szabad volt, jogosan verte szét Budapestet ?

    Azt teccik állítani, hogy Budapest megérdemelte volna, hogy a kereszténydemokraták szétverjék?

    Azt teccik mondani, hogy az alkotmánysértés magát alapvetően demokratikus berendezkedésű országban bármikor is legitim ?

    Mondja, Ön demokratának tartja magát. Mondja, Ön normális ??

     
  8. #223
    szacsmo
    2010.10.29. - 13:13

    Előzmény:
    #216 taszisz
    "...Te és elvbarátaid, ha 3-4 éve történik mindez, már rég lángba borítottátok volna Budapestet. "
    1.) NEM BORITOTTAM "VOLNA" és nem is borítottam SEMMIT--úgymond--"lángba"!
    Abban viszont igaza van, hogy "Amit szabad Jupiternek, azt valóban NEM SZABAD AZ ÖKÖRNEK"! Ha tehát: KETTEN UGYANAZT CSINÁLJÁK, AZ NEM UGYANAZ.
    2.) Még akkor sem "lett volna ugyanaz", ha valóban "lángba boritottuk volna Budapestet", amit mi hívő kereszténydemokraták nem tettünk.Ám valóban megérdemelték volna, hogy megtegyük...
    3.) ALKOTMÁNYSÉRTÉSRŐL VAN MOST SZÓ VALÓBAN--ezt senki nem tagadja! Jó lenne ha ezt nem kellene megtennünk, DE MOST MEG KELL! Kivételesen!
    4.) A "jogi" uton való "megtámadásra"--amit itten tanácsolni és emlegetni tetszik-- azonban most--úgymond--NEM ÉRÜNK RÁ! Arra a jogi sz..akodásra az Önök korlátoltsága miatt most nincs idő.
    5.) Viszont tisztelettel kérem, a "tegeződést" szíveskedjék befejezni! "Net"-es konvenció ide, "netes" konvenció oda, én Kegyeddel NEM ITTAM PERTU-t és remélem nem is fogok.Viszont én megadom a tiszteletet Önnek, amit sajátmagam irányába is igényelek.
    szacsmo

     
  9. #222
    optika
    2010.10.29. - 12:13

    Előzmény:
    #221 aksisz
    Nana!
    A megalomániában megdicsőült Simicska (Apeh-elnök) tehetett olyan kijelentést, amikor a "fideszközeli" cégek elsikálásával kapcsolatban kérdezték, van olyan hülye ember, aki ezer forintért megvesz egy több száz milliós tartozást felhalmozó vállalkozást?

    Na, akkor mondta állítólag, hogy az állampolgárnak alanyi joga hülyének lenni...(no komment?)
    Aztán elévültették a dolgot, annyit jártak ide-oda a papírok a jogszolgáltatásra váró apparátusban...hogy a főkonstrüktőr ugyan meg lett, de elévülés miatt mosolyogva kisétált a büntetés ( hol volt akkor a fideszes nagy erkölcsi magasság? Jó, tagadták, nyertek is pert miatta, de vesztettek is...de azért volt sajtóorgánum, aki felfedte a kis politikai összefüggéseket!!!) elől az aktuális ügyészi és rendőri tehetetlenséget kihasználva...most Budaházy ügyében, politikai érdekeket is szolgáló kérdésekben igen serény a rendőrségi és ügyészi haderő...bár amikor meg Budaházy demonstrációi jól jöttek a fidesznek, akkor hamiskás mosollyal vették tudomásul, hogy lám, mások szerint is genyó a gyurcsányi poltika...feltéve, hogy sem Morvai, sem Orbán nem tudhatott a háttérben esetleg valób an bűncselekménynek látszó szabadságharc valóságáról...

    És lenne még azért mit megkapirgálni bármely HATALOM kis csalafintaságait illetően, csak betudjuk az aktuálpolitika túlkapásának, pedig a 1 ilyen is van, az már katasztrófa a demokráciára nézve...
     
