Gyűlik a tömeg! Országos bojkott az Auchan ellen!

László Dóra
- uzlet@hetivalasz.hu
Utolsó módosítás:
2011.07.11. - 05:18
Létrehozás:
2010.03.11. - 10:39
2010.03.11. - 10:39
 

A "madaras Tescó"-nak is becézett áruházláncot újabban jégmadarakkal és szürkegémekkel említik egy lapon. Az Auchan terjeszkedésének útjában álló dunakeszi láp ugyanis ezeknek a szárnyasoknak is élőhelye. Tiltakozásul a hipermarket elleni bojkottot kezdeményezett a Tudatos Vásárlók Egyesülete - melynek ügyvezetője Horváth Gergő.

hirdetés
 

- Miért hirdettek bojkottot? Hiszen az Auchan február közepén kijelentette: a civilek által védett terület érintetlen marad, sem épületet, sem parkolót nem építenek a lápon.

- Az élőhely értékeinek zöme menthetetlenül elpusztul akkor is, ha egy védett területnek "csak" a kétharmadát betonozzák le. Az Auchan szerint tervei a természetvédelmi elvárásokkal összhangban állnak, miközben természetpusztító jellegük nyilvánvaló. Kimagasló értékű lápról van szó, amely nem véletlenül része a Nemzeti Ökológiai Hálózatnak. Az Auchantól 19 civilszervezettel karöltve azt kértük, hogy álljon el a bővítéstől, ám ez nem történt meg. Emiatt országos bojkottot hirdettünk. A kezdeményezéshez újabb 25 szervezet és ezernél is több magánszemély csatlakozott. Az emberek a pénzükkel is szavaznak, és a felelős vásárlói magatartáshoz hozzátartozik, hogy csak a társadalmi és természeti fenntarthatóság követelményeinek megfelelő vállalatokat támogatjuk a forintjainkkal.

- A dunakeszi láp ügyét a Tőzegtó Alapítvány robbantotta ki évekkel ezelőtt, a tiltakozás az Élőlánc felkarolásával kapott szárnyra. Most, amikor biztatóak az előjelek, a sikereket maguknak könyvelik el?

- A helyi civilszervezetek számos eredményt értek már el: felhívták a figyelmet a fejlesztésnek utat nyitó szakértői vélemény ellentmondásaira, amely homokos területnek írta le azokat a helyeket, ahol derékig áll a víz. Ebben a kérdésben az ügyészség vizsgálódik. A területek védettségét megszüntető határozatok ügyében a bíróság április 21-re tűzte ki az első tárgyalást.

Ezzel párhuzamosan a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium is vizsgálja, hogy jogszerű volt-e a tőzegláp védettségének megszüntetése. Kikérték a jövő nemzedékek országgyűlési biztosának véleményét, aki megállapította, hogy a dunakeszi önkormányzat törvény- és alkotmányellenesen vonta belterületbe a láp területét. Januárban az MTA leszögezte: a "dunakeszi láp olyan környezettörténeti maradvány, amely nemcsak természetvédelmi, hanem várostörténeti szempontból is muzeális érték".

A helyi civilszervezetek már meghirdettek egy bojkottot, ezt próbáljuk tovább erősíteni. A siker az összefogásban áll. Ha a fejlesztő érzi, hogy zuhan a népszerűsége, arra kényszerülhet, hogy elálljon a beruházástól.

- Előfordulhat, hogy a terület mégsem kap védettséget, és önöket az üzleti jó hírnév csorbításával vádolja meg az Auchan?

- Nem kívánunk belemenni abba, hogy mi micsoda és hogyan kell nevezni. Miért kellene megvárni a hatóságok állásfoglalását, amikor mi, civilek is tehetünk valamit? Ami a lápból a fejlesztés után díszletként megmaradna, egy városi park kívánalmainak egész jól megfelel - kis tó, kacsákkal, nádassal -, de azt az értéket, ami miatt a törvény erejénél fogva jár védettség a lápnak, elfelejthetnénk. Semmi sértőt nem állítunk az Auchanról, csak azt valljuk, hogy a felelős vállalati működés túlmutat a jogszabályok betartásán.

- Meg fogja érezni az Auchan, ha pár ezer vásárlóról le kell mondania?

- Az akció sikeres, ha elég sokan tudomást szereznek az ügyről, és eredményes, ha elállnak a beruházástól. Megjósolom, a cég sosem fogja beismerni, ha megérzi is a hatását. A bojkott egyre ismertebb eszköz hazánkban, ami jelzi, hogy az állampolgári felelősségvállalás szintje nő. Az Auchan munkahelyteremtésre alapozott retorikáját demagógnak tartjuk, mert a hipermarketek társadalmi hatása nagyon összetett jelenség. Munkahelyeket teremtenek, ám hatásukra tönkremegy a helyi pék és a hentes, Dunakeszin is sok kis üzlet megszűnt már. Az Auchan érvelésében biztos van igazság, ám leegyszerűsített, ami nem fedi a teljes valóságot.



HORVÁTH GERGŐ

1978-ban született Budapesten. • A Pécsi Tudományegyetemen etnográfus és kommunikációs végzettséget szerzett 2004-ben. • Környezettudományt és környezetpolitikát tanul a Közép-Európai Egyetemen. • A környezetvédelemmel polgári szolgálatosként a Közép- és Kelet-Európai Regionális Környezetvédelmi Központban (REC) kezdett foglalkozni 2003-ban. • 2004-től 2006-ig a REC Magyar Irodájánál dolgozott projektasszisztensként. • 2006-tól dolgozik a Tudatos Vásárlók Egyesületénél, 2009-től a TVE ügyvezetője.

 

 
Megosztom:
0
cikk értékelése
/uzlet/gyulik-a-tomeg-orszagos-bojkott-az-auchan-ellen-27803/
jelenlegi érték
szavazatok száma:
61

Kapcsolódó hozzászólások

További hozzászólások

Összesen 47 db -

Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
  1. #47
    szívész
    2010.04.01. - 03:03

    Előzmény:
    #46 elxir

    Figyelj te nagyvárosi hulladékpapír-gyűjtő!
    Éppen te ne beszélj evidenciákról azokban a vonatkozásokban, amikről az egymás felé irányuló hsz-eink szóltak!
    - Én nem vitázni hívtalak, hanem arra hívtam föl a szétszórt figyelmedet, hogy a véleményeidet nem támasztja alá a való élet, vagyis nézz utána az áraknak.
    Neked vannak ugyanis e-témában roppant hiányos ismereteid. Te csak abból a jól ellátott, zsíros
    körből dumálsz ki ugyanis, ahová tartozol és a saját köreitek - mangalica kerti partikon kialakított -
    véleményét szajkózod ezerrel, miközben a kedves asszonykád, (és ha van, lányod) annyit ért a családi éléskamra fönntartásának a költségeihez, hogy eldönti, melyik étteremben foglaltass asztalt
    ma estére, vagy melyik pizzafutárnak van drágább illata.
    - A multik és a "magyar-honi" boltok árainak a kényszerű összehasonlítására pedig nem szorított rá az élet titeket.
    Ahelyett, hogy örülnél a jó helyezkedő képességedenek, arról osztogattad azt a nagyméretű koponyádban rejtőzködő kis eszedet, amit nem élsz meg nap, mint nap.
    Akkor tudnád, hogy akik erre vannak rászorulva, régen túl vannak azon, hogy a képeket nézegessék a katalógusokban, mert tökéletesen tudják, hogy erre nincs szükség...
    Ugyanis tudják, hogy a multik halálbiztosan jobb árat kínálnak minden termékkategóriában, mint az általatok látogatott "elit-magyarok".
    Nem zsákbamacska számukra, hogy a multihoz mennek a katalógusok ismerete nélkül is, hanem
    maga a túlélés.
    Nagypofájú, burzsuj, városi hülyegyerek vagy csak, semmi több.
    - Te eleve minden vitára alkalmatlan vagy, mert nem veszed a fáradságot, hogy annak, amiről
    a téma szól, megvizsgáld a másik oldalát is. Csak a saját baromságaidat szajkózod, amit a
    tréningeken a nagyméretű koponyádba nyomtak.
    Volt benne hely bőven...
    - Ha nemcsak egy dologhoz értenél, az nemhogy zavarna engem, de egyenesen üdvözítő lenne!
    A bibi "csupán" annyi, hogy neked nagyobb a hited a saját ismeretanyagod nagyságát illetően, mint maga a tényleges tudásod.
    Te a ház körüli munkákat csak messziről ugatod, esetleg az erkélyen történő mezőgazdasági ismereteid fejlesztetted profi szintre, ami viszont egyáltalán nem hatalmaz föl arra, hogy azoknak
    ossz "észt", akik nem balkonládában csíráztatják az éppen aktuális divatnövényt agykontrollos
    "imákkal".
    - Nemcsak a munkád, de téged semmi nem kötött soha a vidékhez.
    Ezért nem illő, sőt nagyon etikátlan erről éppen neked beszélni.
    Te már ízig-vérig egy panelpati maradsz, bárminek is akarod magad mutatni.
    Ne feledd! A pénz soha nem jelzi és nem is pótolja a hovatartozásod, csak a rabságodat
    fejezed ki vele...természetesen az általad kívánatosnak érzett ARANYKALITKÁBAN!
     
