Veres János pert vesztett Orbán Viktorral szemben. Jogerősen.
A volt pénzügyminiszter 2008-ban, az IMF-hitellel kapcsolatban engedte meg magának azt a kitételt, hogy ha "Orbánnak lehetősége lenne rá, biztosan ellopná ezt a pénzt". A Fővárosi Ítélőtábla szerint az állítás sértette a címzett személyiségi jogait, ezért Verest és a közreadó Népszavát bocsánatkérésre, valamint 500-500 ezer forint megfizetésére kötelezte.
Mint arra halványuló emlékezetünk figyelmeztet, a durván minősítő fél nem más, mint a pénzügyek átláthatatlanságában, a valóságos adatok eltitkolásában, a korrupció elhatalmasodásában élenjáró, a gazdasági és morális mélyrepülést előidéző Gyurcsány-korszak pénzügyminisztere. Az az ember, aki a hatalom megtartásáért törvényi kötelezettségét is megszegte, aki párt- és magánbizniszek jeleseként tűnt fel, s aki most mindent megtesz azért, hogy a választások utáni, a felelősségre vonással fenyegetett időszakot ne itthon szenvedje meg.
Veres lopással vádolt, Orbán pedig a bíróságra citálta. S nyilván nem azért, hogy álljon helyt szavaiért, hiszen jövőbeli eseményre utalást bizonyítani képtelenség, hanem hogy az igazságszolgáltatással pontosíttassa a véleményszabadság határait. Mit kell elbírjon az emberi méltóság? Nos, a veresi vagdalkozást nem. (Vagy nem nagyon. Merthogy az ötszázezer forintnyi büntetés visszatartó ereje nem látszik igazán elrettentőnek.)
A történethez szervesen kapcsolódik egy megjegyzés és egy kérdés is. Az előbbi úgy szól, hogy bár Gyurcsány Ferenc az IMF-hitelt mint piacnyugtató eszközt említette, s annak lehívását szükségtelennek ítélte, az elmúlt évben a rendelkezésünkre bocsátott 20 milliárd euró (5400 milliárd forint) döntő többségét mégis elköltötték a szocialisták. (Mondhatjuk úgy is, hogy annak mások általi ellophatóságát lehetetlenítették el.)
A kérdés pedig arra szeretne választ kapni, hogy ha Bajnai Gordon Veres Jánosban látta meg a szocialista kurzus legméltóbb jelöltjét az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) alelnöki posztjára, vajon mit gondolhat környezete többi tagjáról?
Hagyaték
Bombagyártót ítéltek el a múlt héten Szlovákiában. A híradás szerint templomok ellen merényletet tervező férfi az ifjú állam első terroristája.
Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a 2006 tavaszi választási kampány során - titkosszolgálati információkra hivatkozva - már javában szlovák terroristák veszélyét emlegetve élesítette bambuló figyelmünket. A mostani friss hír nem kevesebbet mond el, mint hogy bár északi szomszédaink nálunknál sokkal hamarabb nyertek bebocsátást az eurózónába, nekünk négy évvel előbb volt szlovák terroristánk, mint nekik.
Ha Gyurcsány Ferenc nem kormányfőnk, bizonyosan minden másként van.
Emléke sose halványuljon el szívünkben!
Boross maradt
Boross Péter kilépett az MDF-ből - szól a hamis hír, mert valójában megint az MDF lépett ki önmagából. A volt miniszterelnök csak jelezte, hogy helyben marad. Belefáradt a vándorlásba. Antall József öröksége már se így, se úgy nincs látótávolságban.
Védd magad!
Magyarországon a büntetőeljárási törvény tiltja, hogy valakit ítélet nélkül három évnél tovább fosszanak meg a szabadságától. (A decemberi újítás már négy évről szól.) Ilyenkor jön a házi őrizet. Külföldön a vádlottat nemcsak rendszeresen ellenőrzik otthonában (ahogy itthon is), de olyan karpereccel is ellátják, amellyel folyamatosan nyomon követhető a helyváltoztatása.