  10. #221
    aksisz
    2010.10.29. - 11:57
    A jogrendszer furcsaságairól még egy kis adalék. Minden kívül álló szemében egyértelmű, hogy az u.n. lakásmaffia jogtalanul vette el a kiszolgáltatott lakás tulajdonosoktól a lakásukat A maffia tagok "egyes" ügyvédek közreműködésével olyan szerződéseket kötöttek, hogy néhány százezer forint kölcsön fejében elvehették a több milliós ingatlant. A bíróságok tehetetlenek voltak, a volt lakástulajdonosok meg hajléktalanok lettek.

    Vagyis, hát nemcsak a kifizetések lehetnek jó erkölcsbe ütközők, hanem a szerződések is, akár visszamenőleges hatállyal is !!!!
     
  11. #220
    optika
    2010.10.29. - 10:31
    Nem vagyok jogász, de normális embernek kell lennie egy egészséges jogérzéknek.
    A jogszolgáltatás gyakorlatában mindig elsikkad az igazság. Mert igazságszolgáltatás nem létezik ma M.O-on...amióta a kormányok kézből etetik a Bíróságokat a költségvetési manipulációikkal...
    Mi az igazság? Hogy a fidesz 8 éves handabandáinak - még ha valóban a jó erkölcs elleni szellemben hangzik is - érvényt kell(ene) szerezni, hiszen ezáltal hiteltelenné válhatnak.
    Nade! Itt írta valaki okosan, hogy a visszamenlőges hatály alkotmányelenes, hiszen akkor semmilyen eddigi jogállamisági elv nem érvényesülne. Politikai lufikat pedig kár fújdogálni! Lázár egy politikai ámokfutó, amilyen a szocik és az szdsz között is jócskán akadt!!!Az örökös megfelelni akarás nagy diadala az övé! Kiröhögteti a pártját...ennyi!
    Ha a nagyeszű fidesz - nem véletlenül támogatja a lóvék visszaszerzését a Jobbik is, de csakis bírósági úton, bár az is ciki, hiszen a munkatörvénykönyv + az aktuális munkh-i szerződések elég törvényi alapot szolgáltatnak arra, hogy a simlis pénzek vissza ne kerüljenek. De, az O.Gy. joga és kötelessége azt megvitatni, hogy milyen mértékben sérült az állam hitele néhány rossz pénzügyi és munkajogi ügylet kapcsán. Tehát be kell terjeszteni egy törvényt (qva nagy gáz 2/3-al???), annak megszabni a határait és már lehet is visszaszerezni a pénzeket, ami meg nem megy így, azt bírósági úton. De nem ám lázári handabandázással, mert akkor csak lejáratódik minden, ami a jogállamisághoz fűződő illúziónk még meg volt.
    Így is elég sok vád éri a fideszt, hogy "pártállami" eszközökkel operálva igyekszik a Hatalmi ágak és a demokratikus berendezkedés ellen fellépni...
     
  12. #219
    taszisz
    2010.10.29. - 09:05

    Előzmény:
    #218 august2
    Igazad van, lehet visszamenőleges egy törvény hatálya, de abban jogot nem korlátozhat a törvényalkotó. A BTK-ban, is van egy szabály, ami szerint ha az elkövetés és a bírósági szakasz között változik a törvény, akkor a kedvezőbbet kell alkalmazni.


    Az adóév valóban még tart, de a szabályokat már kifizetett pénzekre nem lehet alkalmazni. Azokat más eszközökkel kell az államnak visszaszereznie.

    Te sem éreznéd magad jól, ha pl. a vonaton félúton közölnék veled, hogy még fizess az utazásért, vagy szállj le.

    Ez vonatkozik a bankadóra, a teszkóadóra, és nyugdíjpénztári elvonásokra. Ha január 1.-től lépne életbe, akkor semmi gond nem lenne vele. És nem ártana, bemutatni azt sem, hogy ezek a plusz adók már a rendszer átalakítására lesznek költve, nem pedig a feneketlen kútba kerülnek.
     
  13. #218
    august2
    2010.10.29. - 08:18

    Előzmény:
    #216 taszisz
    Egyszerűen sehol a világ demokratikus felén nem lehet visszamenőleges hatályú törvényt hozni.
    -----------
    :) Mitől lenne "visszamenőleges hatályú"? Ha jól tudom az adóév majd februárban fog lezárulni, és a törvény az idei, az ez évi kifizetéseket adóztatja meg.