  2. #46
    elxir
    2010.03.27. - 21:13

    Előzmény:
    #45 szívész
    Tudod hitelesen őrült barátom, evidenciákat nem szokás vita tárgyává tenni. Az árakról beszélhetnénk, de viszont kevés az információd egy értelmes vitához. Ahhoz is hülye vagy hogy a legegyszerűbb összefüggéseket felfogd, pedig ennek a témának ismeretéhez kéne olvasni is egy kicsit, nem csak képekkel teli újságokat, árakkal a képek sarkában. Ilyen szintű vitára beismerem alkalmatlan vagyok.
    Miért zavar az téged, ha nem csak a ház körüli munkákhoz értek? Van más munkám amivel sikerült eddig eltartanom a családomat és az nem a vidékhez köt, de mihelyt tudok megyek.

    Biztosíthatlak nem vagyok azonos egyik más nick névvel sem. Nem sunnyogok, nem beszélek másról legfeljebb nem vagy képes felfogni semmi értelmeset, a reklám újságok tömény hazug-valóságán kívül. Ezért a veled való értelmetlen vitát minden formában lezárom.
     
  3. #45
    szívész
    2010.03.22. - 18:01

    Előzmény:
    #44 elxir
    bicnicc, zsil, olvasó6, stb. ...és persze elxir...akik sohasem válaszolnak senkinek az egyszerű,
    témát illető kérdéseikre, hanem vagy elhúznak, vagy másról kezdenek pofázni...
    A stílusjegyek is ugyanazok mindig. Vagy azonos agymosás, vagy csak a nickek mások, de mögöttük uaz. van.
    Az árakról pofáztál volna, ez a cikkhez tartozó kérdésem volt.
    Közvetetten az is, hogy miért is nem maradtál a porfészekben? (ahogyan ti neveztétek a falusi lakóhelyet).
    Stb.
    Hiteltelen őrült.
     
  4. #44
    elxir
    2010.03.21. - 22:01

    Előzmény:
    #43 szívész
    Szép hosszú hozzászólás gondolatok nélkül, avagy túláradó, szinte értelmezhetetlen gondolatokkal, ami az elmebaj biztos jele.

    Nem látom értelmét semmilyen más reflexiónak. Túl szövevényes számodra az egyszerű egyszer egy is, bár érzem, képes lennél megérteni a mondandómat, ha nem bonyolítanád túl az egyszerűt.
     
  5. #43
    szívész
    2010.03.17. - 03:14

    Előzmény:
    #42 elxir
    Figyu parasztgyökeres nagyvárosiasított öcsi!
    Kár, hogy írásom olyannyira elevenedet érintette, hogy a kérdésekre egyetlen választ sem adtál, ellenben a rosszindulatúságtól bűzlik a vagdalmányod.
    - Miért is nem válaszoltál arra, hogy miért is menekültél be a nagyvárosba, ha módodban állt vidéken maradni? Hol a válasz? Na?
    - Utánanéztél az áraknak? Ha te nem is tetted meg,- mert hogy is érthetnél hozzá, ha ilyen baromságokat írsz - legalább a zasszonytól rákérdezhettél volna, ha nem csak kifejezetten a provokáció volt a célod! Miért nem mész bele konkrét érvekbe? Talán zasszony-pajti sincs tisztában az árakkal? Ja? Akkor tényleg nem kéne itt provokálnod egy ilyen cikknél azokat, akik sajnos tudják a multi őket érintő pozitívumait, a magyar termékeknek pdig a legtöbb esetben megfizethetetlen árát, amivel kifejezetten csak a burzsujok bírnak hosszútávon.
    Miért nem válaszolsz? Miért nem érvelsz multiellenes konkrét áraiddal?
    .
    Melyik tanyáról érkeztél a városba? Mégiscsak mindig visszamész a nagyváros védőszárnyai alá, mint írtam? Megvolt a "hétvégi parasztizálás", amiről egész héten kiselőadást tartasz másoknak?
    Miért mész vissza mindig? Miért nem maradsz ott, ha annyira tudsz róla pofázni?
    - Bizony barátom! Vidéken a legtöbb helyen nincs még net sem.
    De amint látom, 2 nap netnélküliség téged már megvisel, hiszen amint visszaértél a betontenger-hazádba, első dolgod volt, hogy fölgyere a világhálóra. Amint látom, egy hónap színtiszta vidéki lét után visítva rohannál vissza családostól a nagyvárosba, feljönnél a netre és kisregényt adnál elő a vidéki lét professzoraként. Ismerem a fajtádat.
    - Annyira hülye vagy, hogy fingod sincs a valóságról. Bp. nem a legszennyezettebb levegőjű hely . De te annyira buta vagy, s oly okosnak képzeled magad, hogy utána sem nézel.
    Bp. leginkább közepesen szmogos, vagy még annyira sem. Vannak persze időszakok, amikor telített. De ha kissé is érdekelne téged a vidék élete, akkor a nagy netezéseid közepette legalább vehetted volna a fáradságot, hogy utánanézz. Akkor tudnád, hogy milyen nagy területeken, milyen sokszor milyen sok vidéki falu kénytelen sokkal nagyobb légszennyezettséget elviselni, ami nem is az ő sara, nem ő az okozója, "csak" a haszonélvezővé" teszik őket jó fekvésű, szennyező városok. Kár, hogy ehhez is hülye vagy, csak a pofád nagy.
    Mindegy. Jó levegőjű tanyán voltál pecsenyét zabálni családostól a nemzeti ünnepen.
    Jellemző a fajtádra. Gyáva, magyartalan féreg. Pedig mindenki a valagatok alá viszi az ünnepet.
    - A disznót, amit zsíros kézzel teli pofára zabáltál, azért nyugtass meg, hogy nem te, meg a zasszony etettétek, nem ti ganéztatok alóla! Ti csak zabáljátok, miközben ezt társítod a vidéki léttel. Te! Aki annyit szatyrozott, hogy ebből gazdagodott meg a család...Oktondi barom.
    - "A hülyéket neten világosítjuk, mert személyesen viszket az ember bőre néhány szó után"-írod.
    Szóval mindig csak net...nem tudnál nélküle élni csatornalovag?
    Személyesen viszketegséged lett? Talán sikerült egy-két lajoskát szerezni vidéken? Hja bizony!
    Nem tudtad, hogy már bárhol összeszedheted a faluban? A lajoskák nem nézik ám a pénztárcádat, sem azt, hogy a nagyfaluból jöttél!
    - Bunkócska! Semmiféle területi kérdést nem kerülgetek. Ha nem vagy képes egyszerű mondatokat sem értelmezni, menthetetlen vagy. Én azt írtam, hogy Bp. 50 km-es körzetében, jó közlekedésű vasútvonal MENTÉN!!! lakó vasutascsaládoknak volt arra sansza, hogy az otthoni kertészkedésből jussanak is valamire. Ehhez naponta kellett forgolódni a Bosnyákra 50-100 kg
    friss, azonnal eladható áruval, bejáratott kapcsolattal. Nagyon jól tudom, hol van Nagytétény és ismerem a közig. határ jelzését is. Azt is tudom, hogy Nagytétényből a Bosnyákra eljutni több időbe tellett, mint pl. Gödöllőről és környékéről. Ha ti szatyroztatok, az csak időszakos kiegészítés lehetett, de nem abból kellett megélnetek. A Vásárcsarnok és kisebb testvérkéi ugyanis nem erről szóltak. Vagy az is egy lehetséges megfejtés az általad írtakra, hogy pl. 10-en voltatok tesók, és minden gyerek 5 kg-os szatyrot vitt... de akkor mikor jártál volna abba az iskolába, ami ilyen okosnak képzett, ami lett belőled? Na?
    - Barátom! Lehet, jobban jártál volna, ha a 3-as busz helyett kiálltál volna stoppolni, vagy bezarándokolsz.
    - Te csúsztatsz és beszélsz másról válaszok helyett.
    - Nem érzem magam szánalmasnak, bármennyire is szeretnél engem is és másokat a gödör alján látni. Süt az intrika a szövegedből. Nem vagyok sem majom, hogy a tükör előtt röhögnék, de rendelésre görcsösödő röhögőbajnok sem vagyok. Örülök, hogy a te fajtád úgy összelopta magát, hogy még ebben a válsághelyzetben is képes röhögőgörcsöt kapni, miközben annak egészséges léte felől papol azoknak, akik esetleg csak enyhe mosolyra képesek már, de azt sem rendelésre. Csak nem te is abba az erőltetett szektába tartozol, akik anno a Hegyalja út környékén szoktak előírásra röhögni csapatban, képzésre? Mert ők használnak tükröt, ha jól hallottam.
    Egyébként roszul tanították, vagy nem figyeltél eléggé... Csak a felszabadult, őszinte, zsigereket
    próbáló röhögés az, ami egészségre hasznos. Az erőltetett, amit rendelésre adsz elő, csak az önbecsülésed ássa alá és rabszolgalélekké tesz.
    A gúnykacajaid pedig hamarabb ölnek meg téged, mint a szomorúság azokat, akik harsogó röhögésre ma valahogy nem igazán képesek.
    - Vigyázz, nehogy hamarabb elérjen a természet tréfája, mint azokat, akikkel szerinted most
    éppen mókázik... Nehogy visszapofázzon neked, mint a jól eldobott bumeráng.
    A nagy hahotázás közepette néha nyisd ki a csipás szemedet.
    - Ha a fajtámat csürhének látod, úgy hiszem, neked nem kell megküzdened a lelkiismereteddel, mert olyannal nem rendelkezel.
    - Nekem ilyen emberr ne kívánjon semmiféle jövöt. Ismerem a jövőm minden további részletét.
    És maradéktalanul végig is fogom azt élni.
    Már régen nem magamért küzdök öcsi-pöcsi! De ez nem neked való téma, mert nem fognád föl.
    Többször kellene hozzá születned, de nem biztos, hogy lesz hozzá elég időd.
    - Hát bizony, aki nem lopta szét az agyát sem a piros könyvecskéje által a régi átkosban, vagy nem volt valamilyen jól fizető, adómentes paraszolvenciás állása, ahol a kiszolgáltatott helyzetben lévő honfitársai alól húzta ki a lét az újabb átkosban, az valóban szinte csak a pöcegödör szintjéről nézhet...
    No de az nem jelenti azt, hogy nem lát!
    Azt meg főleg nem kell gondolni, hogy maga alá is szarik!
    mert azt hamarabb teszik meg azok a burzsuj pénzéhes betontengeri csatornalovagok, akiket
    a lihegő "baráti" slepp azonnal szarban hagy, amint nem képes az elvárt hozamot produkálni.
    De elég egy betegség is...tudod, az a kör, akinek a disznószar büdös, de a mangalicakolbászt azért bezabálja, egymás szarát sem fogja kitakarítani a beteg társa alól. Visítva menekül, mint ahogyan a 2 napos falujárás után nyomul vissza ezerrel a városba.
    Vagyis addig vagy csak okoskodó, rosszindulatú röhögőgép, amíg a te "természeted" egészséget is ad. Ha meginogsz, a saját fajtád nyomja a fejed a saját szarodba, hogy ne legyen veled gond. Minél több pénzed van, annál inkább.
    .
    Arról, hogy melyikünknek lesz ébredése, az hol és mikor fog történni, s főleg, hogy milyen lesz, nem hiszem, hogy veled kellene beszélgetnem.
    Egyet azért megsúgok neked. Amit te kellemetlen ébredésnek remélsz számomra a hallatlanul pofátlan rosszindulatoddal, az nem az ébredés kategóriája. Fogalomzavaraid vannak öcsi!
    Amit te annak vélsz, akkor én már nem is leszek itt.
    És valóban a saját döntésemből kifolyólag.
    ...aranykalitkát írsz?...
    Tudod burzsika! Tök mindegy, hogy a kalitka aranyból van, vagy csak ócska hulladékvasból.
    A kalitka kalitka. Azoknak fontos a kalitka anyaga, aminek az ajtaján belépnek, mint a te fajtád.
    Van erre egy megírt példatörténetem, de az most nem idevaló. Főleg nem neked.
    Aki SZABADEMBERNEK született, az a gyémántkalitkába sem fog besétálni, hiába lenne övé a saját börtöne. Inkább meghal szegényen, de önmagaként! Viszont nem önmagáért!
    De neked ezek magaslabdák, s csak fárasztanák a megszokott medrekben csordogáló agyvizedet.
     