Nálunk kicsit másként fest a sztori. Az utóbbi időben hazulról lépett le a hírhedt Koszi klán jeles képviselője, a minap pedig a Ragyás Tóni kivégzésével vádolt maffiózó, M. Róbert, az úgynevezett fekete sereg vezére hagyta el a fedélzetet.
Az ok egyszerű: a törvény ugyan remek, de a karperec beszerzésére eddig nem futotta az anyagi erő. Másra kellett a pénz.
A költséghatékonyság jegyében most az egész magyar rendőrség a szökött bűnözőt kutatja. Vízágyúja, gumilövedéke és terminátor-felszerelése szerencsére dögivel van. Meg tudja magát védeni a járókelőktől. Mi meg őrizzük a hidegvérünket, maradjunk veszteg. Otthon. És tartózkodjunk az M. Róbert nevűek beengedésétől.
- cikk értékelése /vegjatek/emberi-meltatlansag-26806/
- jelenlegi érték
- szavazatok száma:
- 94
Kapcsolódó hozzászólások
Új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!-
- #43
- koronaszep
- 2010.02.08. - 16:54
Előzmény:
#31 balint60
Tisztelt Bálint !
A médiát érintő résszel, maradéktalanul egyetértek, viszont ez a " bíróságosdi", nekem nem jön be.
Azt kell, hogy mondjam, számomra visszatetsző gyakorlat, amit a Fidesz és Orbán űz.
Politikai adok - kapok végére, nem lehet bíróságon pontot tenni.
Ez csakis, propagandisztikus célokat szolgál, evvel nem kéne terhelni, az amúgy korántsem tehermentes bíróságot .
Gondolja végig, hányféleképpen minősítették Fideszes politikusok MSzP-s kollégáikat az utóbbi években.
De maga Orbán is, hányféleképpen Gyurcsányt ?
Hány évre adna munkát a bíróságoknak, ha az MSzP-s politikusok vagy Gyurcsány úr is ezt
" játszaná " ?
Ennyit nem ér, hogy utána " telekürtöljük " a médiát avval, hogy : " Pervesztes lap ! "
( Fidesz kontra ÉS, amikor a Fidesz, nem a tartalmi dolgok miatt perelt, nem a súlyos, korrupciós állításokat kifogásolta / igaz, nem is nagyon tehette /, hanem egy lényegtelen "ügyrendi" kérdésben perelt. Nem volt taggyűlés. )
üdv: Szepi -
- #42
- Zokni
- 2010.02.08. - 12:31
Előzmény:
#38 Peter75
Kedves Peter75!
Nincs olyan trükk, melyet ne vetne be bárki, csak hogy a megítélése jobb legyen, pláne egy olyan rosszhiszemű közegben, mely csak a hibára bukik. Az a néhány utalás, mely itt a trükkök százait véli bebizonyítottnak, egyébként általában félreértelmezése a dolgoknak. Amúgy, ezekhez a trükkökhöz hasonlókat természetesen annak idején a Fidesz is alkalmazott. (A központi irányítottsággal hanyagoljon,, ha lehet)
A választási igérgetés és a tényleges hatalom közötti kétségtelen különbség elismerésébe, például annak idején egy fideszes pénzügyminiszter-jelölt is belebukott... -
- #41
- Zokni
- 2010.02.08. - 12:15
Előzmény:
#27 julianus
Kedves Julcsa!
Az "önjellemzésemet" fogalmam sincs, kiével véli azonosíthatónak, de határozottan állítom, hogy NEM vagyok semmilyen közéleti figura alias-személyisége. A dolog engem nem zavarna, de nem szeretném, hogy bárkit is, az ÉN itteni megjegyzéseim miatti magyarázkodásra kényszerítenénk.(Pl. annyi esze nyilván van egy írásból élő embernek, hogy ingyen, néhány olvasó számára, csak, ha miszáj, írogat, kivéve, ha az illető nem maga Jókai...)