    Ami az adóévre vonatkozik, az nem lehet visszamenőleges hatályú.

    Máskülönben a béremelések, és nyugdíjemelések, valamint az elmúlt évekbeni gyakorlat, az év közbeni adóváltoztatások is, mind mind "visszamenőleges hatályúak" lennének. -Vagyis törvénytelenek.


    A "visszamenőleges hatályú" akkor lehetne, ha az elmúlt 8 év elvtársainak pénztárcáját kipárnázó sok milliárdnyi végkielégítést vonnák vissza. De erről szó nincs.

    Az idei kifizetésekről van szó, aminek az adóbevallását februárig fogják kiszámolni.
     
  14. #217
    kutyika
    2010.10.29. - 08:10
    Szerintem sem kell a módosítás, el lehet intézni bírósági úton. Max ahhoz kellene, hogy menjük már vissza az elmúlt időkre is és vizsgáljuk már felül az elmúlt 20 éves végkielégítéseket. Csak 2010-ben vettek fel ilyen pofátlan összegeket? Minden kormánypárt bebiztosította a saját katonáinak az elbocsátásakor a végkielégítéseket. Semmit nem kell csinálni, csak a köztisztviselőkre is ugyanaz a törvény vonatkozzon, mint a snassz csóri kis alkalmazottra. Mért védettebb egy közalkalmazott, mért vannak olyan kiváltságai? Nem is értem, hogy mit lehet ilyenen problémázni? Az sokkal nagyobb baj, hogy az alacsony fizetésűek megint meg lettek sarcolva. A MUNKA értékét, becsületét kellene már visszaállítani, ezzel foglalkozzanak.
     
  15. #216
    taszisz
    2010.10.28. - 22:20

    Előzmény:
    #215 szacsmo
    Egyetlen egy törvényt sem kell módosítani. Ugyanis a "pofátlanul magas" jogi nyelven jó erkölcsbe ütköző szerződést bírósági úton meg lehet támadni. Az AB sem azt mondta, és az MSZP sem a magas végkielégítéseket védi, mint ahogy azt Szijjártó demagóg módon sulykolja. Egyszerűen sehol a világ demokratikus felén nem lehet visszamenőleges hatályú törvényt hozni.

    Te és elvbarátaid, ha 3-4 éve történik mindez, már rég lángba borítottátok volna Budapestet.

    Szerény véleményem szerint ez megint arra jó, hogy ne arról beszéljünk, hogy még mindig nincs költségvetés tervezet a következő évre. Habverés.
     
  16. #215
    szacsmo
    2010.10.28. - 18:27

    Előzmény:
    #0 georg1945
    "..egyetértenek az arcátlan végkielégítések szigorú és visszamenő hatályú megadóztatásával, de úgy vélik, meg kell találni az ezt megengedő alkotmányos megoldást. Az Alkotmánybíróság jogkörének szűkítését a Jobbik elfogadhatatlannak tartja -"
    Ez a LÉNYEG! Az "arcátlan végkielégitések" elleni harc ELŐBBREVALÓ az Alkotmánybíróság EGYSZERI ÉS KIVÉTELSZERŰ presztizsrontásánál. Egyébiránt az Alkotmánybiróság minden döntése SZENT ÉS MINDENEKFÖLÖTT BETARTANDÓ, viszon most az egyetlenegyszer NEM.
    Ha a Jobbik tud a Lázár Jánosénál jobb "megoldást" a "pofátlan végkielégítések" visszaszerzésére, akkor azt a "megoldást" szíveskedjen SEBESEN KÖZKINCCSÉ TENNI!
    Ha meg nem tud, akkor ne szövegeljen arról, hogy "lehet másképp" is. Ha lehet, akkor mondja meg hogyan lehet! És akkor a Fidesz nagy valószínűséggel megfontolás tárgyává teszi...
    Ebben a mostani helyzetben azonban NEM LÁTSZIK "MÁS" eredményes(!) megoldás az elsíbolt nagypénzek visszaszerzésére, mint ez a Lázár féle koncepció.
    Egyébiránt senki nem akarja az AB-t sem megalázni sem a szerepét csökkenteni.Ezt vagy elfogadja-elhiszi valaki vagy nem.Mndegy! Ezt a békát az AB-nak le kell(!) nyelnie és le is fogja.
    Ez az az "ár" amit a sok-sok kifizetett végkielésités elcsal-elsíbolt pénzek visszaszerzéséért fozetni kell.Ezért is a maszop-szadesz rablóbanda felel, amelyik most álszent pofával "aggóüdik" al "alkotmányos rend" tönkretételéért--ám ez előtt nem szabad hasraesni: MERŐ CIRKUSZ ÉS SZINJÁTÉK A MASZOP ajvékolása.Nem köll velük törődni! Ordibáljanak azt amit akarnak!
    szacsmo
     