  6. #42
    elxir
    2010.03.15. - 20:28

    Előzmény:
    #40 szívész
    "Te totálisan hülye vagy elxir!"
    Mindezt rólad mondhatnók el látatlanban.

    Most jöttem a tanyáról és élveztem a szmognélküliséget. Az is vígasztal, ott nincs net és efféle hülyék sem érnek utol hozzászólásukkal. Van munka, van disznóvágás, van szinte mindennapra (amit lent töltünk!) baráti beszélgetés értelmes emberekkel.
    A hülyéket neten világosítjuk, mert személyesen viszket az ember bőre néhány szó után.

    Piros bögre nem jár neked, ugyanis fejtegetésed nagy részében a területi kérdés megkerülésével próbálkozol. Talán nézz a térképre. Nagytétény régen Budapest része és nem vonattal kellett járni.
    Magyarán csúsztatsz és csúnyán félremagyarázol. Nevetésed pedig a tükör előtt helyénvaló. Tudod ez gyógyítani is tud, mármint az önnön szánalmasságunk megértése. Ellentéte öl.

    A természet sajnos mindig képes tréfára, ami akár egész életünket képes semmivé tenni, de ez ne akadályozzon bennünket, értelmesebbeket a munkánk pazarlásától. Tudod: Mondottam ember: Küzdj és bízva bízzál!

    Egyéb élemedett ökörségeiddel talán küzdj meg magad és a lelkiismereteddel is, hogy ilyen csürhe mód gondolkodókkal keveredtél egy társaságba és nem menekültél el ideje korán, mert egyedül nem lehet az ember ennyire az élettől elrugaszkodott.

    Szebb jövőt nem tudok neked kívánni, az csak olyanoknak jár akik tesznek is érte.

    Pöcegödör perspektívából pedig tökéletesen kék az ég, meleg van és a szánkon nem folyik be a lé. Mit kívánhat ennél többet egy hozzád hasonló halandó?

    Kellemetlen lesz ébredésed, de ez a Te döntésed volt, az aranykalitka ajtaja előtt.
     
  7. #41
    elxir
    2010.03.15. - 19:53

    Előzmény:
    #0 hajjaj
    Tisztelt Hajjaj!

    A szabadkereskedelem elve sajnos a világ leigázásának sablonja. Mint említettem másnak válaszomban, a világ finom egyensúlyokra van beállítva és könnyű felborítani. Ez a felborítás sikeres volt eddig!!!!!- ezért bátorkodom felhívni sorstársaim figyelmét ennek veszélyeire. Az elve ugyan az mint a soha vissza nem fizethető kölcsönöknek, ezért áldozatok nélkül szabadulni sem tudunk tőle.
    Talán ennyi elég is annak aki nem az új világrend szekértolója. Aki meg az, annak kevés az univerzum összes csillaga egy marékban felajánlva.
     