Próbálja inkább a dolog nehezebbik végét megragadni, és a "vallomásom" üzenetét gondolkodni, miszerint vannak még olyanok is, akiknek a jelenlegi politikai csatározások nem érték el az ingerküszöbüket, hiszen valójában az átlagember igencsak független a miundenkori politikai kurzustól. (Szerencsére) -
- #40
- oregkoma
- 2010.02.07. - 19:30
>....Én érték alapján választok, ami nem kizárólag pártokra vonatkoztatható
Blablabla....
Miután az a párt már gyakorlatilag nem létezik.. : ) milyen értékekről beszél?? Ennek a pártnak köszönhető, hogy a politikus kifejezés szitokszóvá vált. Minden volt ez, csak liberális nem.
Viszont vége van.. Már a kis dolgoknak is örülnünk kell.
Nyitunk egy pezsgőt amikor végleg megszűntetik saját magukat : ) ! -
- #39
- Peter75
- 2010.02.03. - 11:04
Még mélyebben tisztelt Obulus úr! A liberalizmus nem szitokszó, annyi hibádzik a dologban, hogy kegyednek meg a szadesznak az égvilágon semmi köze a liberalizmushoz. Semnmi. Úgy hívják azt a csoportot, hogy RABLÓGYILKOSOK, Kegyed meg az ő támogatójuk. -
- #38
- Peter75
- 2010.02.03. - 11:03
Mélyen tisztetl Zokni úr! Esetleg megtenné, hogy nem a szerzőt minősítgeti, hanem reagál mondjuk Dr. Veres János hazugságügyminiszter sokévi ámokfutására? Értem én, hogy nem azt adták ki a központban, de azért elegáns dolog lenne szerintem, pláne egy ilyen igazi úrtól, mint kegyed. Szóval mi a becses véleménye a költségvetési manőverekről, a trükkök százairól, az adócsökkentő majd hirtelen azt visszavonó kis játékokról (stbstbstb)? -
- #37
- sutbaone
- 2010.02.03. - 07:34
Mi az hogy rossz az izlése a jobb oldalnak? Ezt ki határozza meg, hogy mi a jó és mi a rossz? A magyar művészvilág jelentősebb része jobb oldali,azaz konzervatív. Az emberi kultúra is arra épül, a történelem nagyjaira. A másik oldalon marad a rombolás, a liberálizmus meg a szociálizmus,és annak hordaléka.Gyurcsányokkal,magyarbálintokkal,holokausztos Nobeldíjasokkal. -
- #36
- -nori-
- 2010.02.02. - 23:08
Előzmény:
#34 Obulus
Hát az lehet Obi, hogy a jobboldaliaknak rossz az ízlésük..........de legalább van nekik......ellentétben a baloldali liberálisokkal, akik semmi effélével nem rendelkeznek.......elnézve, hogy ki az aki tetszik nekik..... -
- #35
- Honfitárs
- 2010.02.02. - 21:04
Előzmény:
#34 Obulus
Öregem ! Bizony így van ez.
Nekünk maradtak a rossz izlésünknek megfelelő, csúnya alakok.