  17. #214
    koronaszep
    2010.10.28. - 18:22

    Előzmény:
    #212 alkar70
    "Figyelemre méltó ez a vita a végkielégítésekről, de sajnos ez az ügy egyáltalán nem erről szól."

    "Ha az Ab korlátozása lenne a Fidesz első és egyetlen hatalomcentralizáló lépése, akkor az menthető lenne. Ha az Ab a nyugdíjpénztárak járulékaival kapcsolatos intézkedést alkotmányellenesnek találná, mondjuk jövő márciusban, az borítaná a 2011-es költségvetést. A várható hiány a tervezettnek jó másfélszeresére ugrana, a forint esni kezdene, és elkerülhetetlenné válnának az igazán fájdalmas megszorítások. Ha az ellenzék becsületes lenne, erről a szempontról is ejtene pár szót – persze érthető, hogy nem akar becsületesebb lenni annál, mint amilyen a Fidesz volt.
    Költségvetési szempontból AZ IGAZI TÉT ugyanis nem a különadó, hanem a magánnyugdíjpénztárak alkotmányosságának az ügye, amelyet Lázár törvényjavaslata szintén kivesz az Ab hatóköréből.

    Az Ab hatáskörének csökkentése azonban nem kivétel, hanem illeszkedik a hatalomcentralizáló lépések hosszú sorába."
    http://www.fn.hu/belfold/20101028/mit_gondol_orban_szabadsagrol/
     
  18. #213
    koronaszep
    2010.10.28. - 18:18

    Előzmény:
    #189 pedroamigo
    :-)))
    Legyenek benne kis színes képek is, úgy még könnyebb lesz.
     
  19. #212
    alkar70
    2010.10.28. - 17:53

    Előzmény:
    #204 julianus
    Figyelemre méltó ez a vita a végkielégítésekről, de sajnos ez az ügy egyáltalán nem erről szól.

    Teljesen felesleges és értelmetlen volt a józan ész szempontjából egy ilyen büntetőadó kivetése. Hiszen ez a közszférára vonatkozik.

    Nyilvánvaló, hogy nem a büntetőadó lett volna a normális megoldás, hanem az, hogy tiltsák meg az ilyen nagy összegű kifizetéseket az állami szférában.

    Azt ugyanis minden alapfokon tájékozott ember tudja, hogy a visszaható hatályú törvénykezés - különösen, ha utólag kötelezettséget állapít meg - alkotmányosan aggályos. A Fidesz vezetői jogvégzett emberek, ezzel tökéletesen tisztában voltak. Ez egy próba volt, és a Fidesz szempontjából az AB rosszul vizsgázott.
     
  20. #211
    aksisz
    2010.10.28. - 17:13
    Olyan alkotmány nincs, amelyik minden tekintettben egyértelmű, ezért van szükség az alkotmánybíróságra. A legtöbb törvényt viszont lehet így is, úgy is értelmezni.

    A Kormány akkor követett el nagy hibát, amikor nem vette figyelembe azt a tényt, hogy az adott rendelet az alkotmánybírókat is érinti majd, ha lejár a megbízatásuk ideje. Ki az aki a saját érdeke ellen szavaz ?
     
Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
További hozzászólások

Összesen 230 db -

hirdetés

HETILAP

hirdetés