  8. #40
    szívész
    2010.03.14. - 00:35

    Előzmény:
    #35 elxir
    Te totálisan hülye vagy elxir! Légzőgyakorlat és düh helyett hatalmasakat röhögtünk az írásodon, ugyanis eleve röhögőgörcsöt kaptam a papírcsíkjaidtól, hát fölölvastam a lányomnak és az apjának, mert éppen a közelben voltak.
    Megnyugtatlak, hogy a lányom kissé többet érthet tőled a természethez, amibe nála a kert is beletartozik.
    Az is bejött, hogy a földszinten laksz, ugyanis ő kapásból mondta rólad, hogy valaha kertközelben szocializálódott kölyök, aki max. a faleveleket gereblyézte, de büdös volt neki a paraszti meló és már
    nagyvárosi földszintből beszél butaságokat. Szerinte a lakásod 2-3 ablakjában, vagy az erkélyen
    nevelgettek egy kis konyhába való füszernövényt, s innen a nagy "okosságod". Bejött.
    - Egyelőre még nincs problémám a négyszögöl átszámításával, de jobb, ha tudod, hogy nem az a hivatalos területmérték... :-((( Nem az átkos van már. Nem tudtad?
    - Talán nem kellene a fél évszázaddal ezelőtti "mezőgazdasági" kényszermegoldások alapján tromfolni,
    főként, mert ma piacok sincsenek, kizárólag csak a városokban. Nem tudtad?
    A buszjegy és a benzin sem annyiba kerül, mint régen. Nem érzékeled ugye? Miért is?...
    Megjegyzem, hogy régen is kizárólag csak a Bosnyákra érte meg elszállítani az árut, mert a megyei városok piacain nem volt fölvásárlás. Amennyit szatyorban el lehetett vinni, abból régen sem lehetett megélni, nem is tette senki. Aki Bp. 50 km-es vonzáskörzetében lakott sűrű járatú vasútvonal mentén,
    azoknak megérte csak ezzel foglalkozni, de csakis akkor, ha a családban volt vasutas, aki alapján a családtagok is vígan utazgathattak kedvükre...vagy akár a Bosnyákra naponta 3-szor is.
    Kizárólag így érte meg! A hátikosárba belefért 30 kg áru, s éjjel 2 órától óránként ment vonat pestre, s óránként vissza. Így 2 fuvart még akár a nagybanin el lehetett passzolni, míg a 3-at valamelyik pesti zöldségesnek. Ebből meg lehetett gazdagodni, de csakis akkor, ha megvolt a bejáratott kapcsolat.
    Ha valaki nem ment 2-szer, mert elvert a jég valamit és nem küldött szomszéd termelőt, ismerős gazdát, aki ugyanolyan árut vitt volna helyette, kibukott, s többször már nem vettek tőle.
    Mindezt a játékot teljes árú jeggyel, vagy autóval már nem lehetett régen sem kifizetődően csinálni, csakis vasutasjeggyel érte meg. Aki meg messzebb volt pesttől (esetleg Szegedtől), annak nem érte meg eladásra kertészkedni, mert nagy lutri volt, s szinte biztos ráfizetés.
    Az ország összes zöldségese és virágboltosa a nagybanin vásárolt, s néhanapján, ha megszorult, akkor vett esetleg valamit a helyi paraszttól. Nem tudtad? Pedig Nagytétény régen szinte falusias környezet volt. Volt ott egy hosszú utca (Barackos út), s ott emlékeim szerint hatalmas, humuszos
    kertek nyújtóztak sorban egymás mellett. Te hol laktál? Vályogvető műhelyben?
    - Rosszul tudod Barátom! Egy családnak nem a kiegészítő ellátására, hanem a teljes ellátására elég
    akár 100 m2 is. Nem tudtad? Ez nincs benne Siklaki könyvében? Nagy hiba.
    - Nagytétényből hogyan sikerült Bp-re urbanizálódnod? nem tetszett a tiszta levegő?
    Jobban tetszett a betontenger? A gyerekeidet inkább a kutyaszaros játszótérre hordtad, minthogy kezükbe add az ásót és a kapát, hogy megtanulják önellátni magukat? Érdekes...Éppen te beszélsz
    arról, hogy a falusi mit csináljon, s mit ne, holott te bemenekültél a nagyvárosba...
    Nagy hiba ilyen nagyképűnek lenni.
    De tudod, nincs reménytelen helyzet!
    Rajta! Nem kell éveket lihegni a gyerekszobáért! Ha van vidéken házad, miért csak a hétvégéket töltöd ott? Költözz oda családostól, s akkora udvarból gyártsatok egy szép nagy kertet. Fél hektár fólia, sok szatyor, Siklaki könyve, és indulhat a MAGYAR GAZDA! Papírcsík, csiriz, stb. (De vigyázz! Pl. a gumósokat semmi esetre se akard papírcsíkra csirizezni, mert nehéz lenne...)
    A gyerekek boldogok lesznek, megtanulják a földet művelni, te majd megmutatod nekik, hogyan kell. Az asszony meg beszélgethet jó kis szomszédokkal, és akár még disznót is tarthat.
    Nem is értem, miért vagy egyáltalán Bp-en?
    Vagy ha ott vagy, miért osztod azt a nagy eszedet onnan vidékre?
    Elég zavaros fölfogásmód...Nem sok realitásérzékkel bírsz, amint látom.
    - Hogy a kertészkedés mennyire nyugtató, azt talán nem neked és nem onnan kéne lepofázni, mert
    egészen más, ha hétvégén "lejársz" füvet nyírni kikapcsolódásként, majd húzol vissza a nagyváros védőszárnyai alá, mint a vadlibák délre. Ha valaha is komolyabban benne lettél volna a kertben, mint 2 sor kapor és 3 sor sárgarépa, akkor tudnád, hogy mennyi buktatója, szomorúsága és kálója van.
    Nem láttál még jégverte földet, ahol egy óra alatt ment tönkre egy egész év munkája, belefektetett pénze, miközben ez adta volna a megélhetést. De nem hallhattál arról sem, hogy a semmiből jöhet
    bármilyen "vész" akármelyik növényre, amit úgy csináltál, ahogyan a nagykönyvben megvan írva, s az okosok sem tudják, hogy mi az, de mindenütt tarolt. Arról már nem is szólok, hogy vidéken manapság nem a gazda szokott termést szüretelni, hanem a barnább nemzedék. De erről te honnan is tudhatnál?
    A védett városban nem ismertek ezek a problémák, te pedig nem kaptál annyi pozitív élményt a nagytétényi magyar földközeliségből, hogy a családoddal ott maradtál volna. Volt valami nagyobb ösztönző erő, mint a parasztizálás és a föld. De éppen te dumálsz róla tudorként... khmmmmm.
    - Még valami... te a WC papírt, az ásványvizet, a tisztító és tisztálkodószereket is a nagytétényi földön állítottad elő? A lisztet a házimalomban őrölted búzasarlózás után? A cukrot a tétényi gazdák közös finomítójában kristályosítottad a zacskóba, vagy annyira jól ment, hogy kizárólag csakis akácmézzel édesítettél mindent?
    Mit képzelsz? Mennyiért lehet a földön megtermelhető primőrökön kívül a mindennapi élet alapvető termékeit a kisboltban és mennyiért az általad szörnynek említett multinál megvenni?
    Nézd meg, járj utána, s azután járjon a szád. Persze akinek nem számít a sok - sok árkülönbség, mert
    nem kell néznie, hiszen kicsengeti a városi életéből adódóan, az könnyen jártatja.
    Egy dolgot azért nem kellene elfeledni. Magyarország lakosságának jóval több, mint a fele vidéken lakik, s nem városban. Ezeknek az embereknek pedig egy vészesen komoly, nagy részének nem mindegy, hogy a lisztet 110-ért, vagy 180.ért veszi. Mézre meg nem is gondol.
    De a fenekét ki kell törölni, s már lejárt az újságpapír ideje. Nézd csak meg pl. a WC papírok árát.
    Nem röhej, a magyar termék a legdrágább, nézd csak meg. Nézd meg a magyar édesipari termékek és fűszeripar, malomipar áruinak árait. És csodálkozz el. S ha ezek után is azt mered mondani, hogy a multik szarok, akkor te vagy provokátor vagy, vagy egy olyan ember, aki csakis a saját kis környezetét gondolja az egész világnak.
    - Apropó, még valami... nagyüzemi kertészetet emlegetsz...nézz utána, hogy az hol kezdődik területileg...de előbb le kell tisztázni, hogy milyen növényről is beszélünk, mert tudod, az sem mindegy.
    Szó sincs nagyüzemiségről. Éppen egy olyan ír ilyeneket, akinek fél hektár csak a hétvégi házának az udvara?...
    Szerintem neked lenne szükséged egy kis friss levegőre...a lányom szokta nézni a légszennyezettségi adatokat, s ezek szerint neked a közepes szmog is megárthat...mi lesz később?


    -
     
  9. #39
    zsombék
    2010.03.13. - 12:53
    Én eddig se vettem ezeknél egy rajzszöget se.
    Igaz, a többinél se.

    Remélem, a láp győz.
     
  10. #38
    elxir
    2010.03.13. - 06:31

    Előzmény:
    #0 hajjaj
    Kedves Hajjaj!