Te meg csókolgasd a nagyonszép gyurcsótány, bájos seggét. -
- #34
- Obulus
- 2010.02.02. - 20:48
Előzmény:
#29 Honfitárs
Jellemző, ami bizonyítja régi véleményemet, hogy a jobboldaliaknak rossz az ízlése, azért jobboldaliak. -
- #32
- julianus
- 2010.02.02. - 17:26
Előzmény:
#28 Honfitárs
Ez az egyik megoldási szempont. A másik, hogy lehetőleg minél jobban széthúzni a témát, melynek következménye a cikkben megfogalmazottaktól való teljes eltérítés. A harmadik, amennyiben semmikép nem megy az első kettő, megkísérlik kiprovokálni a gyűlölködést, mely esetleg az érintettek kitiltásához vezet. Jó lenne, ha moderátor ezekre nagyobb figyelmet fordítana. Természetesen mi is, akik tisztességesen akarunk véleményt cserélni. -
- #31
- balint60
- 2010.02.02. - 17:11
Borókai végjáték írásai azért érdemelnek különös olvasói figyelmet, mert rendre olyan történést vagy jelenséget ragad meg, amelyek alkalmasak egy általános tanulság levonására is. Ez történt mostani jegyzetével is, amikor Veres rágalmazó kijelentése kapcsán eljut az emberi "méltatlanság" (micsoda találó megfogalmazás!) taglalásáig.
Leírásában megnyit egy másik aspektust is, azonban annak kibontásával sajnos adós maradt. A bíróság példásan különbséget tudott tenni a közszereplők eltűrni köteles véleménynyilvánítás és a rágalom között és jogosan marasztalta el Verest. Azonban nem csak a rágalmazó személyt szankcionálta, hanem a tudósításában szó szerint idéző újságot is, ezzel nyomatékosítva a média objektív felelősségét, ami valódi "hungaricum".
Nos, ez az anakronisztikus törvényhely legalább annyira méltatlan, mint a véleményen túlterjeszkedő rágalmazás - kár, hogy a médiát gúzsbakötő rendelkezésről már nem akadt elemző szava Borókai Gábornak. Talán legközelebb... -
- #30
- lacilaci
- 2010.02.02. - 17:06
Sutbaone,sajnos nem tudok vitatkozni,ez a veres ,hát nem semmi....... -
- #29
- Honfitárs
- 2010.02.02. - 17:02
Kedves Borókai Úr !
Nekem, nagyon tetszett az írása. Sosem árt , ha egy kis fanyar csavar , feldobja a komoly, már szinte sírni való valóságot.
Köszi: Honfitárs -
- #28
- Honfitárs
- 2010.02.02. - 17:00
Előzmény:
#27 julianus
A hogy így figyelgetem a kommenteket, nem csak itt, hanem a többi cikknél is.
Az a gyanú merült fel bennem, hogy ezek elosztják egymás között, hogy ki melyik cikknél fog zavarogni, és ott következetesen marad is, amíg szét nem szórakozza a HSZ.-eket. És mindenki csak rá , meg a hülyeségre koncentrál.
Nem találod? -
Kedves Zokni!
Nem csalódtam. Nagyjából erre a válaszra számítottam. A saját magáról írt jellemzése találó. Nincs hasonlóság?! Ugyan! Ön az akire gondolok, kár a fáradozás a szöveg másként való szerkesztésével.További jó játékot, homokozást. Arra azért vigyázzon, hogy a sok homok nehogy a fejére hulljon és végleg megvakuljon.
julianus -
- #26
- Zokni
- 2010.02.02. - 15:57
Előzmény:
#25 Obulus
Kedves Obulus!
Selmpseszdszsemdf, sese.
Ne szomorkodjon! Múlt rendszerbeli beidegződés, hogy "első a Párt", s aztán jön az asszony meg a gyerek. (Az anyós úgyis reakciós kispolgári csökevény...) Minek szurkolni bármelyiknek is, mint egy focicsapatnak: "Fradika!"
Fideszke!? -
- #25
- Obulus
- 2010.02.02. - 15:50
Előzmény:
#19 -nori-
Természetesen soha nem tagadtam, sőt ellenkezőleg, büszkén hangoztattam liberális meggyőződésemet.
Az lehet, hogy magánál és hasonló szellemi nívón lévő társainál szitokszó, ezt nem kétlem.
Az LMP-t jól ismerem, nekem nagyon baloldali, jelentős nézetellentét volt köztünk az EÜ reform kapcsán, úgyhogy őket nem tudom támogatni, a mostani maradék SZDSZ-t szintén nem, az MDF-t sem, a régi tagok meg Dávid és társai miatt. -
- #24
- Zokni
- 2010.02.02. - 15:49
Előzmény:
#20 gékovács
Kedves Gékovács!