    Már megint a csúsztatás!!!! Nem a piac döntötte el az ár kérdést. Azonos feltételekkel valószínűleg nem ez lenne az eredmény. Ez a fene nagy olcsóság a legszegényebbeket szegényíti tovább, akár az éhhalálig is, mert pont a közösbe nem jut semmi a haszonból és ráadásul ki is viszik az utolsó fillérig. Az a kis pénz itthon kellene a valódi élelmiszert előállítóknak és mindannyiónknak, hogy működni tudjon az ország.
    Mint minden, a gazdaság is nagyon finom egyensúlyokra van alapozva. Könnyű felborítani, egyeseknek viszont nagyon nehéz felfogni.
    A multiszemétbánya beteggé tesz, aztán a gyógyszerrel fosztanak ki véglegesen.
    Persze ilyen egyszerű összefüggéseket fel kéne ismerni. Aztán ha valaki rátalált az ösvényre, hamar jön a felismerés, miért is van hatalmas szükség minden még meglévő természeti értékre.

    Hamarosan ha nem változik a szemlélet, nem marad más mint legelni, mert még a multiszemétbánya mocskára sem futja majd!!!!!! Vannak itt elegen akiknek marha nagy tehetsége van hozzá, de ellentétben a marhával és birkával, Ők tudják mit esznek, nekik ehhez a feladathoz még tanulniuk kell!
     
  11. #37
    pucalaca
    2010.03.12. - 23:46
    Az a jó az egészbe, hogy semmit nem ér. Az emberek 80% nem fog egy általa soha nem látott láp miatt drágábban vásárolni. Ma voltam az egyik auchanba és hát soha nem látott tömeget láttam bent. Elötte ismerősöm vásárolt egy cba-ba egy üveg üditőt. A spárba ugyan az 100ft-al olcsobb volt. Szóval ha az ember kap 100.000ft havonta akkor megnézi, hogy hol költi el a pénzét és nem érdekli egy láp. És meg is értem.
    A bojkott biztosan hatástalan ha a kispénzű embereknek kell ezt megtenni. Ha azt bojkottálnák, hogy ne audit vegyen a gazdag hanem mercit vagy bmw-t az használna.
     
  12. #36
    laszlovo
    2010.03.12. - 23:43
    Részemről már eddig is bojkottáltam a külföldi szupermarketeket, általában csak CBA-ban és Honiban vásárolok, javaslom mindenkinek. TL
     
  13. #35
    elxir
    2010.03.12. - 20:07

    Előzmény:
    #34 szívész
    Kedves Barátom!
    A tehetetlen düh nem segít, mert csak ez az ami lejön belőled. Az értetlen sértettség pedig tüskeként szúr írásodból.
    Kertészkedésről csak annyit, 550négyszögöl (segítek 3,6-tal kell szorozni hogy négyzetméter legyen) telkünk volt Nagytétényben. Tömör agyag! Mindezt kézzel műveltük és szatyrokban vittük az árut piacra még az átkosban. Gyakorlatilag ebből a bevételből sikerült anyagilag tovább lépnünk és megalapozni mostani életünket.
    Egy család kiegészítő ellátására elegendő 200 négyzetméter. Ne a végét nézd, csak azt amit éppen csinálsz és ne vágyj nagyobbra mint mivel bírsz. Ki beszélt neked nagyüzemi kertészetről? Tudod nincs reménytelen helyzet, min írtad.

    A többi fejtegetésedet zavarossága folytán nem tudom értelmezni, legalábbis nem vagyok elég elvont, hogy érthessem. Csapongsz ezerrel, talán magadat sem érted.

    Hogy hol lakom?- Budapesten, de szigorúan földszinten (talán most sikerül majd építeni egy szintet, hogy legyen minden gyereknek saját szobája, hét éve várunk az engedélyre) és van egy házunk vidéken, ahol a vakáció jelentős részét és a hétvégeket töltjük. Ott fél hektár az udvar.

    Ajánlanék egy könyvet: Siklaki István, Létbiztonság és harmónia.

    Szintén az informálódást tudnám ajánlani, közben nagylevegő, majd folyamatos légzőgyakorlat. Végső esetben nyugtató, de sokkal nyugtatóbb egy kis kertészkedés.
     
  14. #34
    szívész
    2010.03.12. - 15:58

    Előzmény:
    #31 elxir
    Figyelj elxir!
    Te hánadik emeleten laksz? Vagy a Rózsadombon? Mint mondtam, több okból sem kertészkedek... De szívesen befizetnék arra, hogyan oldanád meg az általad említett technológiát
    összesen 6-7000 m2-nyi területen, amiből csak 500 m2 a bekerített.
    Te abba a pihentagyú kategóriába tartozol, aki teli van ötletekkel, de ha meglátná, hogy csak
    1000 m2 mekkora (ha föl kellene ásni, s kertészkedni benne kézi erővel), a gondolattól beteg lenne. Egészen más dolog végignézni rajta (úgy olyan közelinek tűnik a vége) és teljesen más nekiállni ásóval a nedves agyagnak, ami három lépés után plusz 2-2 kg-ot eredményez a gumicsizmán, s 20 m után mozdulni sem tudsz.
    Ne okoskodj papírcsíkokkal több focipályányi területen..
    Előbb informálódj.
     
  15. #33
    szívész
    2010.03.12. - 15:44

    Előzmény:
    #30 elxir
    2. rész:
    Ebben össze fog borulni a Fidesz, a Jobbik, a multiplex személyiségzavarosok (MSZ) a cöf legtöbb tagja, a maszop és a szadesz kiválasztottjai, akik így-úgy át lesznek mentve.
    Ehhez szükséges a média szigorú kézben tartása, hogy ne lehessen ellenvéleményt hangoztatni.
    Kiskínát csinálnak az országból azzal a fölkiáltással, hogy "csakis ez vezet a holnaphoz".
    -Több helyen mély sebekből vérzik viszont a terv, a megvalósítása pedig nem fog befejeződni.
    Elkezdik ugyan, de önnönmagukat fogják pontról-pontra fölszámolni, s ahogyan nyílik majd az
    egyszerűbb értelműek szeme is, úgy veszíti el nimbuszát a mesterségesen előállított "messiás-sereg". Már ami akkorra megmarad belőlük. Utódaik hordozzák majd apáik és saját szégyenüket.
    Egyelőre legyen elég ennyi, úgysem érted és nem hiszed ezt sem. (most még)
    Szóval nyugi! Speciel én személy szerint is több, mint egy éve tudok erről, bár soha nem voltam a közelében sem ennek a bagázsnak. De semmi sem véletlen, - mint írtad.
    - Az aranykalitka nem engem tévesztett meg. Te vagy, ki összetévesztesz engem más fajtákkal.
    - Tévedsz! Az igazság pillanata még jóval odébb lesz. És nem úgy fog bekövetkezni, ahogyan
    te (ti) azt szeretnétek, ahogyan vizionáljátok. Amiről te beszélsz, az még nem az lesz.
    - Nem jó a beleérzőképességed... :-) Még izmosítsd kicsit, hátha... Vannak olyan emberkék, akik a segítségdre lehetnek ( van köztük pályáját elhagyó orvos, aki azt hiszi, hogy roppantmód ért az ilyen dolgokhoz, de vannak a körben az állam pénzén képzett deviáns pszichológusok is, akiknek már-már nagyobb szükségük lenne a segítségre, mint a hozzájuk fordulóknak )
    De egy naggggyon nagy baja van mindnek. Hiába képzelik magukat olykor(sokszor) nőnek, képtelenek arra, amire egy nő, ha ráérez, kapásból képes legyen. Szegénykék így már olyan személyiségzavarokkal küzdenek, hogy valóban nem mindig tudják, hogy melyik is az igazi énjük.
    Ez elég ijesztővé kezd válni a hatósugarukban lévők számára is, de most MÉG megeszik az eléjük vetett morzsákat, ám egyszer elindul majd egy dominó-elven működő folyamat. Ám ez még nem most lesz. Előbb föl fognak kerülni az áhított magaságok közelébe, hogy onnan induljon útjára
    az, aminek - éppen a mocskos vállalásuk miatt - általuk kell megtörténni.
    - Bocs, de én nem kritizáltam mások elképzelését, hanem elmondtam a véleményemet valami(k)ről, amik törvényszerű, hogy nem működhetnek. (vagy ha erőszakkal akarják azt megvalósítani, az olyan lesz, mint a kommunizmusban, amikor ha kellett, a füvet zöldre, az eget kékre festették, csak életben tartsanak egy hamis látszatot, amivel magukat akarták "igazolni".
    Ilyen manővereket ma már nem lehet tenni, egyszerűen azért, mert a múltakat visszahozni nem lehet erőszakkal sem, ha az idő túlhaladta azokat. Ez az idő kerekének a megerőszakolása lenne, ami egész egyszerűen nem működne. Hogy miért, abba itt nem mennék bele.
    - Megoldást kinek kellene vázolnom szerinted? Neked? Elhinnéd? Dehogy! Hiszen éppen azon vagy, hogy engem mindenáron rossz színbe "öltöztess" a szándékos félremagyarázásoddal.
    Azt sem tudom, kiféle, miféle vagy? A megoldást egyébként sem tőlem várják a magadfajták, hanem a favorizált vezetőitektől. Ki hinne nekem szerinted közületek? Hmmmm?
    -Akik hisznek bennem, azok meg már régen tudják a megoldásokat, s arra a józan paraszti eszükkel is rájöttek volna. Mert benne vannak a problémában, élik azt nap, mint nap. Megélik, nem csak kívülről okoskodnak, mint te.
    Az a dolguk, hogy várjanak. Nem náluk van a lépés ugyanis és nem olyanok, akik mások helyett, mások útján akarnak járni mindenáron. Saját magukkal foglalkoznak, senki mással. És ez - ha meg kell történnie - össze fogja őket hozni, mert mind-mind ugyanazt akarja. Ők a részletek, amik alkothatnak egy nagy kerek egészet, ha a sors úgy alakítja számukra. - te nagyon magabiztos lehetsz a dolgodban, hogy magadat nem foglaltad bele azon tömegek közé, akiket említesz... ez a túlzott magabiztosság vagy nagyképű önteltség, vagy azon körökbe tartozol, akikről írtam. Vagy roppant jó nyugdíjad van, ami mellett megnyugtató összeget halmoztál föl, mert ugye a PÉNZ az, ami éppen a TI számotokra adja az egyedüli biztonságot.
    Te mammonista.
    - Nem kell nekem megmagyarázni, mennyire elég 250 m2. Nem gondolod, hogy már túl korán nagyon beleéled magad a parancsoló hangvételeddel az imádott HATALOMba is?
    - Téged nem ismerlek, nem érdekelsz.
    -Két embert viszont nagyon sajnálok, hogy bekerültek ebbe a rothadó körbe. Egyiknek sem lett volna muszáj, de képtelenek voltak megállni.
    -Szóval ne osztogass nekem ukázt, hogy mit tegyek.
    Tudom, hogy mi a feladatom, bármi történjék is. Annyit megsúgok, hogy akkor sem fogok kertészkedni.
    Én nem ajánlgatok neked hasonlókat, mert nem esek folyton abba a hibába, hogy másoknak mondjam, miként, hogyan éljenek. A saját életemet kell élnem.
    Talán egyszer valaha egy más létben te is rájössz, hogy nem mindig másoknak az egrecéroztatásával kell foglalkozni, főként ha a te életutad teli van földolgozatlan romokkal, de te
    azok eltakarítása helyett mindig csak építeni ararsz, mert a téglatisztítás derogáló munka, aprólékos, részletes és lassú. De te csak rendeled az új téglát feszt, hogy látványos falakat építs, de az alapot nem építed alá, hiszen az is nehéz, lassú és aprólékos. De így a falaid mindig leomolnak, s te otthagyod őket. NAGY HIBA!
    (mellesleg van cirka 10-14 raklap gyári új km. téglám eladó...érdekel? :-)))
    - Sajnos, nem vetted a fáradságot, hogy elolvass, mert akkor nem írnád az echo tv archívumát, vagy még tőlem is hülyébb vagy a netes dolgokhoz, pedig az már festi magát, aki rajtam is túltesz... Ember! Ha nincs meg a net sebessége a mozgókép előállításához, akkor tökmindegy, hogy tv archívumot néznék, vagy a YouTube-ot, vagy a haverom által küldött klipet...
    Nem fog egyik sem működni!
    Te hasonló hülye lehetsz, mint én. Velem is sokat kínlódott a lányom.
    - Az én sorsomért te ne részvétezz. Az az én életem, amit élek, amit még fogok élni, legyen az bármi is. Egyébként nem élek már meg éveket, ha ez megnyugtat, de ezzel tisztában vagyok már egy ideje, sőt! én vállaltam föl, nem hadakozom ellene, úgyis az történik, aminek történnie kell.
    Mert semmi sem véletlen ugye.
    - Egy baráti javaslat: soha ne mondd, hogy soha. Nem tudhatod, mit hoz a holnapután (mert nem nő vagy) ezért azt sem tudhatod, hogy legnagyobb akarásod ellenére nem lesz-e mégis üres a kert, a kamra, stb. - ha már ezt hoztad föl.
    - És azt sem tudhatod, hogy történik-e valami, ami miatt esetleg sem időd, sem erőd nem lesz rá.
    No, élj boldogul, úgy ami téged boldoggá tesz.
     
  16. #32
    szívész
    2010.03.12. - 15:43

    Előzmény:
    #30 elxir
    Első rész:
    Kedves Nagyarcú Barátom!
    - Látod-látod, inkább csúsztatsz, félremagyarázod a történetet, azt akarván ezzel elérni, hogy mindenáron az a kép legyen "rámfestve", amit te akarsz ismeretlenül, okoskodón, és sajnos, most már biztos, hogy rosszindulatúan hozzám (hozzánk) asszociáltatni.
    Bár nem értem, hogy mire jó az, ha valaki a tények ellenére is folyamatosan az ellenkezőt akarja mantrázni, de egyeseknél leginkább érdekek szoktak hasonló esetekben húzódni a dolgok mögött.
    - Nemcsak a lecsúszás, de a létben semmi sem véletlen. Ezt mi is jól tudjuk, nyugi.
    - Tökéletesen tisztában vagyunk, hogy mi történik körülöttünk, ennek egyszer majd teljes bizonyítékát is fogjuk adni az utókornak. Bár személyesen én nem, de lesznek, kik tudni fogják, hogy mi a feladatuk. Tudod, van ma Magyarországon egy bizonyos, hozzád hasonlóan okoskodó réteg, akik azért, mert nagyon erős pénz és hatalomimádat munkál bennük, azt gondolták sok évvel ezelőtt, hogy összedugják a fejüket és írnak egy történetet a magyar népnek.
    Egy mesét. Amiben a legfontosabb szerepeket előre leosztják maguk között, mert ők eldöntötték egymásra sűrűn bólogatva, egymást ilyen-olyan plecsnikkel "kitüntetve", hogy ők azok, akik kitalálhatják és meghatározhatják 10 millió ember sorsát. Voltak, akik idővel megrettentek az egyre
    félelmetesebb narcizmust és nacionalista jellemet magukra öltő, magukat különböző kitalált "foglalkozásokkal" illető (néplélekgyógyító, nemzetvezető, sámán, táltos, nemzetstratéga, stb.)
    emberektől, akik egyre jobban (agykontroll!!!- az is benne van a buliban!!!-sajnos... :-( elhitték magukról, hogy ők kiválasztottnak születtek e-földre, s az embereket akár erőszakkal is az általuk
    fölállított karámba fogják tereltetni, ha kell, hát hatalommal... Ehhez megkeresték maguknak azokat a politikusokat, hatalmat élvezőket, akiket így-úgy megnyertek, vagy megvettek a céljaikhoz.
    Az elmúlt választások elvesztése már nem volt véletlen. Látod, ez sem volt véletlen! Azt nem szabad volt megnyerniük, mert akkor nem történhetett volna meg ez a hatalmas mértékű elszegényedés, ami az ő terveik szerint szükséges ahhoz, hogy az emberek olyan testi és lelkiállapotokba kerüljenek, ami alapján egyáltalán szóba jöhet akkora mértékű változtatás, amit nekik el kellene indítaniuk. Ja! Azt még nem mondtam, hogy természetesen mindezt nem ők pénzelik, a megrendelőknek ők csak a kiválasztott marionettbábjai, akik egyenként, de hasonló képzéseken vettek részt a múltban itt-ott. Majd azok lettek kiválasztva, akik a legjobban korrumpálhatók és irányíthatók, ha hatalmat és pénzt kapnak, akár egy ország, egy "nemzet" vezetéséhez. De ehhez a hamis ösvényt nekik kellett kijárniok, cserébe biztosítva lesz az egész családfájuk jövője. Mindehhez "csupán" csak a "birka" magyar népet kellet altatásban tartani, s évek alatt kiépíteni előttük a saját "jobbos", "népmentő" marketingjüket. Erre sok évet kaptak. A banánhéjak viszont mindig a földre hullnak (tudod...az a hülye gravitáció...) s mivel ők már attól hatalmasabbnak képzelték magukat, hogy néha lefelé is nézzenek, beleájultak a fölfelé mutató szerepkörükbe, s a lábaik előtti héjakon meg-megcsusszantak. No nem annyira, hogy el is essenek, erre vigyáztak, fogták, óvták egymást, hiszen érdekük volt,- de rések nyíltak a falaikon, amin az alattuk levő slepptől itt-ott betekintés nyílt a színjáték valódi céljára. Mivel ők nem vettek részt azon az agymosó képzéseken, ahol ebbe a fölső "elitbe" belekódolták, hogy elhiggyék, hogy ők a messiások (mert enélkül a "hit" nélkül nehéz játszani a messiás szerepét), az ő becsületes gyomruk bizony föl-fölfordult, s beléjük költözött a kétely. Ez nem volt a tervezetben...Mint ahogyan az sem, hogy a "messiás" réteg oly szinten hozsa, hogy idővel mind önmagát akarta mindjobban biztosítani a saját embereivel, akiket ilyen-olyan mértékben bevettek a buliba. Erre különböző eszközöket használtak. A végén már olyan sokan lettek körülöttük (akik közül a legtöbbnek halvány lila fingja sem volt, hogy mibe keveredett bele, csak ment az imádott és favorizált személy után, s tette, amit mondtak), hogy már-már lehetetlen úgy kézben tartani az ügyet úgy, hogy ne is köpje el magát senki, de haladjon is a (valójában nemzetellenes) vállalkozásuk, amit természetesen éppen ők mutatnak nemzetmentésnek...Ennek a gerincét a vallá, az oktatás és a kultúra megszerzése és teljes átformálása adja, hiszen ezzel lehet egy nemzet identitását teljesen kiölni, s egy kitalált, föltálalt mesét etetni meg velük, ha kell, hatalmi, állami alapon. Mindezt az óvodától indítva -szerintük- pár generáció alatt véghez lehet vinni. Ebbe már bevonták a történeti egyházakat is, ahonnan elképzelhetően páran máris rábólinthattak a dologra. Majd az "új nemzedék" nevelését elvégzik a rohadtul megfizetett tanárok, akiket megvédenek karhatalommal, akiket szintén rohadtul megfizetnek, hogy elcsitítsák az amúgy sem nagy erkölcsi fölháborodásukat.
     