Pech, de ITT a leveresezés nemigen működik, mondani kell azt is, hogy miért.
Nem tudja, de azon, hogy Zokni agyilag zokni, már túl vagyunk. (Büdös, lyukas stb. azokon is...).
Legfrissebb a HetiVálasz.hu-n
-
Most jött a kínos hír: A volt miniszterelnök testvére tagadja a vádakat
- Időpont
- Tegnap: 21:16
-
Ezen dolgoznak Orbánék: Régóta fájó pont került előtérbe
- Időpont
- Tegnap: 20:30
-
Rendkívüli meglepetések születtek: Aranyeső az úszó Eb-n
- Időpont
- Tegnap: 20:28
-
Egyelőre nincs magyarázat: Meglepő jelenségek az időjárásban
- Időpont
- Tegnap: 19:40
-
Óriási felfedezés: Félelmetes szörny nyomaira bukkantak
- Időpont
- Tegnap: 19:00
-
A férfi vízilabdásoknál járt Áder János
- Időpont
- 05.23: 04:52
-
Az AirBridge két magyar tulajdonosát hallgatta meg a vizsgálóbizottság
- Időpont
- Tegnap: 11:35
-
Több megyében és a fővárosban is kötelező tüdőszűrést rendeltek el a tiszti főorvosok
- Időpont
- Tegnap: 07:04
-
Két év mérlege
- Időpont
- 05.23: 18:37
-
A Jobbik és az MSZP együttműködésén csodálkozik a Süddeutsche Zeitung
- Időpont
- 05.23: 08:34
-
(Társas)házszabály
- Időpont
- 05.23: 12:25
-
A Fidesz elnöksége előtt a Nemzeti Emlékezet Bizottságáról szóló koncepció
- Időpont
- 05.23: 06:28
-
Orbán Viktor szerint tűnőben a Magyarországot sújtó kettős mérce
- Időpont
- Tegnap: 14:24
-
Ötven ház károsodott Környén a keddi esőzés következtében
- Időpont
- 05.23: 17:31
-
Elbocsáthatják a csak magyarul beszélő erdélyi közalkalmazottakat
- Időpont
- Tegnap: 08:40
-
Orbán Viktor szerint tűnőben a Magyarországot sújtó kettős mérce
- Időpont
- Tegnap: 14:24
-
Miért maradt el a baby boom a családi adókedvezmény nyomán?
- Időpont
- Tegnap: 17:15
-
Az AirBridge két magyar tulajdonosát hallgatta meg a vizsgálóbizottság
- Időpont
- Tegnap: 11:35
-
Elbocsáthatják a csak magyarul beszélő erdélyi közalkalmazottakat
- Időpont
- Tegnap: 08:40
-
Több megyében és a fővárosban is kötelező tüdőszűrést rendeltek el a tiszti főorvosok
- Időpont
- Tegnap: 07:04
-
Benedek Tibor bejelentette visszavonulását
- Időpont
- Tegnap: 06:37
-
Magyarok a paradicsomban
- Időpont
- Tegnap: 20:30
-
Aranyeső az úszó EB-n -Fotó
- Időpont
- Tegnap: 20:28
-
A forint tovább erősödött az euróhoz és a frankhoz képest kora este
- Időpont
- Tegnap: 18:45
-
Felborult egy autókat szállító tréler az M1-M7 autópályák közös szakaszán
- Időpont
- Tegnap: 18:05
HETILAP
Megosztott cikkek
E-mailen megosztott cikkek
Facebookon megosztott cikkek
- Több megyében és a fővárosban is kötelező tüdőszűrést rendeltek el a tiszti főorvosok
- Orbán Viktor szerint tűnőben a Magyarországot sújtó kettős mérce