  17. #31
    elxir
    2010.03.12. - 13:32

    Előzmény:
    #29 szívész
    Ja és még valami. Ne reménykedj abban, hogy ha lesz a közeledben egy ilyen gazdasági szörny, akkor olcsón fogsz hozzájutni bármihez is. Tudod a kapitalizmus örökérvényű tézise: Konkurencia nélkül gátlástalanul optimalizálni lehet a hasznot, -hogy finoman fejezzem ki magam.

    Egyébként most is lehet kertészkedni. Akármilyen hulladék papírból vágsz egy-két centis csíkokat, főzöl csirizt( liszt kocsonyásra főzve, hidegen) és ráragasztod a magvakat kellő távolságra. Aztán ha lehet ásni, akkor ezt a szalagot rajta a magvakkal lehet betemetni. Ha veszed a magvakat akkor bizony elkél az efféle praktika, mert így nem megy ****ékba egy szem sem. Aztán nem kell annyit hajladozni vetéskor. Palántákat pedig már most lehet a konyhaablakban nevelni.
     
  18. #30
    elxir
    2010.03.12. - 12:48

    Előzmény:
    #29 szívész
    Kedves Barátom!

    "Szóval mi olyan sokan vagyunk, hogy még én is ledöbbentem, amikor szembesültem vele. Sajnos, szinte hihetetlenül sokan. És olyanok vagyunk, akik értik is, hogy mi történik körülöttük"

    Ez a lecsúszás nem volt véletlen. Nagyon is tudatos események sorozata vezetett idáig. Az hogy nem láthattad/láthattátok előre, jelzi, nem értitek mi történik körülöttetek.

    Az aranykalitka csábítása sajnos sokakat megtévesztett. Mert akkora volt az árubőség és annyira olcsó, hogy nem volt érdemes termelni, de ez nem mindig így lesz!!!!!
    Most jött el az igazság pillanata és a szegénység olyan foka ahol parancsszóra lehet éhenhalatni egész tömegeket.
    A helyzetet kitárgyaltuk, megoldást nem vázoltál, kizárólag kritizáltad mások elképzelését. Élelmiszert munkával lehet termelni. (Sokan még ma is azt gondolják elég lesz megvenni, majd hozza a postás a nyugdíjat) 250 négyzetméter sokmindenre elég, én a helyedben megpróbálnám.

    Az ECHO tv-nek van netes archivuma ahol érdemes kutakodni.

    Őszinte részvétem sorsodért. Lehet én is ide kerülhetek, de azért nálam sose lesz, hogy üres lesz a kert, kamra, pláne ha lesz rá időm, erőm.
     
  19. #29
    szívész
    2010.03.12. - 11:40

    Előzmény:
    #27 elxir
    Kedves Barátom!
    Sem éhes, sem buta nem vagyok. Ellenben Te még nem vagy kellően lecsúszva ahhoz, hogy érthetnéd, miről írtam. Pár éve még én is ott tartottam kb., mint Te, de talán nekem nem volt kellően "nagyonnagy" a falum. És még egyebek. ..
    A probléma viszont nem a Te és a köztem lévő különbség, ami által én mindazt megéltem, amit Te, de Te (szerencsére) nem mindent, amit én, sokkal inkább az, hogy mára sokkal többen vagyunk olyanok, mint én, s jóval kevesebben az olyanok, mint Te. Neked jó volt a sors időzítése, örülj neki. Szóval mi olyan sokan vagyunk, hogy még én is ledöbbentem, amikor szembesültem vele. Sajnos, szinte hihetetlenül sokan. És olyanok vagyunk, akik értik is, hogy mi történik körülöttük, mert az eszünk és a tudásunk az még megmaradt, azt még nem veszítettük el, "csak" a perspektív jövőképünk váltott át színesből fekete-fehérre itt Magyarországon, ahol
    élünk.
    Nem megyek részletekbe, mert mint írtam, hiába,...úgysem értenéd, mint ahogyan pár éve még én sem értettem volna meg.
    De rájöttem egy nagy-nagy TITOKRA! Az élet által. Addig, amíg csak kívülről szemlélsz és tanulmányozol egy-egy élethelyzetet, sorsot, vagy bármit, lehet akár öt diplomád, Kossuth és Nobel - díjad is, egészen másképpen vagy csak képes értelmezni, mert hiányoznak a részletek
    a konzekvens látáshoz, ami a lehetséges megoldások előfeltétele. Kár a szót vesztegetni, ez így van, akár hiszed, akár nem. Harmadszorra is hangsúlyozom: pár éve még én is hasonlóan nyilatkoztam volna, mint Te. Mára viszont megjött a látásom és a személyes érzékelésem is a részletek iránt, amik (hiszed, vagy sem), alakítják az egészet. Csakis ezek alakítják az egészet, nem pedig fordítva. Amíg az ember nem kerül bele az adott élethelyzetbe, bármiféle, MINDENFÉLE!!! számítása, véleménye, stb. kizárólag csak üres okoskodás.
    Megtapasztalás nélkül szép lehetsz, beszélhetsz gyönyörűen, írhatsz róla regényeket és "tudományos értekezéseket", az csak áltudománylehet, semmi több.
    A virágzó falu virágzásának a folyamatát is pontos részleteiben kellene ismerni ahhoz, hogy el lehessen dönteni, hogy egyáltalán egybevágó-e a két téma, helyzet, vagy csak összemossák
    valakik valamiért, mert az az érdekük. Ezt jóból mondom, nagyon nem mindegy ugyanis.
    Amint nincs két egyforma ember, hiába fehér, azonos nemű, nyelvű, identitású, vallású, mégis két különálló és egyedi emberről van szó. Sohasem lesznek egyformák, hiába akarják kiemelni a hasonlóságaikat. Az életük más és más.
    - Kár, hogy gúnyt és rosszindulatot vélek kihallani soraid közül, amint Te kész tényként közölsz rólam megállapításokat, holott nem ismersz. Látod, ez az a valódi tudás nélküli okoskodás, amiről fentebb írtam. Így mennek félre a dolgok, ha tapasztalás nélkül akarnak mindent tudók lenni az emberek.
    Te addig lehetsz csak mindent tudó, amíg a te takaród ér, s azok között, akiknek ugyanolyan és akkora takarójuk van. De a mások között nem lehetsz okos, mert nem élted azok helyzeteit.
    Más dolog olvasni a repülésről és más dolog repülni. Aki csak olvassa, sohasem tudhatja, mit érez az, aki részt is vesz benne. Remélem, érted, amit szeretnék elmondani Neked.
    - Kedves Barátom! Kólát évek óta nem iszom, s a minap ittam egy pohárral, mert egy bizonyos spéci okból a leányom külön megkért rá (egyébként ő sem iszik kólát évek óta)
    Leszoktam a grillcsirkéről, a sült krumpliról, s évek óta nem panírozunk semmit, csak párolunk.
    - A kertészkedést mindig utáltam, de most ha akarnék, sem tudnék, mert a fagyott földre cirka 15 cm hó hullott. De az sem mindegy, mit értesz kertészkedés alatt?
    A 250 m2-es kertecske karbantartását? - mert abban lehet, hogy keresztben nyelnélek le rágás nélkül, bár mint mondtam, utálom a kertészkedést. (és sajnos, nem is bírom, de ez más tészta)
    - A linked nem érint, mivel mint mondtam, nem iszom ilyen löttyöket.
    - TV-t sem nézek évek óta. Éppen a minap tudatta velem a családom, hogy én "beragadtam" két évnél, de 4. éve nem nézek semmit, s még a régi kedvenc műsoraimra sem ülök elé
    (táncversenyek, Fábry, némely aktuális pol, vagy műv. műsor...)
    Egyedül a Forma1-et követtem, de nem tudom, hogy szombaton-vasárnap mit fogok rá lépni.
    Lehet, hogy az sem fog már érdekelni tovább.
    - Echot meg nem is akarok nézni, de errefelé nincs is benne az "alapcsomagban".
    - Az internet sebessége pedig azt is megakadályozza, hogy Kimi Raikkönen 2-3 perces havas etapjait lekövethessem, nemhogy műsort. Mozgóképet csak akkor látok, ha mozgatom a monitort.
    Tudod, nem minden Chikago, és nem minden "nagyonnagyfalu".
    Látod? Nem vagy benne a helyzetekben, s eleve másból indulsz ki. Hogyan akarsz akkor ugyanoda érkezni, s tudni a másik útját?
    Látod, ez az okoskodás. Ezek fogják tönkrevágni a világot.
    Van rá egy versem, hogy férfi vagy. (ez nem okoskodás...ez a női megérzés...a tapasztalat...
    a valóságos tudás...ez az isteni)
    Na csá Öcsi!
     
  20. #28
    szívész
    2010.03.12. - 10:37

    Előzmény:
    #25 borderline01
    Kedves "borderline01"!
    (tudom, hogy semmi közöm hozzá, de el kell mondanom, hogy ettől még a - collie is jobb lett volna...sokkal jobb!...de te tudod)
    - Amiről beszélsz, utópia. Mégis mire alapozod azt, hogy "...ha mindenki magyar terméket vásárolna vagy zömében magyar terméket,...) Ez ma nem lehetséges. Amit a Jobbik feszeget,
    egy háttérismeret nélküli, városi ifjak kitalált vágyálma, akiknek fingjuk sincs, hogy miként működik, s milyen korlátai vannak a kereskedelemnek . Ezért baromságokat hangoztatnak
    (még az értelmes Vona is), hogy Turul-lánc, meg kiskutyafasza... Ezt a városi hallgatóságnak tökéletesen beadagolhatják, de a falusiak maguk között értetlenül széttárják a kezüket, hogy ez a gyerek most ennyire nem érti a lényeget, vagy tán ő is őket, a vidéki parasztot nézi hülyének?
    Nem kell hozzá a kereskedelmi rendszereket sem ismerni, elég pusztán a józan paraszti ész.
    Legalább vidéken ne hangoztatnák ezt a baromságot, mert a vidéki kisparasztnak, őstermelőnek, kisiparosnak kapásból lejön, hogy ezek a gyerekek nagyon nem tudják, mit beszélnek, vagy nagyon őket akarják megvezetni. Már megint őket... Ezek is. Pedig ők már túl vannak az egypártrendszer mocskain, a maszop szemétségein és a Viktor sunnyogásain is. Most meg ezek a gyerekek akarják nekik a frankót spanyolviaszként kikakilni, miközben ma lehetetlen megvalósítani, amit hangoztatnak. A Jobbik az ilyen baromságaival tesz maga alá vidéken.
    Ezt csak az űbereli, amikor a Csanádka elkezd hangoskodni a múltakat illetően (mind az átkosnak, mind az "ősmagyarságnak" "nagy tudója" lészen, de elfelejti, hogy mikor is született.
    A hallgatóság viszont egy kósza gondolathullám erejéig bizony elmélázik azon, hogy ki ez a gyerek, aki ennyi idősen osztogatja az észt azoknak, akik megélték azokat az időket, amikor róla a szülei legjobb esetben is csak ábrándoztak... Az "ősmagyarság" aztán az utolsó biztosítékot is kiveri. Nagy hibákat vét a Jobbik, de Orbánék is hibáznak rendesen. (itt most nem azokra az előre megkoreografált forgatókönyvekre értem, amit menetrendszerűen játszanak, hanem a spontán, előre nem látható esetekre adott rosszabbnál rosszabb válaszreakcióikra).
    - Bordercollie! Az értékrendek nincsenek ám mindenütt fölborulva! És a nénik és a bácsik ezt tudják ám! És nekik igen-nagyon rosszul esik, ha ezt mondják rájuk akár olyan "híres" emberek is, mint Orbán, vagy Balog, vagy Vona, vagy okoskodó elitkék. Tudod, olyan ez, mintha Te
    egy osztályközösség tagjaként huszadmagaddal tartod magad az elvárásokhoz, s úgy is élsz, míg van 10 osztálytársatok, akik visszaeső renitensek. Az osztfőd pedig elétek áll és azt mondja, hogy Ti egy közösség vagytok és megromlottatok, mert renitensek lettetek. És mindezt nektek, huszatoknak hangoztatja minden óra előtt már hetek óta. Majd benyögi, hogy az évek óta "közösen" gyűjtött osztálypénzből(amit csak Ti 20-an fizettetek mindig) "emelik föl" a renitens osztályt, (amit viszont már csak arra a 10-re ért...), hogy a a ti osztályotokra is büszke lehessen az iskola... No, ugye a napnál is világosabb, hogy mi lesz a reakciótok és a lépésetek?
    Nem Magyarország értékrendje borult föl, csak egy rétegé, s ezt mindenki tudja, mégha nem is ránt azonnal puskát. Pont azért, mert nincs fölborulva az értékrendje. De naggggggyon megjegyzi magának az összes mocskot, aki őket, a tisztán maradt vizet összemossa a fölkavart iszappal...
    - Az őstermelők és kereskedők kényszerűsége egészen más tőről fakad, és nem az a megoldás,
    amit a Jobbik, vagy a Keskeny Viktor tervezetek tartalmaznak. Azokkal éppen az ellenkezőjét érhetik el, s olaj a tűzre, mert akik ebben benne vannak, azok kapásból leérzik, hogy ezt gyerekek és egy milliárdos mágnás írta, akiknek lila fingjuk sincs ezekről a dolgokról.
    Orbánban meg csalódnak, mert sokan értelmesebbnek vélték, s azt hitték, hogy ő veszi a fáradságot átértelmezni, ha már kapásból képtelen meglátni azok működésképtelen mivoltát.
    De rájönnek(rájöttek), hogy Viknek valamiért éppen az a fontos, hogy ez legyen az utolsó csapás rájuk. Ezért nem bírál semmit fölül.
    Bocs, de Te vagy szintén városi vagy, akinek nem józan paraszti esze van, hanem kinevelt agya, vagy Te is átgondolás nélkül, kapásból elhitted annak, akitől hallottad. Egyébként sajnos, a legtöbben ilyenek azok, akik ezt propagálják. Életükben nem látták át, mert nem vettek benne részt semmiképpen.
    Tisztelettel.
    (ha tényleg valami szülői problémád volt, talán segíthetnék, de nem itt)
    De ezt egy nicken nem érdemes itt propagálni, mert itt erre ugrani fognak. Ez nem egy jóindulatú blog...
    azt
     
Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
További hozzászólások

Összesen 47 db -

hirdetés

HETILAP

hirdetés